  • 1. Data: 2006-11-21 16:18:02
    Temat: Pomozcie laikowi - umowa o dzieło
    Od: m...@g...com

    Mam działalność gospodarczą , chciałbym zawrzeć z bratem umowe o
    dzieło
    Dziełem miałobybyc stworzenie projektyu strony internetowej.
    Jakie sa koszty po mojej stronie i po stronie brata?
    Kwota umowy to okolo 4000 pln

    Dziekuję bardzo za pomoc

  • 2. Data: 2006-11-21 17:30:27
    Temat: Re: Pomozcie laikowi - umowa o dzieło
    Od: "Doktorynka" <b...@a...pl>

    Znalazlam to:

    Art. 22. Ustawy o Podatku D. od Osob fiz.

    (...)

    9. Koszty uzyskania niektórych przychodów określa się:
    1) z tytułu zapłaty za przeniesienie prawa własności projektu wynalazczego,
    topografii układu scalonego, znaku towarowego lub wzoru zdobniczego przez
    pierwszego właściciela - w wysokości 50% uzyskanego przychodu,
    2) z tytułu opłaty licencyjnej za przeniesienie prawa stosowania projektu
    wynalazczego, topografii układu scalonego, znaku towarowego lub wzoru
    zdobniczego, otrzymanej w pierwszym roku trwania licencji od pierwszej
    jednostki, z którą zawarto umowę licencyjną - w wysokości 50% uzyskanego
    przychodu,
    3) z tytułu korzystania przez twórców z praw autorskich i artystów
    wykonawców z praw pokrewnych, w rozumieniu odrębnych przepisów, lub
    rozporządzania przez nich tymi prawami - w wysokości 50% uzyskanego
    przychodu, z tym że koszty te oblicza się od przychodu pomniejszonego o
    potrącone przez płatnika w danym miesiącu składki na ubezpieczenia
    emerytalne i rentowe oraz na ubezpieczenie chorobowe, o których mowa w art.
    26 ust. 1 pkt 2 lit. b), których podstawę wymiaru stanowi ten przychód,
    3a) (skreślony)

    Pokręć się wokół tych paragrafów (jak wpiszesz w Google, to Ci wyrzuci link
    na cala Ustawe)

  • 3. Data: 2006-11-21 20:47:24
    Od: "Paulus" <p...@t...pl>

    W wiadomosci: 1...@k...googlegroups.co
    m,
    Użytkownik <m...@g...com> napisal:
> [...]
    > Dziełem miałobybyc stworzenie projektyu strony internetowej.
    > Jakie sa koszty po mojej stronie i po stronie brata?

    Moze to pomoze:
    http://firma.onet.pl/2,kalkulator.html

    --
    Pozdrawiam, Paulus
    Join US... Find THEM... http://tiny.pl/zfc

  • 4. Data: 2006-11-24 10:23:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Nov 2006, m...@g...com wrote:

    > Mam działalność gospodarczą , chciałbym zawrzeć z bratem umowe o
    > dzieło

    Hasło: "podmioty powiązane".
    US będzie miał prawo - zarówno po stronie brata jak i Twojej, osobno -
    określić "wartość rynkową" usługi.
    Jak uzna że zaniżona, to bratowi może podwyższyć przychód.
    Jak uzna że zawyżona, to może Tobie obnizyć (skorygować) koszt
    i podwyższych dochód.
    Oczywiście decyzja US nie jest dokumentem księgowym, w efekcie
    nieudokumentowana księgowo różnica będzie opodatkowana podwójnie.
    Czynność jest legalna, tylko dobrze wiedzieć że nie warto przesadzać
    z braniem kwot z sufitu ;)

    pzdr, Gotfryd