  • 11. Data: 2004-09-24 21:33:39
    Temat: Re: Propozycje SLD - podatki ...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Sep 2004, Adam_25 wrote:
    [...]
    >+ Jak myslicie czy wprowadzenie 50% stawki podatkowej od osob fizycznych
    >+ (najbogatszych) to dobre rozwiazanie?

    Jakakolwiek nieliniowość podatku powoduje na grupie całą paczkę pytań
    jak cos podarować szwagrowi, zatrudnić dziadka...
    Krótko mówiąc: nieliniowość -> "kombinatorzy górą", mają większe
    pole do popisu. Czyli to oni dostają bonus w walce o rozwój, widać
    państwu zależy żeby to oni byli "siłą pociągową" - pracodawcami
    itp...

    >+ Ja mam watpliwosci gdyz cwaniacy wtedy
    >+ beda robic wszystko by wykazac ze maja niski dochod

    Owszem.
    A powyżej pewnego progu (ci których stać) - będą opodatkowani za
    granicą. Może inaczej: wartość progu przy którym bardzo opłaca się
    "założyć firmę na Cyprze" znacznie spadnie, czyli więcej będzie
    takich od których Skarb RP dostanie NIC.
    Bardzo dobrą prezentacją działania owego mechanizmu były doraźne
    skutki obniżenia CIT (wzrost wpływów - bezwzględny !) oraz
    słyszalny lament z kilku krajów "starej Europy"...

    Owszem, rozwarstwienie dochodów nie jest "normalne" (nie tylko
    w .pl, ale raczej w skali świata). Tyle że podatkami się go
    raczej nie skoryguje... więcej szkody niż pożytku...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 12. Data: 2004-09-25 09:34:27
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <W...@k...chip.pl_i_to_tez>

    Użytkownik "Adam_25" <a...@s...wzieu.pl> napisał w
    wiadomości news:cj0jif$pko$1@news.onet.pl...
    > Tu ponizej jest kopia artykulu z Rzeczpospolitej ...
    > Jak myslicie czy wprowadzenie 50% stawki podatkowej od osob fizycznych
    > (najbogatszych) to dobre rozwiazanie? Ja mam watpliwosci gdyz cwaniacy
    > wtedy
    > beda robic wszystko by wykazac ze maja niski dochod i lewe papiery sobie
    > wystawia iz np swoja kase przeznaczyli na cele charytatywne itp ... z
    > drugiej strony jaki % spoleczenstwa stanowia najbogatsi - 5%?
    >
    > "Rzeczpospolita" dowiedziała się, że sejmowy klub SLD chce wprowadzenia od
    > przyszłego roku 50-procentowej stawki w podatkach od dochodów osobistych
> [...]
    [... ciach]

    > --
    Ludzie czy Wam mało razy SLD i ich poprzednicy udowodnili, że nie mają
    żadnego pomysłu na rozwój gospodarki, a jedynie na rozwój biedy.
    Pieniądze, które SLD zabierze komukolwiek poza prywatne konta decydentów z
    tej "partii" nie trafią. Ot hasełko wyborcze adresowane do różnych gatunków
    ludzi mających kłopoty z właściwym myśleniem.

    --
    Jerzy Wawrzyniak
    W...@k...chip.pl_i_to_tez

  • 13. Data: 2004-09-26 06:30:00
    Od: "K.Jacek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Anatol" <c...@u...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Piotr W. Zwiernik" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A więc jaka jest obiektywnie naukowa definicja (no bo każda inna będzie
    > miała wymiar tylko ideologiczno-propagandowy) pojęcia "najbogatsi" i czy
    > wnioskowana ustawa ma zamiar badać pod tym kątem podatników a następnie
    tak
    > wyselekcjonowaną grupę opodatkowywać stawką 50 % ?
    >
    > Anatol
    W epoce Gierka był okres kiedy obowiązywał dodatkowy podatek
    od nadmiernych znamion bogactwa.
    Chodziła milicja z komisją i oglądała domek.
    Zna przypadki kiedy właściciel zapłacił dodatkowy podatek
    ponieważ miał murowany płot i w piwnicy pralnię wyłożoną kafelkami.
    Autentyczne i nie takie znowu wyjątkowe.
    J.K.

  • 14. Data: 2004-09-26 13:31:42
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <W...@k...chip.pl_i_to_tez>

    Użytkownik "K.Jacek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ponieważ miał murowany płot i w piwnicy pralnię wyłożoną kafelkami.
    > Autentyczne i nie takie znowu wyjątkowe.

    Jednym zabierano, a tym którzy byli w potrzebie i tak nic nie dano. Było za
    to za co zrobić kolejną huczną partyjną imprezę.

  • 15. Data: 2004-09-29 10:27:34
    Od: "Pajchiw" <p...@p...home.pl>

> [...]
    > pomijajac gre wyborcza ... to jesli osoba taka by krocie placila (polowe
    > tego co ma) to dla biednego czlowieka + uczucie zawisci powstanie mysl
    > DOBRZE mu TAK, niech ma tak jak JA
    > z innego punktu siedzenia moim zdaniem czesc tych podatkow zatem takze od
    > poslow, senatorow itp z powrotem wroci do kasy budzetu Panstwa i
    > teoretycznie powstanie bledne kolko bo i tak beda dostawac takie same
    > uposazenia choc MOZE bedzie plus tego ze ta kasa pojdzie na szkoly, sluzbe
    > zdrowia , policje itp!! Czyli moze RZAD w ogole dojdzie do wniosku ze
    > najlepiej jest parlamentarzystom obciac diety ...

    Oj nie.
    (pomijając wyjątki od reguły)
    Na to sie nie zgodzą. :-)))
    Powiem więcej - ja też bym się za tym nie opowiadał.
    A to dlatego, ze jest to - wręcz - zachęcenie żeby parlamentarzyści
    uzupełniali braki
    w domowym budrzecie łapówkarstwem.

    ciach

    Pzdr.:
    kuba

  • 16. Data: 2004-09-29 15:08:03
    Od: "Pajchiw" <p...@p...home.pl>

    Jak - słusznie - kolega z grupy zauważył powinno być:

[...]
    w domowym budżecie łapówkarstwem.
    > ciach

    Pzdr.:
    kuba

  • 17. Data: 2004-09-29 19:33:47
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "K.Jacek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > tak

    > od nadmiernych znamion bogactwa.
    > Chodziła milicja z komisją i oglądała domek.

    A co z ludźmi którzy nie posiadają zewnętrznych znamion bogactwa ponieważ
    wszystko przepuszczają na bieżąco na towary i usługi o bardzo nietrwałym
    charakterze (knajpy, podróże, alkohol, hazard, itp.)? Dlaczego głupota ma
    mieć preferencje podatkowe względem ascetycznego i uczciwego życia ?

    Anatol

  • 18. Data: 2004-09-29 21:48:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Sep 2004, Anatol wrote:
    [...]
> [...]
    >+ mieć preferencje podatkowe względem ascetycznego i uczciwego życia ?

    Wiesz, w wyborach liczy się ILOŚĆ wyborców o danej charakterystyce,
    a ściślej - którym "charakterystyka wydatków bardziej pasuje"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)