  • 31. Data: 2006-09-23 12:43:14
    Temat: Re: Prowadzenie DG pod róşnymi nazwami
    Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl>

    ----------

    NIP-1 przykładowo

    W NIP-1 , to pewnie chodzi o dane, które umieszcza się na trzeciej stronie, a te
    dane wynikają z wpisu do ewidencji... uzyskanego w UM. W pozycji : nazwa pełna
    umieszczasz, to co masz we wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, nic
    więcej.:-) Pozdrawim Areta

  • 32. Data: 2006-09-23 12:56:32
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 23-09-2006 o 14:43:14 Aretkka <a...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > pełna
    > umieszczasz, to co masz we wpisie do ewidencji działalności

    Ano dokładnie, no i sprawa wygląda tak, że na formularzu do UM podałem:

    1.Oznaczenie przediębuorcy:
    A. Imię i nazwisko: Jan Kowalski
    C. Nazwa: Brumbrum

    na NIP-1 wpisałem potem Brumbrum i kazano mi to poprawić na to co mam we
    wpisie
    - czyli Brumbrum Jan Kowalski :)

    Dodam że na druku z UM mam takie pole "oznaczenie i adres przedsiębiorcy"
    i ma dokładnie taką postać graficzną:
    Jan Kowalski, ul. aaaaaa x/y
    Brumbrum

    Jakby coś tu źle było to zapewne w GUS, US, banku czy ZUS by ktoś to
    pewnie zauważył,
    chociaż nic mnie już nie zdziwi.

    Niezależnieod wszytskie mam takie odczucia że w tak prostej sprawie jest
    totalny burdel,
    tzn pomieszane są określenia w urzędach gmin/miast, zapewne stosują
    jeszcze nomenklature
    ze starej ustawy prawo działalności gospodarczej, do tego jakieś własdne
    wytwory językowe,
    w ZUS każą podawać nazwę skróconą i wychodzi że to jest ta nazwa która
    figuruje jako nazwa
    w UM itd itp...

  • 33. Data: 2006-09-23 13:25:25
    Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > 1.Oznaczenie przediębuorcy:

    > na NIP-1 wpisałem potem Brumbrum i kazano mi to poprawić na to co mam we

    Myślę, że nie masz się czym martwić, urzędniczka "przegięła" w tej kwestii.

> [...]
    > Jan Kowalski, ul. aaaaaa x/y
    >  Brumbrum
    >

    > Jakby coś tu źle było to zapewne w GUS, US, banku czy ZUS by ktoś to
    Sądzę, że masz dobrze sporządzony wpis........, poprostu w tej kwestii jest
    dowolność, co wpisałeś we wniosku, to , to zostało uszanowane przez urzędnika:-)

    > chociaż nic mnie już nie zdziwi.

    ojacie, a ja co chwilę "zadziwiam się"

    > w ZUS każą podawać nazwę skróconą
    nie musisz NIC wpisywać.:-)
    Pozdrawiam Areta

  • 34. Data: 2006-09-23 19:37:43
    Temat: Re: Prowadzenie DG pod różnymi nazwami
    Od: "morghul" <t...@o...pl>

    Może to coś w temacie rozjaśni tym którzy tego potrzbują...
    http://www.gazetaprzedsiebiorcy.infor.pl/poradniki/5
    6,Jak-prawidlowo-oznaczyc-firme.html

    --
    morghul

  • 35. Data: 2006-09-24 14:22:38
    Od: m...@g...com

    Aretkka wrote:
    [...]
    > Myślę, że nie masz się czym martwić, urzędniczka "przegięła" w tej
    > kwestii.

    Nic nie przegięła. Z uporem godnym lepszej sprawy opierasz się wiedzy
    przytaczanej przez wielu grupowiczów że firmą przedsiębiorcy jest:

    1. w przypadku DG: nazwa skrócona + imie i nazwisko, czyli:
    Brumbrum Jan Kowalski

    2. w przypadku SC: nazwa skrócona, dopisek s.c i nazwiska wspólników, czyli:
    Brumbrum s.c. Jan Kowalski, Ewa Malinowska

    3. W przypadku s.j.: nazwa skrócona, dopisek s.j i nazwiska wspólników,
    czyli:
    Brumbrum s.j. Jan Kowalski, Ewa Malinowska

    4. W przypadku z o.o. S.A i tak dalej, tylko nazwa skrócona i dopisek (z o.o
    lub S.A.), czyli:
    BrumBrum z o.o. lub BrumBrum S.A.

    oczywiście są też inne formy prowadzenia przedsiębiorstw, ale wymieniłem
    tylko te najbardziej znane.

    p. m.

  • 36. Data: 2006-09-24 14:25:31
    Od: m...@g...com

    Gotfryd Smolik news wrote:

    [...]
    > "przypominamy że w razie niezapłacenia w terminie płatności
    > przekazujemy do windykacji firmie X.Y. GROŹNE WEZWANIA"?
    > IMO może być :)
    > Spotkałeś się czymś takim jak "marka"?
    > Jest sobie firma, powiedzmy HP. I marka, powiedzmy COMPAQ.
    > Nie ma takiej firmy, fakt że była - ale to przypadek że
    > taki przykład wybrałem. Idzie o zasadę - sprzedaży często
    > dokonuje się pod *marką*, natomiast firma musi byc ujawniona,
    > i to prawda - ale jedno drugiemu przecież nie zaprzecza.

    Najlepszym przykładem są nasi operatorzy komórkowi. Nigdy nie było
    firm "Idea","Era" czy "Plus", nie mówiąc już o "Heyah" czy "sami swoi".

    Za to jest PTK Centertel, Polska Telefonia Cyfrowa oraz Polkomtel.

    p. m.

  • 37. Data: 2006-09-24 15:20:41
    Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > lub S.A.), czyli:
    >        BrumBrum z o.o. lub BrumBrum S.A.
    >
    > oczywiście są też inne formy prowadzenia przedsiębiorstw, ale wymieniłem

    po co motasz, post dotyczy prowadzących działalność gospodarczą na podstawie
    wpisu do ewidencji działalności gospodarczej oraz zgłoszenia do US na druku NIP-
    1. Jak wiesz spółki inaczej się rejestruje i inne są formularze zgłoszeń do US.
    Areta

  • 38. Data: 2006-09-25 05:45:06
    Od: m...@g...com

    Aretkka wrote:

    > po co motasz, post dotyczy prowadzących działalność gospodarczą na
    > podstawie
    > wpisu do ewidencji działalności gospodarczej

    czyli przypadek nr 1. z w/w listy. Reszta jest jako przykład, że tak jak
    chcesz (czyli sama nazwa bez nazwiska) to jest dopiero od sp. z o.o. wzwyż.

    p. m.

  • 39. Data: 2006-09-25 10:59:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 23 Sep 2006, t wrote:

    > Dodam że na druku z UM mam takie pole "oznaczenie i adres przedsiębiorcy"

    Jak dla mnie, wygląda to tak jakby druk został stworzony pod rządami
    ustawy Prawo Działalności Gospodarczej, w odniesieniu do którego to
    "oznaczenia" jest w archiwum całe mnóstwo uwag.
    Przyznam że jak wprowadzali ustawę "o swobodzie DG" to nie zwróciłem
    uwagi że niektóre przepisy PDG pozostały w mocy:
    http://www.pracuj.pl/_files/ustawa_o_swobodzie_dzial
    alnosci_gospodarczej.pdf
    (poczytać dalszą część, od str. 37 :))
    ...a w nich właśnie jest "oznaczenie".
    O tyle problematycznie, że ścisłej definicji "oznaczenia" nie ma :(, jako
    że przepis w Kodeksie Cywilnym posługuje się "określeniem" (!).

    > i ma dokładnie taką postać graficzną:
    > Jan Kowalski, ul. aaaaaa x/y
    > Brumbrum

    IMO nie.
    Owo "oznaczenie" na rozum jest tym samym co "określenie" z KC,
    czyli jest częscią firmy:
    firma == imię + nazwisko [+określenie]
    ...czyli tym czymś co bywa nazywane "nazwą" (BTW: protestuję przeciwko
    "nazwie firmy", szczególnie w tym kontekście, firma jest *nazwą*
    właśnie :))
    +++ Kodeks Cywilny +++
    Art. 43. (2)
    § 1. Przedsiębiorca działa pod firmą.
    [...]
    Art. 43. (4) Firmą osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko. Nie wyklucza
    to włączenia do firmy pseudonimu lub określeń wskazujących na przedmiot
    działalności przedsiębiorcy, miejsce jej prowadzenia oraz innych określeń
    dowolnie obranych.
    [...]

    > Jakby coś tu źle było to zapewne w GUS, US, banku czy ZUS by ktoś to pewnie
    > zauważył,
    > chociaż nic mnie już nie zdziwi.

    Mętlik jest spory :[, pewnie sami wiedzą (że mętlik jest) lub nie wiedzą
    (jak ma być :))
    IMHO nie powinno nic z tego "wykwitnąć" :]

    > Niezależnieod wszytskie mam takie odczucia że w tak prostej sprawie jest
    > totalny burdel,

    Tak.

    > tzn pomieszane są określenia w urzędach gmin/miast, zapewne stosują jeszcze
    > nomenklature
    > ze starej ustawy prawo działalności gospodarczej,

    ...obowiązującej miejscami do końca br acz nie posługującej się
    językiem przystającym do reszty przepisów :(

    > do tego jakieś własdne wytwory językowe,

    Dasz głowę że przeczytali te przepisy? ;)

    > w ZUS każą podawać nazwę skróconą i wychodzi że to jest ta nazwa która
    > figuruje jako nazwa
    > w UM itd itp...

    To już kiedyś na grupie było - wyszło że chodzi o identyfikator który
    jest nazwą skróconą w katalogu *ZUSu* a nie o "urzędową" nazwę skróconą!

    Ano....

    pzdr, Gotfryd

  • 40. Data: 2006-09-25 11:01:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 23 Sep 2006, jureq wrote:

    > Ależ jak najbardziej może interesować czy na szyldach (pieczątkach,
    > fakturach, ...) masz poprawną firmę. Co masz oprócz firmy, to już
    > rzeczywiście tylko twoja sprawa.

    Ja tylko (i *wyłącznie*) do pieczątek.
    Wskaż przepis... ma byc REGON :) (przepis jest) i tyle!
    Oczywiście ew. szyld trzeba by sprawdzić, faktura oczywiscie z umowy
    o VAT.
    :)

    pzdr, Gotfryd