  • 11. Data: 2006-09-22 13:51:48
    Temat: Re: Prowadzenie DG pod różnymi nazwami
    Od: "Gab" <g...@p...onet.pl.invalid>

    t spod adresu <r...@o...pl> wysłał(a):

    > Z tego co piszesz to zarejestrowali mi DG pod samą(bez imienia i
    > nazwiska) czyli popełnili błąd bo firmą osoby fizycznej
    > jest jej imię i nazwisko plue ewenualnie dopisek. Skoro zarejestrowali
    > mi sam dopisek to .... no właśnie co :)

    To raczej Ty popełniłeś błąd. A jeśli przyjdzie Ci do głowy uważać się za
    niewinnego to będziesz musiał to udowodnić :-)

  • 12. Data: 2006-09-22 13:54:07
    Od: t <r...@o...pl>

    Kolejna porcja, wniosek z innej gminy:

    "
    Z G Ł O S Z E N I E
    (podjęcia działalności - zmiany do istniejącego wpisu)*

    1. ...................................................
    ( nazwisko i imię )

    (nazwa - jeżeli działalność będzie wykonywana pod nazwą)
    "

    Z tego już jasno i wyraźnie wynika że w tej gminie nazwa to jest dopisek
    do imienia i nazwiska,
    gdyż dopuszcza się niepodania nazwy.

    Musze teraz do tego ropozrządznia dotrzeć - może ktoś ma linka?

  • 13. Data: 2006-09-22 14:11:28
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 22-09-2006 o 15:51:48 Gab <g...@p...onet.pl.invalid>
    napisał:

    > t spod adresu <r...@o...pl> wys?a?(a):

    > To raczej Ty pope?ni?e? b??d. A je?li przyjdzie Ci do g?owy uwa?aae si? za
    > niewinnego to b?dziesz musia? to udowodniae :-)

    Dalej nie mogę znaleźć rozporządzenia, ale poradniki mówią tak:

    http://www.twoja-firma.pl/artykuly/1,zakladanie-dzia
    lalnosci-gospodarczej.html

    Do tego z UoSG:
    "
    Art. 7c. (6) Organ ewidencyjny wydaje decyzję o odmowie wpisu, jeżeli:
    1) zgłoszenie dotyczy działalności gospodarczej nieobjętej przepisami
    ustawy,
    2) zgłoszenie zawiera braki formalne, które mimo wezwania nie zostały
    usunięte w wyznaczonym terminie,
    3) prawomocnie orzeczono zakaz wykonywania określonej w zgłoszeniu
    działalności gospodarczej przez przedsiębiorcę.
    "

    Punkt 2 - czy taki błąd jest błędem formalnym czy też nie? Bo jesli jest
    to powinni odmówić rejestracji.

  • 14. Data: 2006-09-22 14:59:45
    Temat: Re: Prowadzenie DG pod róşnymi nazwami
    Od: a...@p...onet.pl

    > Kolejna porcja, wniosek z innej gminy:
    >
    > "
    > Z G Ł O S Z E N I E
    > (podjęcia działalności – zmiany do istniejącego wpisu)*
    >

    > 1.   ...................................................
    > ( nazwisko i imię )

    > (nazwa - jeżeli działalność będzie wykonywana pod nazwą)
    > "
    >
    > Z tego juĹź jasno i wyraĹşnie wynika Ĺźe w tej gminie nazwa to jest dopisek
    > do imienia i nazwiska,
    > gdyż dopuszcza się niepodania nazwy.

    ---------
    Uff, takie dylemata, nie na mój czas netowy:-)). Ale Jerry miał problem, z tym,
    że działalność wykonuje pod nazwą firmą. Więc nazwą firmy może być Imię i
    Nazwisko własciciela ( chociaż nie tylko) Pozdrawiam Areta

  • 15. Data: 2006-09-22 15:27:39
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 22-09-2006 o 15:08:06 Aretkka <a...@p...onet.pl> napisał:

    > ----------
    > Niejasno się wyraziłam:-( . We wpisie do ewidencji działalności
    > gospodarczej
    > pod punktem pierwszym jest : imie i nazwisko. Pod punktem drugim:
    > wpisujemy
    > nazwę pod którą wykonywana jest działalność, i TU wpisujemy r ó w n i e
    > ż :
    > imie i nazwisko. Pozdrawiam Areta

    Trochę ochłonąłem, doczytałem, nie omieszkam w poniedziałek sprawdzić w UM
    czy mój wnisek był kulawy ale na razię muszę zaprotestować :) Co to znaczy
    nazwa firmy?

    Z Kodeksu Cywilnego firmą jest imię i nazwisko + ew. dopisek.
    Z Ustawy o swobodzie DG wniosek o wpis do ewidencji powienien zawierać
    firmę, czyli imię
    i nazwisko + ew. dopisek, nie ma powiedziane nic o jakiejś nazwie - a to
    ustawa jest
    źródłem prawa a nie wniosek.

    Teraz, na większości wniosków jest coś takiego:

    OZNACZENIE PRZEDSIĘBIORCY:
    A. NAZWISKO i IMIĘ PRZEDSIĘBIORCY:
    B. NUMER PESEL:
    C. NAZWA PRZEDSIĘBIORCY:

    I jest to jedyne imię i nazwisko na wniosku.
    Skoro ma zawierać firmę to jedyna możliwość jest taka że właśnie w A.
    wpisujesz firmę jako imię i nazwisko,
    natomiast w C. dodatkowe określenie firmy - nazwę. Na niektórych wnioskach
    jasno napisali że
    nazwę wypełnia sie tylko wtedy gdy przedsiębiorca chce mieć jakąś - znaczy
    że nie chodzi tu o imię
    i nazwisko.

    Swoją drogą nie znalazłem w necie wniosku który by zawierał wszytskie
    pozycje z Art. 27. UoSDG
    - czy to znaczy że urzędy robią manianę ?

  • 16. Data: 2006-09-22 15:31:51
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 22-09-2006 o 16:59:45 <a...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > że działalność wykonuje pod nazwą firmą. Więc nazwą firmy może być Imię i
    > Nazwisko własciciela ( chociaż nie tylko) Pozdrawiam Areta

    Dla mnie to istotne akurat bo jesli miałem wpisać "imie nazwisko: XXXX
    YYYY" a niżej "nazwa: ZZZZ XXXX YYYY"
    to mam błędny wniosek bo w nazwie podałem samo ZZZZ. Tyle że UM mnie
    zarejestrował więc się zdziwiłem
    bo skoro takiego byka walnąłem to powinni odrzucić wniosek do czasu
    poprawienia.

    Fakt faktem że wystarczy aby firmą był sam XXXXX YYYY i wtedy na papierze
    firmowym w rogu może
    wpisać co mu się podoba - PIEKARNIA, CZYSZCZENIE SZAMBA, AGENCJA
    TOWARZYSKA - i nikt nie będzie się
    mógł przyczepić

  • 17. Data: 2006-09-22 15:57:44
    Od: "> Prezes Damian <" <e...@w...pl>

    Użytkownik "§ Jerry §"
    > Bardzo proszę o poradę !!!
    > Pzdr - Zino

    Ja jestem na etapie dokladnie przerabiania takiego samego problemu.
    Mialem firme, konkretnie bar i nazwa mojej firmy
    brzmiala Bar "X" Jan Kowalski.
    Po 2 latach poszerzylem dzialanosc o sprzedaz komputerow i
    sprzedawalem pod nazwa jak wyzej (wiem troche to smieszne - kupowac
    komputer w barze :))
    Ale obecnie jestem na etapie otwarcia autokomisu, wiec
    o ile zakup komputera w barze - byl do przyjecia, o tyle
    zakup samochodu - juz bylby conajmniej dziwny :)
    Wiec, w UM zmienilem nazwe firmy na
    "NAZWA WYMYSLONA" Jan Kowalski, siedzibe
    firmy zmienilem z adresu 'barowego' na adres domowy.
    I tak faktury z baru, komputerow, komisu - jak i pelne rozliczenia
    wykonuje jako "NAZWA WYMYSLONA" Jan Kowalski.
    Ale nazwa Baru pozostala nadal bez zmian - tyle, ze ona nigdzie nie widnieje
    poza szyldami na lokalu i wpisie w ksiazce telefonicznej (w TPSA mozna sie
    dogadac!)
    Komis bede otwieral tak samo. Autokomis "NAZWA WYMYSLONA" Jan Kowalski i
    juz...
    Jest dobrze dla US, bo wszystko widnieje tak samo - a jak mam na szyldach
    chyba nie powinno
    nikogo interesowac.
    Pozdr.

  • 18. Data: 2006-09-22 16:49:26
    Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl>

    > Dla mnie to istotne akurat bo jesli miałem wpisać "imie nazwisko: XXXX
    > YYYY" a niżej "nazwa:  ZZZZ XXXX YYYY"
    > to mam błędny wniosek bo w nazwie podałem samo ZZZZ.

    Nie, nie. Bądź spokojny! Nie ma obowiązku wpisywania w "nazwie firmy" ZZZ XXX
    YYY . Może być ZZZ, Ty sam o tym decydujesz w momencie składania wniosku. Ja
    tylko sugeruje, że Jan Kowalski, MOŻE mieć wpisane w nazwie firmy "Jan
    Kowalski". Nie musi mieć, np. F.H."Miś" zamiast tego może być "Jan Kowalski" czy
    P.P.U-H "Ryś",zamiast tego "Jan Kowalski" lub P.P."Ewa",a zamiast tego "Jan
    Kowalski", ewentualnie P.H.U.a zamiast.... i.t.d. Reasumując, we wpisie
    ewidencji...., w dwóch różnych rubrykach będzie wpisane to samo, czyli Jan
    Kowalski, nie ma potrzeby NIC wiecej wymyslać.Pozdrawiam Areta

  • 19. Data: 2006-09-22 17:00:03
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 22-09-2006 o 18:49:26 Aretkka <a...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > Jan
    > Kowalski, nie ma potrzeby NIC wiecej wymyslać.Pozdrawiam Areta

    Jeżeli to co napisałem ma sens to wtedy nazwa trktowana jako nazwa
    dodatkowa
    czyuli ozdobnik firmy właściwej(czyli imienia i nazwiska) powinna byc
    chyba pusta?

    pozdrawiam

  • 20. Data: 2006-09-22 17:11:56
    Od: t <r...@o...pl>

    Znalazłem stary wątek:

    "

    On Thu, 31 Jul 2003 g...@w...pl wrote:

    > + A czy można zarejestrować DG zupelnie bez imienia i nazwiska+ (nie FHU
    > ABC Jan NOWAK tylko FHU ABC)

    Wrrr..... A mógłbyś wolniej czytać wątek i/lub zajrzeć
    do PDG ?
    Nazwa DG *nie zawiera* imienia i nazwiska !

    Natomiast jest coś takiego jak "oznaczenie przedsiębiorcy"
    które z mocy ustawy składa się z "nazwy" *i* imienia oraz
    nazwiska. Są przypadki kiedy musisz podawać "oznaczenie", czyli
    m.in. swoje imię i nazwisko - i już. Ale nie wchodzą one
    (imię i nazwisko :)) bynajmniej w skład nazwy DG, no
    - powiedzmy "normalnej" nazwy :) (tj. pomijając DG
    o oznaczeniu "Piotr Nowak Piotr Nowak" :]).

    A jak koniecznie chcesz żeby było "bezimiennie" to możesz
    założyć spółkę (z o.o., S.A. czy co ci tam pasuje ;)), ale
    wtedy zamiast imienia i nazwiska w oznaczeniu trzeba
    podawać (również obowiązkowe) określenie spółki, czyli
    albo całe "spółka akcyjna" albo "S.A.".
    Jak widzisz nazwę: "Przewóz osób" - to to jest właśnie
    "nazwa", i jesteś tego pewien - bo "oznaczenie" to
    przykładowo "Przewóz osób Jan Kowalski", "Przewóz osób
    S.C. Jan Kowalski Andrzej Nowak", "Przewóz osób S.A.",
    "Przewóz osób sp. z o.o.".

    Może być ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

    "

    To co prawda wg starego prawa działalności gospodarczej ale rozjaśnia
    rzeczy których czytając obecną ustawę nie mogę rozgryźć.