  • 1. Data: 2005-04-21 22:27:03
    Temat: Praca w Anglii a podatek
    Od: Heziu <heziu[error]@poczta.onet.pl>

    Witam!!!
    Mam pytanie.Jak to właściwie jest?Jeśli znajomy pracuje od roku legalnie w
    Anglii i tam mu pobierają podatek od tego co zarobi to czy w Polsce też
    musi sie rozliczać z tych pieniędzy???
    Może to głupie pytanie,ale ja już zgłupiałem szczerze mówiąc.Wydaje mi
    się,że rozliczać się powinien jedynie z urzędem w Anglii-tak przynajmniej
    robią kumple którzy pracowali po tam po 3 miesiące.
    Dodam,że znajomy ma w Polsce żone i dwójke dzieci.
    Dzięki
    --
    Pozdrawiam!!!
    GG: 2842289 :)

  • 2. Data: 2005-04-21 23:26:55
    Temat: Re: Praca w Anglii a podatek
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Heziu wrote:
> [...]
    > przynajmniej robią kumple którzy pracowali po tam po 3 miesiące.
    > Dodam,że znajomy ma w Polsce żone i dwójke dzieci.

    Art. 3. 1. Osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na
    terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu
    od całości swoich dochodów bez względu na miejsce położenia źródeł
    przychodów (nieograniczony obowiązek podatkowy).

    Życz kumplom szczęścia.

    A co do twojego znajomego, to całkiem możliwe, że nie musiałby rozliczać
    się w Polsce, dlatego, że w Angli był przez cały rok. (albo większość
    czasu).

  • 3. Data: 2005-04-22 15:22:40
    Od: "Thorn" <o...@p...cc>

    > A co do twojego znajomego, to całkiem możliwe, że nie musiałby rozliczać
    > się w Polsce, dlatego, że w Angli był przez cały rok. (albo większość
    > czasu).

    To gdzie jest ta granica czasu, ze trzeba rozliczac sie dodatkowo w Polsce?
    Co znaczy wiekszosc czasu?

    Thorn

  • 4. Data: 2005-04-22 17:31:26
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Thorn wrote:

    > To gdzie jest ta granica czasu, ze trzeba rozliczac sie dodatkowo w Polsce?
    > Co znaczy wiekszosc czasu?

    Umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania pomiędzy Polską i Wielką Brytania.
    Znajdź poczytaj.
    Ja nia czytałem, więc nie znam szczegółów. Z każdym państwem jest
    oddzialna umowa i oddzielnie, ale podobnie się to określa.