  • 11. Data: 2006-01-11 22:57:30
    Temat: Re: Przegapilem przekroczenie progu VAT...
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Mario wrote:

    > Złożyć do 25 stycznia grzecznie deklarację VAT-7 z prawidłowo wykazanymi
    > kwotami podatu i można spać spokojnie.

    Tak troche pytanie z boku... czy ubruttowic dla sprzedawcy to znaczy
    mniej wiecej tyle, co poplynac z kasa?

    --
    Troche krytyki o rodzimej SF/F ................. http://tiny.pl/xdp4
    Grzedowicz, Grzedowicz, Grzedowicz :) .......... http://tiny.pl/xdp8

  • 12. Data: 2006-01-11 23:00:22
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    > Tak troche pytanie z boku... czy ubruttowic dla sprzedawcy to znaczy
    > mniej wiecej tyle, co poplynac z kasa?

    Z postu Mari wynika że wszyscy mogą za to zapłacić. Panza to zapłaci, pani
    zapłaci...
    A jak sie nie uda frajera znaleźc to sprzedawca...

    --
    PawełJ

  • 13. Data: 2006-01-12 00:03:14
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

    > do progu to zaczynam co mi faktura wplynie przeliczac calosc?

    A od czego masz ewidencje VAT uproszczona?
    Spojrz, jak dziala kolumna "9"

    Pozdrawiam
    SDD

  • 14. Data: 2006-01-12 06:06:41
    Od: "alfa" <a...@o...pl>

    "mgma" <m...@n...pl> wrote in message

    > Według mnie tu nic jeszcze nie stało się. Rozliczenie za grudzień podatku
    > dochodowego jest do 20 stycznia, a Vat do 25 stycznia.

    ??
    Rozliczenie podatku dochodowego za grudzien do 20 stycznia ?
    To chyba czegos tu nie rozumiem bo wydawalo mi sie jak dotad ze za grudzien
    to podatek dochodowy sie rozlicza juz w rocznym picie :)

  • 15. Data: 2006-01-12 08:22:01
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    SDD wrote:

    > Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A od czego masz ewidencje VAT uproszczona?
    > Spojrz, jak dziala kolumna "9"

    Mnie bardziej chodzilo o to, ze o godz. 13.15 wtorek, 10 grudnia SYSTEM
    HALT, przechodzimy na VAT...?

  • 16. Data: 2006-01-12 08:23:10
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    alfa wrote:

    > Rozliczenie podatku dochodowego za grudzien do 20 stycznia ?
    > To chyba czegos tu nie rozumiem bo wydawalo mi sie jak dotad ze za grudzien
    > to podatek dochodowy sie rozlicza juz w rocznym picie :)

    Znam takich, co rocznych nie uznaja ;] Jeden taki nie zlozyl rocznego
    "{bo mu sie wydawalo, ze jak nie ma wykazanego podatku, to nie musi - a
    nie ma wykazanego podatku, bo przeca nie liczyl "piatek")

  • 17. Data: 2006-01-12 09:13:50
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 1/11/2006 11:08 PM, Użytkownik Mario napisał:

> [...]
    > ewidencji sprzedaży VAT.
    >
    > Podmiotom i osobom którym wydano rachunki anulować je i wydać faktury
    > VAT, jak da radę to z doliczonym VATem (vatowcy nie powinni robic
    > problemów bo VAT sobie odbiorą), jak nie da rady to ubruttowić.
    >
    > Do paragonów dobowych (jeśli masz kasę) od dnia przekroczenia sporządzic
    > załączniki na zwykłej kartce papieru, na którym ręcznie rozliczyć
    > sprzedaż z uwzględnieniem VAT (ubruttowić) z zastosowaniem odpowiednich
    > stawek % VAT.
    >
    > Złożyć do 25 stycznia grzecznie deklarację VAT-7 z prawidłowo wykazanymi

    Dodajmy, że to "ubruttowienie" polega na tym, że kwotę z danej sprzedaży
    traktuje się jako brutto i od tego wylicza się podatek "do tyłu" - kwota
    sprzedaży minus wyliczony podatek = przychód do podatku. Zmniejszy to
    trochę straty bo podatek dochodowy zrekompensuje częściowo VAT. Chyba,
    że Ryszard rozlicza się CITem, wtedy nie może tak zrobić.

    --
    gefragt

  • 18. Data: 2006-01-12 09:56:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Jan 2006, Hikikomori San wrote:

    > Mnie bardziej chodzilo o to, ze o godz. 13.15 wtorek, 10 grudnia SYSTEM
    > HALT, przechodzimy na VAT...?

    ...w jednej trzeciej faktury of góry licząc.
    Tak. Wyraźnie zapisano: "w momencie przekroczenia kwoty" :)
    Blat i trzy nogi stołu zwolnione a czwarta oVATowana :)
    Było:
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/b
    rowse_frm/thread/34a02889e939ff57/b235401657dc84bb

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 19. Data: 2006-01-12 10:10:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Jan 2006, Hikikomori San wrote:

    > Tak troche pytanie z boku... czy ubruttowic dla sprzedawcy to znaczy
    > mniej wiecej tyle, co poplynac z kasa?

    Sprecyzuj.

    Przecież jak sprzedajesz towary, to od zakupionych towarów będących
    "na stanie" w momencie przekroczenia przysługuje odliczenie VAT:
    zapis jest w ustawie, nie wiem co w przypadku jak przeoczyłeś
    termin :]

    Natomiast *od całej reszty* to niestety, przykro mi... VAT tak
    działa. Jak jest ci potrzebne dajmy na to "500 zł na ZUS" to
    musi ono pochodzić z przychodu, a więc VATowiem musi z klienta
    zedrzeć 610 zł żeby mieć 500 zł "na ZUS".
    I to samo dotyczy wszystkich wydatków nKUP, dochodu który uzyskuje,
    penji płaconych pracownikom...

    VATowiec jest łupiony o wartość VAT, formalnie sprawa jest postawiona
    tak że musi złupić klientów (klienci są łupieni niby przez niego, ale
    podatnik pełni rolę rozbójnika pod przymusem :]).

    Natomiast jeśli chodzi o coś takiego że "był rachunek na 500 zł,
    klient zapłacił 500 zł i więcej nie zapłaci a ja muszę wystawić
    f-rę VAT 22%" to IMHO odpowiedź jest częściowo optymistyczna
    i wynika wprost z definicji podatku VAT oraz "obrotu" zdefiniowanego
    w ustawie o VAT: nowo wystawiona f-ra nie będzie musiała wykazywać
    kwoty "500 zł netto plus 110 zł VAT", lecz skoro OBRÓT wyniósł
    500 zł to onże prawnie zdefiniowany :) obrót podzieli się na
    409,84 zł netto plus 90,16 zł VAT, wyliczonych na podstawie jednej
    z kilku prawnie dopuszczalnych metod liczenia wartości podatku
    o danej stawce :) - IMHO nalepiej dla tych faktur przyjąć jedną
    z metod "od brutta" (albo jako X/1,22 albo jako X*"urzędowy
    współczynnik 1/1,22 wyliczony przez ministra"), akurat
    tak się składa ze zaokrąglenia na styk (o 0,02 grosza) przy
    500 zł nie "gryzą się" o cały grosz... ale przy innych kwotach
    będzie problem z zaokrągleniami przy liczeniu "od netta".

    Kto przeciw ?? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 20. Data: 2006-01-12 10:12:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Jan 2006, alfa wrote:

    > "mgma" <m...@n...pl> wrote
    >
    > ??
    > Rozliczenie podatku dochodowego za grudzien do 20 stycznia ?

    ...może mgma rozlicza dochodowy ryczałtowo i ma tak w nawyku :)
    (ale ewidencjonowany to się chyba do 31.stycznia rozlicza?)

    > To chyba czegos tu nie rozumiem bo wydawalo mi sie jak dotad ze za grudzien
    > to podatek dochodowy sie rozlicza juz w rocznym picie :)

    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)