  • 21. Data: 2006-01-12 11:22:14
    Temat: Re: Przegapilem przekroczenie progu VAT...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Jan 2006, du hast mich gefragt wrote:
    [...rozliczenie VAT przy korekcie ze "zw" na stawkę...]
    > Chyba, że Ryszard
    > rozlicza się CITem, wtedy nie może tak zrobić.

    ??
    Bo ?
    Ustawa o VAT tak IMHO nakazuje. Co jest "przeciw" ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 22. Data: 2006-01-12 12:59:53
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > ...w jednej trzeciej faktury of góry licząc.
    > Tak. Wyraźnie zapisano: "w momencie przekroczenia kwoty" :)

    No ale to tez mozna zinterpretowac, iz wypisujac rachunek dla klienta za
    usluge wtem na pozycji 7 przekroczony zostaje limit i nastepne pozycje
    jzu ida z vatem...

    > Blat i trzy nogi stołu zwolnione a czwarta oVATowana :)
    > Było:
    > http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/b
    rowse_frm/thread/34a02889e939ff57/b235401657dc84bb

    Zerkne, ale nie teraz. :)

    --
    Troche krytyki o rodzimej SF/F ................. http://tiny.pl/xdp4
    Grzedowicz, Grzedowicz, Grzedowicz :) .......... http://tiny.pl/xdp8

  • 23. Data: 2006-01-12 14:10:10
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 1/12/2006 12:22 PM, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    >

    > ??
    > Bo ?
    > Ustawa o VAT tak IMHO nakazuje. Co jest "przeciw" ?

    Ustawa o PDoOP nie pozwala. Być może VAT można by było policzyć "od
    tyłu" ale nie można o to pomniejszyć przychodów.

    --
    gefragt

  • 24. Data: 2006-01-12 16:51:54
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    > Jedyne co nie zostało zrobione to nie założone i nie prowadzone rejestry
    > VAT,

    no i brak rejestracji VAT-R oraz brak wpłaty 152,- PLN

    --
    nick......: DaNsOuNd
    name......: Daniel Rykowski

  • 25. Data: 2006-01-13 22:04:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Jan 2006, Hikikomori San wrote:

> [...]
    > jzu ida z vatem...

    rowse_frm/thread/34a02889e939ff57/b235401657dc84bb

    ...to jest wersja twojego tekstu z góry - tylko jeszcze ściślejsza.
    Pytanie czy CZĘŚĆ pozycji z f-ry powinna być oVATowana (część
    stołu na przykład, wpisanego jako jedna pozycja na f-rze).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 26. Data: 2006-01-13 22:05:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Ustawa o PDoOP nie pozwala. Być może VAT można by było policzyć "od tyłu" ale
    > nie można o to pomniejszyć przychodów.

    ...jakbyś mógł rzucić namiarem na podstawę prawną... PDOP to tak tylko
    "z rzadka" oglądam i najczęściej "per analogiam" :) (do PDoOF).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 27. Data: 2006-01-16 00:27:19
    Od: "nocny_m" <n...@g...pl>

    Ryszard <r...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Tylko że przekroczenie nastąpiło 15 grudnia, a ja to odkryłem dopiero
    > dzisiaj. Obroty przekroczone zostały o ok. 3.000 PLN.

    Hmmm, przekroczone jednym rachunkiem?
    Może wystawiłeś go przez pomyłkę? z rozpędu?
    Może do zdarzenia gospodarczego jeszcze wtedy nie doszło,
    bo np. usługa nie była jeszcze (do końca roku) wykonana?

  • 28. Data: 2006-01-16 17:24:02
    Od: Ryszard <r...@p...onet.pl>

    Ryszard wrote:
    > No tak, dzisiaj właśnie ze zgrozą stwierdziłem, że przekroczyłem próg
    > 10.000 EURO (43.800 PLN) i powinienem odprowadzić VAT (do tej pory byłem
    > zwolniony, ponieważ obroty moje nie przekraczały 10.000 EURO).

    Dziekuje wszystkim, ktorzy zabrali glos i pomogli mi podjac jedynie
    sluszna decyzje.
    Oczywiscie zlozylem VAT-R (+ 152 PLN :-)), a do 25 stycznia mam czas na
    zlozenie deklaracji VAT-7.
    Dzieki raz jeszcze.
    Pozdrawiam wszystkich
    Ryszard

  • 29. Data: 2006-01-17 21:06:54
    Od: Mario <n...@o...pl>

    Ryszard napisał(a):

> [...]
    > sluszna decyzje.
    > Oczywiscie zlozylem VAT-R (+ 152 PLN :-)), a do 25 stycznia mam czas na
    Jeszcze miałbyś prawo do zrobienie spisu z natury i odliczyc sobie VAT
    jaki zapłaciłeś od nabycia towaru który był stanem magazynowym w chwili
    wejścia do VATu - co na "dzień dobry VAcie" bywa niezłym zastrzykiem.
    W przypadku spóźnienia niestety ta przyjemność cię ominęła.