  • 1. Data: 2010-01-08 09:27:27
    Temat: Ponowne zwolnienie z VAT.
    Od: "Laaaris" <l...@g...pl>

    Chce byc z powrotem zwolniony z VATU. Jak prawidlowo to zrobic?

    A. Do 15 zlozyc pismo w urzedzie i od 15 nabijac wszystko ze stawka % na
    kase?
    B .Do 15 zlozyc pismo u urzedzie, ale nabijac ze stawka 0% powinno sie juz
    od 1 stycznia na kase?

    Co jezeli przypadek B jest prawidlowy, a ja nabijalem paragony jeszcze z
    vatem od stycznia? Mam zapomniec o zwolnieniu?

    Czy zapis "przekroczl 50 tys, a nie przekroczyl 100 tys. dotyczy calego
    roku, czy trzeba to podzielic proporcjonalnie przez ilosc miesiecy w roku?
    Prowadze dzialalnosc od marca.

    pozdrawiam
    MIX-NET

  • 2. Data: 2010-01-09 02:21:39
    Temat: Re: Ponowne zwolnienie z VAT.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Jan 2010, Laaaris wrote:

    > B .Do 15 zlozyc pismo u urzedzie, ale nabijac ze stawka 0%

    Na pytanie nie odpowiem, ale IMO nabijąc ze stawką 0% popełni
    się wykroczenie.
    To ma być stawka "zw" (zwolniony NIE OZNACZA 0% :))

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2010-01-09 20:21:35
    Od: "MIX-NET" <hk@.pl>

    > Na pytanie nie odpowiem, ale IMO nabijąc ze stawką 0% popełni
    > się wykroczenie.
    > To ma być stawka "zw" (zwolniony NIE OZNACZA 0% :))

    Tak wiem :) Jestes jak zwykle precyzyjny. Prosze o odpowiedz na pytanie :)

    MIX-NET

  • 4. Data: 2010-01-09 23:06:15
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 2010-01-08 10:27, Laaaris pisze:
> [...]
    > roku, czy trzeba to podzielic proporcjonalnie przez ilosc miesiecy w roku?

    A nie jest tak, ze do 15 jest termin powiadomienia, ale faktycznie ze
    zwolnienia korzystasz juz od 01.01.2010?

    --
    Adam

  • 5. Data: 2010-01-09 23:50:52
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

> [...]
    > roku, czy trzeba to podzielic proporcjonalnie przez ilosc miesiecy w roku?

    x = liczba dni do konca roku od dnia rozpoczecia dzialalnosci

    x * 100 000 / 365 = limit, ktorego nie mozesz przekroczyc, aby w 2010
    skorzystac ze zwolnienia.

    Jezeli wydasz te 11zl, to moze odpowiedz na pytanie zamieszczone tu w
    czyms pomoze :

    http://www.e-porady.pit.pl/pages/i/2004.php?ka_id_s=
    149
    ("Powrót do zwolnienia z VAT").

    --
    Adam

  • 6. Data: 2010-01-10 13:57:05
    Od: "MIX-NET" <hk@.pl>

    Użytkownik "elephanto" <e...@c...it.gmail.com> napisał w wiadomości

    > x = liczba dni do konca roku od dnia rozpoczecia dzialalnosci
    >
    > x * 100 000 / 365 = limit, ktorego nie mozesz przekroczyc, aby w 2010
    > skorzystac ze zwolnienia.

    Moja ksiegowa mowi, ze nowy przepis nic nie mowi ze te 100 tys. musi byc
    proporcjonalnie w skali roku. Ma nie przekroczyc 100 tys. i basta (wg niej).
    Jak jest na prawde? Prowadze firme od marca i obrot mam 95 tys :) A wiec
    niby sie mieszcze, ale jezeli odjac te 3 miesiace to juz nie :/
    I jeszcze jedno. Co z vatem za towary ktore mam na stanie? Bede musial ten
    vat oddac do urzedu?

    MIX-NET

  • 7. Data: 2010-01-10 15:04:31
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    MIX-NET wrote:

    > Moja ksiegowa mowi, ze nowy przepis nic nie mowi ze te 100 tys. musi
    > byc proporcjonalnie w skali roku. Ma nie przekroczyc 100 tys. i basta
    > (wg niej). Jak jest na prawde?

    Liczenie proporcjonalne dotyczy ustalania obrotu do zwolnienia dla tych,
    którzy rozpoczynają w danym roku działalność i wybierają zwolnienie.
    Jak się jest podatnikiem od razu, to nie ma proporcji.
    Tylko dlaczego ponowne zwolnienie skoro działalnośc rozpoczęta
    w 2009 i od razu opodatkowana?

  • 8. Data: 2010-01-10 15:25:38
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 2010-01-10 14:57, MIX-NET pisze:

> [...]
    > Jak jest na prawde? Prowadze firme od marca i obrot mam 95 tys :) A wiec
    > niby sie mieszcze, ale jezeli odjac te 3 miesiace to juz nie :/

    Tez nie chce sie z nia klocic (tym bardziej, ze zaden ze mnie ksiegowy
    :), ale wszelkie informacje w internecie zdaja sie przyznawac mi racje
    (yay!) :

    http://www.vat.pl/zwolnienia_podmiotowe_warunki_811.
    php

    Jezeli miales 95tys. zaczynajac w marcu, to nie bedziesz mogl zkorzystac
    ze zwolnienia.

    --
    Adam

  • 9. Data: 2010-01-10 15:46:34
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    elephanto wrote:

    > Tez nie chce sie z nia klocic (tym bardziej, ze zaden ze mnie ksiegowy
    > :), ale wszelkie informacje w internecie zdaja sie przyznawac mi racje
> [...]

    A gdzie Ty to widzisz konkretnie?
    Bo ja czytam i nic tam nie widze takiego.

    > Jezeli miales 95tys. zaczynajac w marcu, to nie bedziesz mogl
    > zkorzystac ze zwolnienia.

    Ale on w 2010 będzie kontynuował działalność, a nie rozpoczynał,
    więc proporcja go wg mnie nie dotyczy.

  • 10. Data: 2010-01-10 18:25:43
    Od: "MIX-NET" <hk@.pl>

    > elephanto wrote:

    > A gdzie Ty to widzisz konkretnie?
    > Bo ja czytam i nic tam nie widze takiego.

    > Ale on w 2010 będzie kontynuował działalność, a nie rozpoczynał,
    > więc proporcja go wg mnie nie dotyczy.

    No wlasnie. Znowu uwalili przepisy i kazdy je interpretuje jak chce :/
    A co z tym nabijaniem na kase? Od 1 stycznia powinienem nabijac stawke ZW i
    poinformowac do 15.01, czy nabijac ZW dopiero po powiadomieniu?
    I co z vatem w towarach, ktore mam na stanie? Do zwrotu?
    MIX-NET