  • 1. Data: 2002-12-02 19:33:39
    Temat: Problem ! zmiana zameldowania -US
    Od: "WERA" <a...@p...fm>

    Witam czytajacych i prosze o podpowiedz w nastepujacym problemie.

    Prowadze dzialalnosc na wlasny rach. w miejscowosci A -wojewodztwo A(od 91
    roku), oraz w spolce w miejscowosci B woj B (od 93 roku).
    Przemeldowalam sie w zeszlym roku z miejscowosci A do B ale nie
    przeprowadzilam formalnie spraw w org. ewidenc. ani w US poniewaz
    dzialalnosc w A dalej prowadze bez zmian(w dalszym ciagu jestem tez
    wlascicielka nieruchomosci w A).
    Podatek dochodowy za 2002 do chwili obecnej nie wystapil wiec nie skladalam
    PIT 5, a za rok 2001 rozliczylam sie z US w A.
    Otrzymalam wezwanie z US z art.56 par 4.
    Zapewne czeka mnie kara za wykroczenie ale jesli w tej chwili przemelduje
    sie natychmiast zpowrotem do A to chyba nikt nie moze mnie zmusic (i nie
    byloby to zgodne ze stanem faktycznym) do przeprowadzenia calej procedury
    papierowej w B ze wstecznymi datami ?

    Bede wdzieczna za uwagi.
    Wera

  • 2. Data: 2002-12-02 21:31:22
    Temat: Re: Problem ! zmiana zameldowania -US
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "WERA" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > byloby to zgodne ze stanem faktycznym) do przeprowadzenia calej procedury

    Podatek dochodowy płaci się w miejscu ZAMIESZKANIA a nie ZAMELDOWANIA. Co to
    jest ZAMIESZKANIE - poszukaj w Kodeksie Cywilnym. Sam fakt zameldowania się
    gdzie indziej niczego nie zmienia w Twojej sytuacji wobec US, jeśli nadal
    mieszkasz tam, gdzie mieszkałaś. A jak Ci udowodnią, że tak nie jest?

    Pozdrawiam,
    BaLab