  • 11. Data: 2002-02-19 06:54:07
    Temat: Re: Przeterminowany VAT - już nie koszt?
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

    NIżej była podobna dyskusja dotycząca VATu i kosztów - i tam sprawa się nie
    rozstrzygnęła do końa. Wg mnie nie możesz go dać w koszty. Kosztem jest
    bowiem ten VAT, co do którego nie przysługiwało Ci prawo (i tutaj wg mnie
    materialne prawo - że tak to ujmę) do odliczenia VATu. Tobie takie prawo
    przysługiwało, ale z niego nie skorzystałeś księgując fakturę po terminie (a
    więc nie dochowałeś przesłanek formalnych - że znów tak to ujmę). Niejako,
    sam zrezygnowałeś z prawa odliczenia VATu - nie jest więc on Twoim kosztem.

  • 12. Data: 2002-02-19 09:55:07
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "majura" <m...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

    > ...no niezupełnie...
    > w kontekście ostatniego wyroku NSA,

    Szczegóły poproszę (o tym wyroku) :-).

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 13. Data: 2002-02-19 10:06:40
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Feb 2002, GreGG wrote:

> [...]
    >+ sprawa wyglada nastepujaco - za listopad zlozylem z opoznieniem, za grudzien
    >+ w terminie.
    >+ Pani z US wystawila zawiadomienie/wezwanie w sprawie VAT za listopad jeszcze
    >+ 17.stycznia,
    >+ ale US WYSLAL je DOPIERO 1.lutego, po terminie zlozenia deklaracji za
    >+ grudzien... dlatego teraz nie moge
    >+ wg. US skorygowac deklaracji za grudzien i mam zaplacic calosc podatku
    >+ naleznego za listopad.
    >+
    >+ Jesli prawdziwe jest Twoje ostatnie zdanie, to teoretycznie moge jeszcze

    Prawdziwe jest zdanie które zostawiłem - NSA wydał taki wyrok :)
    Rozpoczęcie postępowania przez US (i ukaranie) nie ma nic
    do tego - NSA stwierdził, że "podatnik nie wyraxił woli
    rezygnacji z odliczenia VAT" (czy jakoś podobnie) więc
    zachowuje prawo do odliczenia zgodnie z zasadami w miesiącu
    następnym.
    Nie umiem zlokalizować w tej chwili tego wyroku :(
    A w praktyce - ktoś już tu pisał: naczelnik US uznaje
    argument i ładuje karę (za spóźnienie deklaracji)
    w wysokości równej "karnemu VATowi" :(
    Oczywiście - nie musi. Ale... :(

    >+ wniesc o korekte deklaracji za grudzien i te pare zlotych mi nie
    >+ przepadnie??? Jesli tak, to stawiam dobra butelke...

    Tak. Zależy ile tego VATu było -:)
    BTW: mandat jest ograniczony "od góry" :)
    (a do tego powinien być jakiś zdroworozsądkowy przelicznilk
    "wagi wykroczenia" na mandat !)

    >+ Pozdrawiam,

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 14. Data: 2002-02-19 10:24:49
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

> [...]

    [...]
    >+ > w kontekście ostatniego wyroku NSA, w przypadku, gdy za kolejny miesiąc

    Jakieś info jest:
    http://www.infor.pl/dokument.html?P180=I25.2002.003.
    018000700&format=webmore3

> [...]
    >+ grudzien... dlatego teraz nie moge
    >+ wg. US skorygowac deklaracji za grudzien i mam zaplacic calosc podatku

    Nie wiem, czy to jest "postępowanie kontrolne" (w czasie
    którego nie wolno składać korekt). IMHO nie, a wyrok NSA
    zmierzał w tym kierunku.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 15. Data: 2002-02-19 14:16:32
    Od: "GreGG" <g...@s...uci.agh.edu.pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

    > Tak. Zależy ile tego VATu było -:)
    > BTW: mandat jest ograniczony "od góry" :)
    > (a do tego powinien być jakiś zdroworozsądkowy przelicznilk
    > "wagi wykroczenia" na mandat !)

    Dzieki za pomoc.

    Bylem dzis w US - wspomnialem pani o Waszych sugestiach, na co dowiedzialem
    sie ze:
    a.) nie moge wniesc korekty z przeniesionym podatkiem naliczonym z listopada
    do grudnia, bo korekta bylaby zlozona juz po terminie, wiec nie jest
    uzasadniona a US by mi to odrzucil
    b.) pani zasugerowala pogodzenie sie z tym i przestrzeganie terminow na
    przyszlosc.
    c.) jako ze nie chce miec problemow w przyszlosci, wole stracic te 1000+
    zlotych (ktorych zgodnie z Waszymi sugestiami nie moge zaksiegowac jako
    KUP)... Zwlaszcza ze mialem jednoczesnie kontrole w sprawie zwrotu VAT i
    zalezalo mi na zwrocie...
    d.) na serio zastanawiam sie nad przeniesieniem glownej swojej dzialalnosci
    na teren UE, np. w formie filii swojej Sp.z o.o. - ktos ma moze jakies
    sugestie?

    Pozdrawiam,

    GreGG

  • 16. Data: 2002-02-20 20:08:57
    Od: "majura" <m...@f...onet.pl>

    | Szczegóły poproszę (o tym wyroku) :-).

    http://www.arthurandersen.com.pl/npid/F68A18B0111863
    A1C1256B60003EFBCC

    http://arch.rp.pl/a/rz/2002/02/20020216/200202160070
    .html?k=on&t=200201212002022
    0

    czytałem jeszcze gdzie indziej, ale nie pamiętam już gdzie
    pozdrawiam
    majura

  • 17. Data: 2002-02-22 17:36:33
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "GreGG"

    > Dzieki za pomoc.
    >
    > Bylem dzis w US - wspomnialem pani o Waszych sugestiach, na co
    dowiedzialem
    > sie ze:

    Oczywiscie - jak mowila pewna mila Pani z US -
    "kazdy odpowiada za siebie".

    > a.) nie moge wniesc korekty z przeniesionym podatkiem naliczonym z
    listopada
    > do grudnia, bo korekta bylaby zlozona juz po terminie, wiec nie jest
    > uzasadniona a US by mi to odrzucil

    To bardzo ciekawy pomysl.

    DEKLARACJA za grudzien byla zlozona w terminie.
    Deklaracja za listopad nie.

    Lecz deklaracje za listopad nalezy skorygowac jesli miala nieslusznie
    wykazany VAT
    do odliczenie - bo odliczeine sie nie nalezalo.

    I teraz wlasnie - DEKLARACJA za grudzien byla zlozona w terminie.
    jaki przepis zabrania ja skorygowac o podatek, ktory podatnik MIAL PRAWO
    odliczyc, lecz "zapomnial/przeoczyl"....

    > b.) pani zasugerowala pogodzenie sie z tym i przestrzeganie terminow na
    > przyszlosc.

    ta druga rada jest jak najbardziej godna poparcia...

> [...]
    > zlotych (ktorych zgodnie z Waszymi sugestiami nie moge zaksiegowac jako
    > KUP)... Zwlaszcza ze mialem jednoczesnie kontrole w sprawie zwrotu VAT i

    Mysle, ze nie byloby "klopotow na przyszlosc" w wypadku wygrania sprawy.

    Boguslaw

  • 18. Data: 2002-02-22 22:20:57
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Feb 2002, Boguslaw Szostak wrote:

    >+ "GreGG"
    [...]
> [...]
    >+ jaki przepis zabrania ja skorygowac o podatek, ktory podatnik MIAL PRAWO
    >+ odliczyc, lecz "zapomnial/przeoczyl"....

    Jest problem, którego nie do końca udało się wyjaśnić: w ustawie
    jest zapis że nie wolno zapodawać korekt "w czasie kontroli".
    No i US uniemożliwił złożenie "w czasie" a PÓŹNIEJ mogło być
    za późno....
    MOGŁO - bo taki argument był cytowany (że US tak powiedział)
    a nie BYŁO (bo nie wiem). Ale biorąc pod uwagę wspominany
    ostatnio wyrok NSA że podatnik ma płacić, nawet jeśli winny
    (częściowo, przeciągania wydania decyzji) jest US...
    -:(

    >+ > b.) pani zasugerowala pogodzenie sie z tym i przestrzeganie terminow na
    >+ > przyszlosc.
    >+
    >+ ta druga rada jest jak najbardziej godna poparcia...

    ...a do podważenia pierwszej potrzeba pewności swojej racji,
    czasu, pieniędzy i trafienia w "linię sądu" (która jak wiemy
    się zmienia :(, niestety).
    Wygląda że Greg odpuścił.

> [...]
    >+
    >+ Mysle, ze nie byloby "klopotow na przyszlosc" w wypadku wygrania sprawy.

    No tak.
    Potrzebne byłoby stowarzyszenie, które poskłada się na "mające
    szanse" sprawy ! US - stać, za to im płacą... (a "stać" głównie
    oznacza czas, przekładający się na straty w DG)

    [...]

    ..ja też. Gotfryd