  • 1. Data: 2002-11-25 12:28:37
    Temat: Pracownik nie wprowadzał rachunków do kasy fiskalnej - co zrobić?
    Od: j...@p...onet.pl

    Mam pytanie:
    Chodzi o firmę mojego ojca. Pracownik nie nabijał rachunków na kasę fiskalną.
    Trwało to przeszło rok. Wszystko było jednak normalnie księgowane i od
    wszystkiego płacone były należne podatki. Poprostu rachunki nie były nanoszone
    na kasę. I teraz moje pytanie: Co z tym fantem zrobic. Pracownika trzebaby
    chyba wywalic dyscyplinarnie i zgłosić ten fakt stosownemu urzędowi. Ale czy
    warto? Jak to zrobić, żeby jak najmniej bolalo?

    Pozdrowienia

  • 2. Data: 2002-11-25 16:14:07
    Od: "Andrzej Tokarski" <a...@a...com.pl>

> [...]
    czy
    > warto? Jak to zrobić, żeby jak najmniej bolalo?

    Witam,
    Zaryzykowałbym poinformowanie o wszystkim urzędu skarbowego, zanim sami do
    tego dojdą przy ewentualnej kontroli. Sytuacja nie spowodowała zaniżenia
    podatków, więc może kara będzie niewielka, ale to moje prywatne zdanie :)

    Zanim padnie odpowiedź kogoś bardziej zorientowanego przydałoby się
    doprecyzowanie:
    - Jest kasa fiskalna, więc jeśli już coś wystawiał, to faktury (?).
    - Nie nabijał, jak rozumiem, faktur wystawianych osobom nie prowadzącym
    działalności? (prowadzącym działalność też pewnie nie, ale tych akurat nie
    musiał).
    - Co znaczy, że były "normalnie" księgowane? Osoba księgująca już przy
    pierwszej fakturze wystawionej osobie fizycznej nie prowadzącej działalności
    powinna domagać się dołączenia paragonu. Może ten sam pracownik księgował?
    Ze zwolnieniem dyscyplinarnym bym uważał, bo jeszcze w sądzie pracownik
    stwierdzi, że tak został poinstruowany, a na swoje poparcie będzie miał dość
    mocny argument - księgowość akceptowała taki stan rzeczy przez rok.

    Pozdrawiam
    AJT

  • 3. Data: 2002-11-27 00:12:25
    Od: "leszek" <n...@e...com.pl>

    <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
[...]

    ...chcesz wyrzucic pracownika za to , ze nie nabijal faktur VAT dla osob fiz.
    nie prowadzacych dzialalnosci gospodarczej ? :)

    ... nic wielkiego sie nie stalo! - skoro wszystkie czynnosci byly rozliczane w
    VAT, wystarczy , ze zawiadomisz o tym fakcie wlasciwy us - nie sadze nawet -
    jezeli ojciec to zglosi pisemnie (sensownie to motywujac) zanim wylapie to
    kontrola, aby go ktos jakkolwiek karal za to.

    p-a i zycze wiekszego szacunku dla pracownikow
    leszek

  • 4. Data: 2002-11-27 08:04:35
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

> [...]
    > jezeli ojciec to zglosi pisemnie (sensownie to motywujac) zanim wylapie to
    > kontrola, aby go ktos jakkolwiek karal za to.

    Wręcz przeciwnie - stało się bardzo dużo złego. W przypadku gdy na kasę nie
    była nabijana sprzedaż na rzecz osób fizycznych nie prowadzących
    działalności gospodarczej czyli mówiąc językiem przepisów podatnik
    zaprzestał lub wręcz nie rozpoczął ewidencjonowania obrotu za pomocą kasy
    rejestrującej, przepisy przewidują surowe kary tj.
    - utrata prawa odliczenia 30% podatku naliczonego
    - jeżeli za zakup kasy odliczono ulgę - zwrot ulgi.

    Fakt, że sprzedaż była zafakturowana nic w tej sprawie nie zmienia.