  • 11. Data: 2008-05-13 16:31:21
    Temat: Re: Przechowywanie e-faktur
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Wojciech Bancer w <news:slrng2jesn.flj.proteus@pl-test.org>:

> [...]
    > Wygrzebałem dwie różne interpretacje :)

    > http://prawo.vagla.pl/node/6717
    > http://prawo.vagla.pl/node/6718

    > Wg jednego, prawidłowe stanowisko to:
    > "Faktury w formie elektronicznej będą udostępniane organom podatkowym w
    > formie elektronicznej na płycie CD, gdzie zamieszczone będzie archiwum
    > tych dokumentów."

    > a wg drugiego:

    > "Mamy stanowisko dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach (nr
    > IPB_1/4407-0002/06/I), z którego wynika, że dostęp może być
    > zapewniony tylko na zasadzie pracy w czasie rzeczywistym czyli

    <q>
    Faktury przesłane oraz otrzymane w formie elektronicznej powinny być
    przechowywane przez ich wystawcę oraz odbiorcę:
    w formie elektronicznej,
    w formacie, w którym zostały przesłane,
    w sposób gwarantujący autentyczność ich pochodzenia,
    w sposób gwarantujący integralność ich treści,
    w sposób gwarantujący czytelność przez cały okres ich przechowywania,
    w sposób umożliwiający na żądanie, zgodnie z odrębnymi przepisami, organów
    podatkowych lub organów kontroli skarbowej natychmiastowy, pełny i ciągły
    dostęp drogą elektroniczną tym organom do przechowywanych faktur.
    </q>

    Proszę bardzo, tu jest mój ILN/GLN, tu są załączniki techniczne do umów....

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 12. Data: 2008-05-13 19:31:07
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Piotrek wrote:

    > IMHO, gdyby nie ten lobbing to można byłoby podpisywać certyfikatem
    > niekwalifikowanym (prawo wspólnotowe nie wymaga kwalifikowanych).

    Mówię o całości okołopodpisowych przepisów. Da się używać? No nie da się. No
    a skoro się nie da, to mało kto kupuje. Jeżeli to skutek ich lobbingu to
    brawa dla tych geniuszy :)

    Ja bym już dawno sobie ten podpis kupił, choćby tylko do wystawiania faktur.
    Tylko żebym mógł tą fakturę podpisać i wysłać do klienta, który by sobie ją
    wydrukował i wsadził w segregator.

    p. m.

  • 13. Data: 2008-05-13 20:41:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 May 2008, Wojciech Bancer wrote:

    > On 2008-05-12, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > W sensie, że dane muszą być identyczne? No to chyba jasne.

    Ależ nie to mam na myśli.
    *ZASADY* są identyczne.
    Widzisz w cytowanej treści jakąkolwiek różnicę między wystawcą
    a odbiorcą? Nie? No to jej nie ma :)

    > Bo interfejs dostępu do danych chyba nie musi

    No jasne że nie musi.
    Ale odbiorca musi o owe f-ry dbać tak samo jak wystawca: ani mniej,
    ani więcej.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2008-05-13 20:57:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 May 2008, mvoicem wrote:

    > A dlaczego ta umowa ma być odrębna a nie może być np. częścią regulaminu
    > świadczenia usług (gdzie byłaby też i zgoda na wystawianie faktur
    > elektronicznych).

    Powiedzmy że z odrębnością się zapędziłem: na pewno nie może to być
    część "typowego regulaminu", które zazwyczaj *nie są podpisywane*
    mimo wprowadzanych zmian - przepisy cywilnoprawne na to pozwalają
    w zakresie "wzorców umów", a zdaje się wszelkie "powierzanie"
    spraw podatkowych wymaga formy pisemnej (a więc podpisu), acz
    przyznaję że piszę z głowy czyli z niczego bo nie chce mi się
    szukać podstawy :)

    Nadal nie mamy rozwiązanego problemu odpowiedzialności odbiorcy,
    bierze na siebie wszelkie ryzyka (niech no wystawca zbankrutuje
    albo pójdzie siedzieć, ciekawe co wtedy zrobi po otrzymaniu
    komunikatu "witryna niedostępna").

    > BTW i OT: jest jakaś taka dziwna logika w przepisach związanych z podpisem
    > elektronicznym - podpis ma być tylko ciekawostką technologiczno-prawną, ale
    > nie ma być w praktyce używalny.

    Nauczony doświadczeniem zacząłbym szukać trzeciego dna, bo drugie (dno)
    to na pewno podpucha :>

> [...]
    > przepisów jest spowodowany przez silny lobbing wystawców certyfikatów.
    > Przecież w ich interesie powinno być żeby te certyfikaty komukolwiek do

    Czy ja wiem?
    Popatrz na to tak: po co komu było otrzymanie koncesji na autostradę?
    Mnie najbardziej przekonała argumentacja widziana w którymś czasopiśmie
    kategorii Wprost/Polityka/Newsweek: po to, aby w przetargach móc na to
    się powoływać jako swoiste "świadectwo robienia rzeczy poważnych"
    i dysponowania budżetem na ileś miliardów popartym zamówieniem
    rządowym.
    Kto by tam się budową paprał, dużo roboty a zysk mały i dopiero kiedyś...

    Jesteś pewien, że "papranie się" kilkoma milionami certyfikatów jest tym
    co rekiny lubią najbardziej? :D
    No to clou: nie wiem jaki jest cel. Ale teza że taki jak oczekujesz ma
    pełne prawo być błędna!

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2008-05-14 12:07:12
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-05-13, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    > To drugie stanowisko jest jakby nieco nierozsądne, bo zgodnie z nim
    > można udostępnić archiwum faktur poprzez system czasu rzeczywistego z
    > gwarantowanym czasem odpowiedzi np. 100 lat
    > Jednocześnie - jak ktoś ma zły charakter - można zadbać, żeby czas
    > odpowiedzi był nie krótszy niż np. 20 lat.
    >
    > Rozumiem, że to nie o to chodziło dyrektorowi IS.

    Mnie interesuje tylko, czy taki dostęp online musi być oferowany "na
    zewnątrz". On-line nie oznacza chyba automatycznie dostępu z każdego
    adresu/każdej maszyny? W czasie kontroli przecież będzie miał dostęp
    'on-line' - w firmowym intranecie. :) Jakieś za/przeciw?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl