  • 1. Data: 2002-02-18 08:43:59
    Temat: Przeterminowany VAT - już nie koszt?
    Od: "GreGG" <g...@s...uci.agh.edu.pl>

    Witam,

    przegapiłem termin zlozenia deklaracji i teraz nie moge odliczyc podatku
    naliczonego.
    W US poinformowano mnie, ze teraz nie moge tego w ogole wciagnac do ksiegi
    jako
    kosztu - co mam w takim razie zrobic z ta kwota???

    Pozdrawiam,

    GreGG

  • 2. Data: 2002-02-18 09:18:05
    Temat: Re: Przeterminowany VAT - już nie koszt?
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

    odlicz ten VAT w przyszłym miesiącu

  • 3. Data: 2002-02-18 12:53:08
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "GreGG" napisał w wiadomości:
> [...]
    > jako
    > kosztu - co mam w takim razie zrobic z ta kwota???

    Podatek naliczony możesz odliczyć w przyszłym miesiącu ale niestety podatek
    należny będziesz musiał zapłacić w całości (bez odliczenia) w tym miesiącu.

    Serwiz

  • 4. Data: 2002-02-18 12:56:11
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Serwiz" napisał w wiadomości:

> [...]
    podatek
    > należny będziesz musiał zapłacić w całości (bez odliczenia) w tym

    Oczywiście dotyczy to opóźnienia nie większego niż miesiąc bo po tym okresie
    to VAT naliczony możesz jedynie sobie odżałować bo jesteś na nim w plecy.

    Serwiz

  • 5. Data: 2002-02-18 13:13:26
    Od: "Darian" <d...@p...onet.pl>

    "GreGG" <g...@s...uci.agh.edu.pl> wrote in message
> [...]
    > jako
    > kosztu - co mam w takim razie zrobic z ta kwota???

    Może to Ci pomoże
    2000.10.26 wyrok NSA I SA/Kr 940/99:
    Rezygnacja z prawa do odliczania podatku naliczonego ma miejsce
    wówczas, gdy
    podatnik nie składa deklaracji podatkowej w terminie, tj. nie dokonuje
    rozli
    czenia podatku i z własnej woli nie realizuje swoich uprawnień, a
    jednoczesn
    ie upływa materialnoprawny termin skorzystania z obniżenia podatku
    należnego
    o podatek naliczony, zaś organ podatkowy wydaje decyzję określającą
    ten poda
    tek. Jeśli upłynie termin do złożenia deklaracji, a nie upłynie
    materialnopr
    awny termin skorzystania z prawa do obniżenia podatku, to należy
    przyjąć, że
    podatnik nie zrezygnował z prawa do odliczenia podatku naliczonego. W
    sytuac
    ji zatem, gdy deklaracja zostanie złożona z kilkudniowym opóźnieniem w
    stosu
    nku do terminu złożenia, w pierwszym z dwóch miesięcy, w których
    podatnik mo
    że odliczyć podatek naliczony, to prawa do odliczenia nie traci.
    --------------------------------------
    1997.11.28 wyrok NSA SA/Gd 2363/95 :
    Utraty uprawnienia do obniżenia podatku należnego nie może spowodować
    narusz
    enie przez podatnika określonego w art. 10 ust. 1 w związku z art. 26
    ustawy
    z 1993 r. o VAT terminu składania deklaracji podatkowych, ponieważ
    żaden prz
    epis ustawy nie przewiduje z tego powodu wyłączenia możliwości
    obniżenia pod
    atku należnego o podatek naliczony.
    -------------------------
    Pismo PP3-8222-1627/95 Dyrektora Departamentu Podatków Pośrednich z
    11.08.19
    95 r. do izb i urzędów skarbowych oraz urzędów kontroli skarbowej
    W nawiązaniu do pisma z dnia 28 lutego 1995 r. znak
    PP3-8222-3707/94/ERO po
    ponownym przeanalizowaniu sprawy Ministerstwo Finansów stwierdza, że
    brak je
    st podstaw do kwestionowania prawa do obniżenia podatku należnego o
    kwotę po
    datku naliczonego w przypadku złożenia przez podatnika deklaracji
    podatkowej
    dla podatku od towarów i usług, po terminie określonym w art. 19 ust.
    3 i 3a
    z uwzględnieniem art. 26 ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od
    towar
    ów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 11, poz. 50 ze zm.).
    Równocześnie Ministerstwo Finansów anuluje pismo znak
    PP3-8222-3707/94/ERO z
    28 lutego 1995 r.
    dj

  • 6. Data: 2002-02-18 19:40:47
    Od: "majura" <m...@f...onet.pl>

> [...]

    | to VAT naliczony możesz jedynie sobie odżałować bo jesteś na nim w plecy.

    ...no niezupełnie...
    w kontekście ostatniego wyroku NSA, w przypadku, gdy za kolejny miesiąc
    deklaracja została złożona w terminie, wówczas może ją skorygować poprzez
    zwiększnie podatku naliczonego, tak więc Twoje twierdzenie jest uprawnione w
    przypadku, gdy kolejne dwie deklaracje są złożone nieterminowo.

    Prawdziwe pozostaje natomiast zdanie, że w rozliczeniu za miesiąc, za który
    deklaracja nie została złożona w terminie nie można ująć podatku naliczonego, a
    jedynie należny.

    pozdrawiam
    majura

  • 7. Data: 2002-02-18 20:58:18
    Od: "Bogdan Al." <b...@p...onet.pl>

    Witam.
    A co sie dzieje w przypadku gdy deklaracje są składane terminowo a VAT mimo
    to nie jest odliczny. Czy można go w przyszłości wrzucić w koszty
    działalności?

  • 8. Data: 2002-02-18 23:47:13
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Feb 2002, Bogdan Al. wrote:

    >+ Witam.
    >+ A co sie dzieje w przypadku gdy deklaracje są składane terminowo a VAT mimo
    >+ to nie jest odliczny. Czy można go w przyszłości wrzucić w koszty
    >+ działalności?

    Podanie: wyraż się jaśniej :)

    Chodzi o:
    - niewpisanie VATu który należało odliczyć, tj. błedne wypełnienie
    deklaracji ? (no, dyskusja zrobiła się ciekawa, prawdę mówiąc
    jak kilka razy przeczytałem ten zapis to sam już nie wiem :))
    - niemożliwość odliczenia VATu "bo nie ma od czego" ? (w tym
    przypadku nie ma sprawy - "przechodzi" na później lub - o ile
    są spełnione pewne warunki - można wystąpić o zwrot).

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-02-19 06:04:56
    Od: "Bogdan Al." <b...@p...onet.pl>

    Witam ponownie.
    Powiedzmy dostałem fakturę ale jej nie zaksiegowałem w dacie otrzymania.
    Zrobiłem to po pół roku. Co wtedy dzieje się z VAT-em?

  • 10. Data: 2002-02-19 06:48:35
    Od: "GreGG" <g...@s...uci.agh.edu.pl>

    Użytkownik "majura" <m...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    który
    > deklaracja nie została złożona w terminie nie można ująć podatku

    Witam,

    sprawa wyglada nastepujaco - za listopad zlozylem z opoznieniem, za grudzien
    w terminie.
    Pani z US wystawila zawiadomienie/wezwanie w sprawie VAT za listopad jeszcze
    17.stycznia,
    ale US WYSLAL je DOPIERO 1.lutego, po terminie zlozenia deklaracji za
    grudzien... dlatego teraz nie moge
    wg. US skorygowac deklaracji za grudzien i mam zaplacic calosc podatku
    naleznego za listopad.

    Jesli prawdziwe jest Twoje ostatnie zdanie, to teoretycznie moge jeszcze
    wniesc o korekte deklaracji za grudzien i te pare zlotych mi nie
    przepadnie??? Jesli tak, to stawiam dobra butelke...

    Pozdrawiam,

    --
    Grzegorz Gembala

    GP Hobby & Model
    Skr. poczt. 56, 30-041 Krakow 16
    Sklep/shop: ul. Ogrodniczek 7, 30-051 Krakow, Poland
    http://www.gphobby.krakow.pl, o...@g...krakow.pl
    Tel/fax: (+48 12) 632 05 62