  • 11. Data: 2007-10-02 09:45:13
    Temat: Re: Poniesienie a potrącenie, było: Koszty w dacie faktury
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 02-10-2007 o 11:07:09 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > Przy kasie wystarczy określić wyłącznie datę poniesienia kosztu,
    > nie ma potrzeby "wyodrębnienia", przy memoriale data poniesienia
    > nie jest tożsama z datą potrącenia - dlatego trzeba "wyodrębnić"
    > (zarówno koszty poniesione a nie potrącone jak i potrącone a nie
    > poniesione).

    > Zgoda.

    > W żadnym wypadku :)
    > 22.5 dotyczy TYLKO tych, którzy się łapią z mocy 22.6
    > Z kolei 5a..5d stanowią jednostki redakcyjne 5, więc dotyczą tylko
    > tych, którzy są wymienieni w .5 *lub* są jawnie wskazani odesłaniem.

    Masz rację, przedobrzyłem

    > Dla 22.5-5c różnica żadna - tak czy siak obowiązują tylko tych KPiR
    > którzy stosują memoriał.
    > Za to dla 22.6b różnica jest kapitalna.
    > Jeśliby przyjąć drugie wyjaśnienie (że 22.6 opisuje grupę KPiR
    > która stosuje memoriał) to 22.6b dotyczy TYLKO TEJ GRUPY!
    > Czyli stosujących zasady kasowe wg 22.4 zapis 22.6b by
    > *nie* dotyczył!

    Jak na razie wszytskie intepretacje obstawiają, że 22.6b dotyczy
    wszystkich KPiRowiczów. Tak więc raczej nieprędko się doczekamy wyroku,
    bo wszytskim takie coś jest na rękę.

    > Tylko, jeśli ktoś NIE stosuje 22.6 w wersji "nie chcę", co przekłada
    > się na stosowanie 22.4!
    > Jak ktoś stosuje 22.6 w wersji "chcę" to wszędzie tam, gdzie MOŻNA
    > zastosować 22.5-5c stosuje się właśnie te przepisy, jako przepisy
    > szczególne!

    Zgadza się, piszę o dwudziestodwuczwórkowcach :)

    > To prawda, nie mozna potrącić niekosztu :)

    > Nieprawda. Jeśli ktoś zastosował 22.6 w wersji wyboru 22.5!

    j.w. :)

    > Ależ nie.
    > Wystarczy zastosować 22.5, i koszt poniesiony w roku x przypisany
    > do przychodu roku x+1 zostaje potrącony w roku x+1
    > A na stosowanie 22.5 przy KPiR pozwala 22.6

    To zrób tak z materiałem/towarem handlowym ;)
    I napisz jak było [po kontroli] :)

    > Zdecydowanie ustawa wyjaśnia:
    > - *zasadniczo* do kosztów stosuje się zasady kasowe, czyli 22.4, czyli
    > z datą poniesienia
    > - *ale* dla księgowości stosuje się memoriał, w którym zasadą jest dla
    > odmiany "przypisanie kosztu do przychodu"
    > - ta sama zasada dotyczy KPiR, *o ile* stosuje się 22.6
    > - dla KPiR i księgowości są wyłącznie opisane w 22.5a-c :)
    > - zasady memoriałowe stosuje się również w *innych* wyjątkowych
    > przypadkach, przykładem jest sprzedaż rzeczy (nie stanowiących
    > majątku w DG), kiedy do kosztu zalicza się wartość zakupu

    Zgadzam się, trochę namieszałem

    > Wiem, ale to zostawiłem na boku ;)

    > Głównie dlatego, że są to koszty ogólne dotyczące krótkiego okresu,
    > więc
    > zarówno zastosowanie 22.4 jak i 22.5c daje ten sam skutek.

    > IMO tak.

    > IMO nie.

    IMO tak samo, doradca mi tak samo w opinii napisał, ale np. na PIT.PL w
    e-poradach
    konsekwentnie datę wyciągu polecają, nie wiem czy dlatego że mają jakiś
    cynk,
    czy po prostu dostosowali się poziomem do niektórych innych swoich
    wskazówek :)

    > A nad czym to myślisz?
    > Jak masz np. fakturę, to datą o której mowa w art. 22.6b jest data
    > *wystawienia* czy data *otrzymania*?

    Rzecz jasna wystawienia

    > Popatrzmy tak: czy bankowy dowód poniesienia kosztu jest fakturą?
    > IMO nie jest, nie jest rachunkiem, więc nie jest fakturą również
    > na mocy rozp. o f-rach.
    >
    > IMO napis "duplikat" na kwitkach z Inteligo, acz był powodem różnych
    > rozważań, jednak wiele wyjaśnia :)
    > Acz trzeba przyznać, że wzbudza kolejne pytania.

    A dokładnie takie czy może liczy się wtenczas data wystawienia duplikatu :)

    > Ale myślę że to wyjaśnimy - spytam tak: załóżmy, że ujmujesz koszt
    > z f-ry w którymś tam miesiącu.
    > Fakturę gubisz.
    > Zdobywasz duplikat.
    > Czy uważasz, że powinieneś skorygować pierwotny wpis poprzez skreślenie
    > oryginalnego dowodu, a wprowadzenie duplikatu z datą duplikatu?
    > Nie?
    > To dlaczego ma być inaczej przy wyciągu bankowym? :)
    >
    > Trzeba zastrzec: warunek "daty wystawienia" w 22.6b dotyczy *wyłącznie*
    > faktur!
    > Zna ktoś prepis nakazujący traktować wyciąg jak f-rę? Ja nie :)

    :)

    "Za dzień poniesienia kosztu uzyskania przychodów w przypadku podatników,
    o których mowa w ust. 6, uważa się dzień wystawienia faktury (rachunku)
    lub innego dowodu stanowiącego podstawę do zaksięgowania (ujęcia)
    kosztu."

    Czytając od lewa do prawa ten dzień wystawienia tyczy się też tych innych
    dowodów.
    Z tym że dobrze prawisz - to co się dostaje na maila albo w kopercie to są
    jakieś tam duplikaty czy jak to nazwać, można tego nadrukować sobie całą
    teczkę
    i głupio by było gdyby data poniesienia kosztu mogłaby być losowana z
    kapelusza(dosłownie:))

> [...]
    > następnego roku.
    > I stosowałeś "kasę".
    > Do którego roku zaliczałbyś wymienione przypadki przy stosowaniu metody
    > kasowej? - o to szedł spór :)
    >
    > Teraz jest ZDECYDOWANIE prościej - liczy się "data faktury" i już.
    >
    > I żeby była jasność: dyskusje o tym, że memoriał NIE sprowadza się
    > do "ujmowania z datą dokumentu" TEŻ były na grupie.
    > Sam twierdziłem, że np. kosztów usług podwykonawców dla usług nie
    > zakończonych w danym roku w zadnym razie nie należy ujmować w pozycji
    > kosztów KPiR, jeśli prowadzi się memoriał.

    I git :)

  • 12. Data: 2007-10-02 10:37:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Oct 2007, t...@o...pl wrote:

    > Jak na razie wszytskie intepretacje obstawiają, że 22.6b dotyczy
    > wszystkich KPiRowiczów. Tak więc raczej nieprędko się doczekamy wyroku,
    > bo wszytskim takie coś jest na rękę.

    Ano, zgoda. Zresztą nie zaprzeczam, że na upartego 22.6 można czytać
    właśnie tak: "wszyscy KPiRowcy (spośród ktorych część odsyłamy do 22.5)".
    Może twórca ustawy akurat jest lingwistą i uważa że to oczywiste (że
    tak jest bądź że tak nie jest), ale IMHO mogli to ściślej napisać.

    > To zrób tak z materiałem/towarem handlowym ;)
    > I napisz jak było [po kontroli] :)

    He, he :)
    Na szczęście materiałów mam mało :P
    No i trzeba zastrzec:
    - sam pisałeś o "podwójnym księgowaniu", raz "wpis w 16" raz w koszty, co
    spokojnie pozwala zadowolić i ministra i ustawę
    - doszukiwanie się celu w zapisach art.24.2 pozwala domniemywać,
    że dla TH stosuje się zasadę odrębną. Po prawdzie pozostaje to
    w sprzeczności z zasadą "litera przepisu [tu art.22] ma pierwszenstwo",
    ale co począć :)

> [...]
    > czy po prostu dostosowali się poziomem do niektórych innych swoich wskazówek

    Acha :)
    Tak sobie gdybam: może zakładają a priori że podatnik dokumenty
    ujmuje na bieżąco? Przy takim założeniu rzeczywiście, nie można
    ująć dokumentu którego się nie miało.
    Ale przecież prowadzący DG na KPiR ma prawo ujmować je chronologicznie
    wg zdarzeń gospoadarczych!

> [...]

    > o których mowa w ust. 6, uważa się dzień wystawienia faktury (rachunku)
    > lub innego dowodu stanowiącego podstawę do zaksięgowania (ujęcia)

    Erm... no dobra.
    Wracamy do tezy o duplikacie, na powoływaniu się na f-rę/nief-rę jak
    widzę można się sparzyć :]

> [...]
    > teczkę
    > i głupio by było gdyby data poniesienia kosztu mogłaby być losowana

    O, i to jest argument.
    Po prawdzie należy wyciągać go w ostateczności, bo obawiam się że część
    urzędników ma zakodowane "myślenie oryginałowe", i na takie dictum gotowa
    jest stwierdzić że jak nie ujrzy "oryginału" to nie uzna za koszt :>
    Nie wiem czy da coś tłumaczenie, ze powinni sobie w takim przypadku
    neurony podpiąć do komputera (wprost) czy przez siakieś inne hallotrony
    (do hardysku), żeby "obejrzeć oryginał", więc...
    Ech, może w końcu ktoś się puknie i skreśli pomysł "oryginału faktury"
    z przepisów, to i cała reszta będzie dawała większe szanse na spotkanie
    się ze zrozumieniem :] (że potrzebny jest dokument stwierdzający FAKT,
    który to FAKT zaszedł jednorazowo i "oryginalność" dokumentu jest
    wtórna wobec faktu).

    Ale to my możemy sobie ponarzekać.
    A rządzący nadal będą trzymali w przepisach to, do czego właśnie
    urzędnicy są przyzwyczajeni. Przypomnę: podobnoż największy reformator,
    niejaki L.balcerowicz, *obiecywał* uproszczenie tekstu ustawy.
    Figa z makiem :]

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2007-10-02 16:24:26
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 02-10-2007 o 12:37:07 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > ująć dokumentu którego się nie miało.
    > Ale przecież prowadzący DG na KPiR ma prawo ujmować je chronologicznie

    Tyle że przy prowadzeniu na bieżąco też wpisuje się z datą właściwą,
    (a nie z datą a otrzymania).

> [...]
    > urzędników ma zakodowane "myślenie oryginałowe", i na takie dictum gotowa
    > jest stwierdzić że jak nie ujrzy "oryginału" to nie uzna za koszt :>

    Mam kolejny argument, trochę naciągany - składki ZUS.
    Można je dawac w koszty z dniem zapłacenia, a jeśli sie zagapimy
    i wyciąg weźmiemy później, to jest inna sytuacja niż przy odliczaniu od
    dochodu.
    Wiem, trochę naciągane, ale w ilości moc ;)

> [...]
    > urzędnicy są przyzwyczajeni. Przypomnę: podobnoż największy reformator,
    > niejaki L.balcerowicz, *obiecywał* uproszczenie tekstu ustawy.

    "po czynach ich poznacie" chciałoby się rzecz, bo mówić to każdy może

  • 14. Data: 2007-10-02 19:43:03
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 1 Oct 2007 23:38:40 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > ZASTRZEŻENIE: oczywiście poniższe rozważania ograniczone są do
    > przychodów z DG, co trzeba zrobić aby wykluczyć fafnaście innych
    > źródeł i zyliardy kombinacji :]

    Nawet jeśli ograniczone te rozważania, to ja w tym temacie czuję się jak
    dziecko we mgle... czytając Ciebie - nie dość, że we mgle, to na oblodzonej
    powierzchni ;)

    Nie posiadam Twojej swobody w poruszaniu się w przepisach, pozazdrościć! :)

    Mnie też trapią te koszty i to nie tylko odnośnie kpir, ale i ksiąg
    rachunkowych.

    Usiłowałam sobie jakoś wytłumaczyć te zmiany w podatku dochodowym i wyszło
    mi, że ustawodawca CHYBA chciał coś uprościć.
    Być może, głównym tego powodem była chęć zbliżenia przepisów podatkowych do
    ustawy o rachunkowości?
    Tego pewnie się nie dowiemy, tym bardziej, że zamiast się zbliżyć -
    odjechał w przeciwnym kierunku.

    W sumie temat już przedyskutowaliście, ja tylko sobie pozwolę na dorzucenie
    moich przemyśleń, ok?

    [...]

> [...]
    > od siebie datę *poniesienia* kosztu od daty jego *potrącenia*?
    > I co gorsza, ustawa również używa dwu odrębnych pojęć: "poniesienia"

    I jeśli się nie mylę, to samego pojęcia "kosztu poniesionego", jako
    definicji w ustawie nie określono, prawda?
    Określono jedynie dzień poniesienia kosztów.

    Te zmiany miały, IMO, na celu stwierdzenie, czy dany koszt jest kup
    bezpośrednio związanym z przychodami, czy też pośrednio. Stąd ten moment
    potrącalności kosztów. Przy czym tych kosztów bezpośednio związanych, czy
    pośrednio, też nie zdefiniowano!?!
    Na dodatek ani w podatkach dochodowych, ani w ustawie o rachunkowości.

    Tam są koszty bezpośrednie i pośrednie, ale raczej nie powinno się ich
    utożsamiać z tymi, które opisano w ustawie o dochodowych (bo w i
    u.o.p.d.o.p. namieszali tak samo). Bo w rach. kosztem bezpośrednim jest np.
    koszt wytworzenia produktów, a pośrednim np. amortyzacja, więc w tym
    przypadku, a nie to ustawodawca miał na myśli, albo i gdzieś indziej...

    Daje to IMO zbyt dużą swobodę w interpretacji uznania kosztu przez organy
    :/
    Prosty przykład w księgach rachunkowych, choć o tym nie piszecie, jednak
    mnie dręczy, więc dla swojego własnego wypisania się (a co? ;> )
    - załóżmy, że firma remontuje budynek, dotychczas byłby to koszt okresu,
    czyli w wyniku finansowym ujęto jako kup w całości w miesiącu poniesienia,
    teraz mógłby być zakwestionowany przez US choćby dlatego, że można by
    pokusić się o stwierdzenie, że ten remont dotyczy tego okresu, jaki pozwala
    zachować w dobrym stanie budynek... Przekombinowane?
    Boję się, że nie.

> [...]
    > z wyjątkami w 22.5a-c
    > - nie wymieniono *innych* wskazan, dotyczących *daty potrącenia* (!)
    > kosztów!
    > IMHO: o ile jednoznacznie i precyzyjnie określonio kiedy koszt
    > *powstaje* (i jest oczywiste, że nie można go potrącić wcześniej)
    > to ustawa jego *potrącenie* przypisuje... nadal tak tak było!
    >
    > Skoro *nie ma* (a nie ma, ktoś widzi? - to uprzejmie proszę palcem
    > pokazać, bo ja to okulary mam...) odrębnej zasady ustalającej
    > datę *potrącania* konkretnych kosztów, to jak myślicie, jaką

    Aż się boję, bo też mam okulary, tylko może przetarte... art. 22.6b? ;>

    Ale o tym piszesz w następnych postach, ja się tylko nie mogłam powstrzymać
    ;)
    [...]

    > Czy ktoś dysponuje namiarem na interpretację US/IS która dotyczy
    > daty *potrącenia* kosztu uzyskania?

    Także, jak tommy, szukałam i wiem, że nieprawdą jest: "szukajcie, a
    znajdziecie!"
    [...]
    > Mamy 'kfiatek'.
    > Data *poniesienia* kosztu uzyskania jest jednoznaczna.

    i tylko ona, z tych nowości, jest sprecyzowana w ustawie.

    > Na jakiej podstawie mam sądzić, że jest ona tożsama z datą *potrącenia*
    > tegoż kosztu, skoro ustawodawca *wyraźnie* używa dwu odrębnych terminów,
    > a do tego zasada ratio legis działa aż dwa razy:
    > - dlatego właśnie że są dwa różne słowa (potrącenie i poniesienie), co
    > dowodzi iż są to RÓŻNE daty i mają RÓŻNE znaczenie
    > - dlatego że istnieje art.22.6, co dowodzi że można sobie WYBRAĆ JAK
    > potrąca się koszty, wtórnie do daty ich poniesienia

    Toteż jest swoboda, czyż nie na to czekaliśmy?! (z przekąsem...)
    I swobodnie, ewentualna kontrola, podważy tenże moment poniesienia :/

    Ja tu mimo to, w kpir nie widziałabym aż takich kłopotów, choć tak zupełnie
    łatwo nie jest. Za to już w księgach - k l a p a

    [...]
> [...]
    > daty zapłaty. Nie chce mi się sprawdzać, ale podejrzewam że dwa różne
    > słowa (poniesienie/potrącenie) były w ustawie od lat... :>

    Były :)
    przecież była możliwość potrącenia sobie kosztu jeszcze nieponiesionego,
    ale zarachowanego, jeśli dotyczył przychodu danego roku podatkowego.
    Takich wjątków było kilka.

    I ten "potrącony" zamiennie nazywany był "zarachowanym" (chyba ;))
    Teraz zniknął, decydujący jest moment poniesienia, nie zarachowania.

    Wszystko to o czym w tym wątku napisane wymaga dalszych regulacji, bo to
    chyba nie tylko ja mam problemy praktyczne w tym względzie :/

    Aż się prosi by zacytować sobie tommy'ego:

    I już nie mogę się doczekać, czy uprości się coś w przyszłym roku :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 15. Data: 2007-10-03 14:51:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Oct 2007, t...@o...pl wrote:

    > Tyle że przy prowadzeniu na bieżąco też wpisuje się z datą właściwą,
    > (a nie z datą a otrzymania).

    Przechlapane, za dużo dat :]
    Przykładem trzeba :)
    Prowadzisz "na bieżąco".
    W dniu 4.X dostajesz dokument wystawiony 28.IX.
    Gdzie go wpiszesz?
    Tylko mi nie mów, że pozwolisz sobie na naruszenie obowiązku kolejnej
    numeracji zdarzeń w książce ;)

    > "po czynach ich poznacie" chciałoby się rzecz, bo mówić to każdy może

    O to to.

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2007-10-03 15:11:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Oct 2007, Jagna wrote:

    > nie dość, że we mgle, to na oblodzonej powierzchni ;)

    Jak myślisz, że inaczej oceniam swoje ruchy, to się mylisz :)

    > Nie posiadam Twojej swobody w poruszaniu się w przepisach, pozazdrościć! :)

    A dziękuję, dziękuję, różnie z tą swobodą bywa :[

> [...]
    > ustawy o rachunkowości?
    > Tego pewnie się nie dowiemy, tym bardziej, że zamiast się zbliżyć -

    ...a na pewno nieco zamieszał.
    IMHO taka ustawa powinna w publikacji być *obowiązkowo* zintegrowana
    z uzasadnieniem. Ale też by było: 17423 strony uzasadnienia... :(

> [...]

    > potrącalności kosztów. Przy czym tych kosztów bezpośednio związanych, czy

    No tu jest zgryz.
    Największy z tym, że tommy pyta gdzie towary handlowe wpakować i nie
    wiadomo :]

    > Daje to IMO zbyt dużą swobodę w interpretacji uznania kosztu przez organy
    > :/

    :(

> [...]
    > pokusić się o stwierdzenie, że ten remont dotyczy tego okresu, jaki pozwala
    > zachować w dobrym stanie budynek... Przekombinowane?

    Hm.

    > Aż się boję, bo też mam okulary, tylko może przetarte... art. 22.6b? ;>
    >
    > Ale o tym piszesz w następnych postach, ja się tylko nie mogłam powstrzymać
    > ;)

    Dobra, właśnie w tej mgle walnąłem w lód ;)
    Pytanie miało być ściślejsze, a idzie o drobiazg: o to, że dla *zaliczek*
    trzeba stosować tę samą zasadę.
    Czyli potrącanie kosztów w ciągu roku też ma być "wg wybranej zasady".

    > Także, jak tommy, szukałam i wiem, że nieprawdą jest: "szukajcie, a
    > znajdziecie!"

    No to czekamy. Może ktoś zwróci uwagę na tę różnicę i jednocześnie
    go coś "przyciśnie" na tyle, zeby do US się pofatygował :)
    I wtedy się zacznie...

    > i tylko ona, z tych nowości, jest sprecyzowana w ustawie.

    > Toteż jest swoboda, czyż nie na to czekaliśmy?! (z przekąsem...)
    > I swobodnie, ewentualna kontrola, podważy tenże moment poniesienia :/

    O to to :[

    > Ja tu mimo to, w kpir nie widziałabym aż takich kłopotów, choć tak zupełnie
    > łatwo nie jest. Za to już w księgach - k l a p a

    Ale za to nie ma "swobody" ;)

> [...]
    > ale zarachowanego, jeśli dotyczył przychodu danego roku podatkowego.
    >
    > I ten "potrącony" zamiennie nazywany był "zarachowanym" (chyba ;))

    Pas, wolę w księgach nie utonąć :)

    > Wszystko to o czym w tym wątku napisane wymaga dalszych regulacji,

    Obawiam się, że tak urzędnicy jak i posłowie zrozumieją to jako
    "dopieszczenia" a najgorszym tego słowa rozumieniu :|
    Dołożą ze trzy nowe słowa, do których ekipa Rady Języka Polskiego
    będzie potrzebna i kwiczymy.

    > Aż się prosi by zacytować sobie tommy'ego:

    > I już nie mogę się doczekać, czy uprości się coś w przyszłym roku :)

    A ktoś coś takiego obiecywał?
    Bo jak nie obiecywał, to nie uprości ;)
    A jak obiecywał, to tak uprości że popamiętamy! :)

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2007-10-03 21:14:13
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 3 Oct 2007 17:11:58 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > No tu jest zgryz.
    > Największy z tym, że tommy pyta gdzie towary handlowe wpakować i nie
    > wiadomo :]

    Mnie by tu odpowiadała metoda na "zdrowy rozum", czyli księgowania w
    momencie tym, kiedy możemy nimi dysponować, w dacie WZ np. A co? ;>
    No bo, mimo, że dostawa niefakturowana, to magazyn zasilony, prawda?

    I gdyby, dajmy na to przyszedł urzędnik w celu skonrolowania? Dawniej
    zdarzały się takie naloty. Słyszałam, że zaraz po wejściu VATu w 1993 r.
    takie przyjemności nie były wyjątkowe. Przyszli i robili remanent przy
    obecności podatnika, oczywiście.
    Mam na stanie? mam
    No to trzeba wprowadzić do kpir w kolumnę -10- i już.

    Tylko, że jakoś tak prosto, to nikt tego nie opisał :/

    > Hm.

    Chcę jeszcze jedno "hm" :)
    A koszt opłaty wstępnej przy leasingu? (w ksiegach rach.)
    Rozdzielać na cały okres? A przecież jest niezwrotna. Jest inicjująca. Bez
    uiszczenia jej, przedmiotu nie uzyskasz.
    Jeśli z przyczyn różnych, umowa zostanie przerwana, nikt korekty za
    pozostały czas proporcjonalnie nie dokona. To, że koszt pośredni, ok.
    Ale jak księgować? W miesiącu poniesienia?, czy rozliczyć na cały okres?
    Logika wskazuje rozwiązanie, ale na niej polegać nie można, prawda?

    Co ciekawe, w tym zakresie interpretacje są diametralnie różne.

    Tak sobie popisałam :)

    [...]

    > A ktoś coś takiego obiecywał?
    nie...

    > Bo jak nie obiecywał, to nie uprości ;)

    więc może i dobrze? ;>

    > A jak obiecywał, to tak uprości że popamiętamy! :)

    tak, z pewnością dobrze, że nie obiecywał! może nawet doskonale?

    :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 18. Data: 2007-10-04 09:02:24
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 03-10-2007 o 16:51:16 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > Gdzie go wpiszesz?
    > Tylko mi nie mów, że pozwolisz sobie na naruszenie obowiązku kolejnej

    Poguglaj po gofinach, podatkach, pitach i innych - radzą wpisywać z datą
    wystawienia
    i w kol. 17 pisać dlaczego nie ma chronologii.
    Na szczęście nie muszę się z tym problemem bliżej mierzyć :)

    > O to to.

    :)