  • 1. Data: 2002-06-24 08:43:47
    Temat: Praca na etat, na umowę a ZUS
    Od: "Jerzy Baryliszyn" <j...@n...pl>

    Witam
    Proszę o informacje w poniższej sprawie.

    Jeśli zatrudnię na 1/2 etatu osobę, której pensja wyniesie połowę najniższej
    pensji krajowej i od tego zapłacę ZUS.
    To w przypadku gdy ta osoba będzie wykonywała dodatkowo pracę na
    umowę-zlecenie, to czy będzie musiała zapłacić pełny ZUS od umowy-zlecenia,
    czy też tylko zdrowotne?

    Słyszałem, że aby płacić jedynie zdrowotne od umowy-zlecenia, to należy być
    zatrudnionym z co najmniej najniższą pensją krajową od której pracodawca
    opłaca ZUS. Nie wystarczy zatrudnienie na jakąś część etatu z niższą pensją
    od najniższej krajowej.
    Prawda to, czy nie prawda, bo z różnych stron słyszę różne opinie.

    Jerzy Baryliszyn
    Netstone s.c.
    j...@n...pl

  • 2. Data: 2002-06-24 10:04:22
    Temat: Re: Praca na etat, na umowę a ZUS
    Od: "GRABO" <g...@w...pl>

    > Jeśli zatrudnię na 1/2 etatu osobę, której pensja wyniesie połowę
    najniższej
    > pensji krajowej i od tego zapłacę ZUS.

    Musi być co najmniej 760 PLN.

    > To w przypadku gdy ta osoba będzie wykonywała dodatkowo pracę na
    > umowę-zlecenie, to czy będzie musiała zapłacić pełny ZUS od
    umowy-zlecenia,
    > czy też tylko zdrowotne?

    Tak jeśli zlecenie jest od ciebie jako pracodawcy.

> [...]
    pensją
    > od najniższej krajowej.
    > Prawda to, czy nie prawda, bo z różnych stron słyszę różne opinie.

    To w przypadku, gdy pracujesz na umowe o prace, co najmniej 760 PLN i jako
    drugi dochód prowadzisz DG.

    > Pozdrawiam
    > Jerzy Baryliszyn

    pozdr. Grabo