  • 1. Data: 2008-08-01 18:48:48
    Temat: Prezent w koszty
    Od: "Podatnik" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    W podziękowaniu za udaną transakcję chciałbym kupić kontrahentowi beczółkę
    piwa, albo butelkę wina. Czy zakup ten będę mógł uznać za koszt uzyskania
    przychodu?

    Albo czy w koszty możnaby zaliczyć np. bombonierkę?

  • 2. Data: 2008-08-01 19:17:53
    Temat: Re: Prezent w koszty
    Od: aw <w...@w...pl>

    Podatnik pisze:

    > beczółkę
    > możnaby

    Jak stać cię na omijanie ortografii to pewnie stać cię
    i na resztę.

  • 3. Data: 2008-08-02 08:43:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Aug 2008, Podatnik wrote:

    > W podziękowaniu za udaną transakcję chciałbym kupić kontrahentowi beczółkę
    > piwa,

    Jesteś już po? ;)

    > albo butelkę wina. Czy zakup ten będę mógł uznać za koszt uzyskania
    > przychodu?
    >
    > Albo czy w koszty możnaby zaliczyć np. bombonierkę?

    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    Za karę zacytuj art.21.1.23!

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2008-08-02 10:58:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Jesteś już po? ;)

    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-d
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    > Za karę zacytuj art.21.1.23!

    Trochę długi ten artykuł, ale szukam:

    art. 21
    1. Wolne od podatku dochodowego są:
    23) (uchylony),

    Czy to jakoś inaczej się szuka?

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 5. Data: 2008-08-02 12:25:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Aug 2008, Liwiusz wrote:

    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

> [...]

    Moja culpa... oczywiście art.23.1.23
    I fakt że to doskonale wiesz mnie nie usprawiedliwia ;)
    Thx!

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2008-08-08 10:44:43
    Od: wojtek_himself <w...@w...pl>

    W cytowanej ustawie pojawiło sie słowo 'NAPOJE'.
    Czy według waszej wiedzy dotyczy to także wody mineralnej z dystrybutora
    ktory stoi w firmie?
    Ja mam DG bez ztarudniania innych osob, księgowa mowiła że gdybym
    zatrudniał kogokolwiek (poza rodziną) to wtedy wode moge zaliczyc do
    kosztow.

  • 7. Data: 2008-08-08 13:05:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Aug 2008, wojtek_himself wrote:

> [...]
    > Ja mam DG bez ztarudniania innych osob, księgowa mowiła że gdybym zatrudniał
    > kogokolwiek (poza rodziną) to wtedy wode moge zaliczyc do kosztow.

    0. Jakbyś tak pisał POD cytatem, to by się czytało w sposób przyjęty
    w europejskim kregu kulturowym, gdzie to piszą "z dołu do góry"? :)
    1. Dostawa napojów dla pracowników AFAIR mieści się w zakresie
    przepisów BHP.
    2. Z powyższego już wiesz jak to wynika :)
    Najpoje byłyby dla pracowników, więc sam byś je (w rozumieniu przepisów
    podatkowych) "zwrotnie podkradał" nie wyksięgowując z kosztów :)

    Przyjrzyj się np. przepisowi z art.21.1.11b - jest OT do pytania,
    ale wprost powołuje się na interesujące nas przepisy.
    AFAIK US w takim przypadku się nie czepia, jeśli napoje wydawane
    są w rozsądnych ilościach i nie ma mowy o ekstrawagancji.
    Oczywiście słowo "bezalkoholowych" warto przyuważyć ;)

    pzdr, Gotfryd