  • 1. Data: 2006-12-19 18:42:56
    Temat: Przeksztalcenie: DG -> SC
    Od: "tomek.k" <p...@...sygnaturce.nz>

    Witam,

    sytuacja wyglada tak: jest sobie DG, KPiR, VAT. Wlasciciel chce ja
    jednak prowadzic razem z druga osoba. Po lekturze informacji nt.
    roznych rodzajow spolek wychodzi, ze najprostsza i zarazem najlepsza w
    tym przypadku bedzie spolka cywilna.

    I tu pojawia sie pytanie: czy istnieje jakas mozliwosc przeksztalcenia
    DG w spolke cywilna? Czy tez konieczne jest zlikwidowanie DG i
    rozpoczecie dzialalnosci od poczatku?

    ZTCW, to w spolce cywilnej wspolnicy maja wlasne wpisy do EDG i
    prowadza dzialanosc na podstawie umowy spolki... czyli tu wystarczy
    zeby ten drugi ze wspolnikow uzyskal wpis do EDG. A co w przypadku US i
    REGON? Taka spolka cywilna dostaje wlasny NIP i REGON? Czy tez
    wspolnicy posluguja sie wlasnymi NIPami?

    Sa moze jeszcze jakies kruczki, o ktorych dobrze byloby wiedziec
    zakladajac s.c.? :)

    Z gory dzieki wszystkim za odp.

    --
    Pozdrawiam, Tomek
    email: tomek (at) krakow.home.pl

  • 2. Data: 2006-12-19 22:56:50
    Temat: Re: Przeksztalcenie: DG -> SC
    Od: "McGyver" <s...@w...pl>

    Do posiadanego zaswiadczenia o DG dopisujesz dzialalnosc w SC.

    Nowy regon, nowy NIP - a zaswiadczen Urzedu Miasta tyle ilu wspolnikow.

    > Sa moze jeszcze jakies kruczki, o ktorych dobrze byloby wiedziec
    > zakladajac s.c.? :)

    eee tam, tyle ze mozna to chyba jakos wykorzystac - np. przeniesc stan
    remanentu jak chcesz zamknac DG i masz problem

    pozdr
    Mac

  • 3. Data: 2006-12-20 11:34:58
    Od: "GP" <g...@w...pl>

    Uzytkownik "tomek.k" <p...@...sygnaturce.nz> napisal w wiadomosci
    ..
> [...]
    > wspolnicy posluguja sie wlasnymi NIPami?
    >
    > Sa moze jeszcze jakies kruczki, o ktorych dobrze byloby wiedziec

    Mysle, ze najlepszym wyjsciem z tej sytuacji jest wniesienie aportem do s.c.
    Twojej jednoosobowej firmy.
    Bo od tej pory jestes wspólnikiem spólki cywilnej i musialbys te swoja
    jednoosobowa zlikwidowac, co wiaze sie z podatkiem likwidacyjnym czasami
    dosc dotkliwym. Aport chroni Cie przed skutkami podatkowymi takiej operacji.
    Pozostaje jedynie podatek od ccp, ale to 2%.
    Wspólnicy s.c. maja swoje NIP-y, a spólka swój oddzielny. Podatek dochodowy
    placi przeciez kazdy wspólnik za siebie, ale VAT placi juz spólka. Regon tez
    nalezy uzyskac dla spólki.
    To chyba tyle.
    Pozdr. Graszka.