  • 1. Data: 2007-01-28 19:33:27
    Temat: Pomocy - "jak" mam sprzedać samochód?
    Od: "mikolaj" <s...@w...pl>

    Witam i proszę o pomoc w następującej sprawie.
    Chcę sprzedać samochód osobowy, zarejestrowany na mnie ( kupiony w
    trakcie małżeństwa) użyczony żonie do prowadzenia jednoosobowej
    działalności gospodarczej ( KPiR, VAT ), wprowadzony do EŚT,
    amortyzowany.
    Teraz moja niewiedza i pytania:
    Rozważam dwie możliwości:
    1. Samochód sprzedaje żona (faktura, przychód ze sprzedaży..). Co
    zrobić z faktem, że samochód jest zarejestrowany na mnie? Czy kupujący
    nie ma kłopotów przy rejestracji samochodu, w związku z rozbieżnością
    danych na fakturze i w dowodzie rejestracyjnym?
    2. Żona wycofuje samochód z EŚT, samochód sprzedaję ja - jako osoba
    prywatna. Żona musi wykazać przychód ze sprzedaży samochodu, w jaki
    sposób to zrobić?

    Mikolaj

  • 2. Data: 2007-01-28 21:14:45
    Temat: Re: Pomocy - "jak" mam sprzedać samochód?
    Od: "CZYŚCIWO" <c...@o...pl>

    Użytkownik "mikolaj" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    > Rozważam dwie możliwości:

    Gratuluję fantazji :)
    Spójrz jeszcze raz w dowód rejestracyjny i przeczytaj na głos kto jest
    właścicielem. To własnie ta i tylko ta osoba może widnieć na umowie/fakturze
    jako sprzedający.

    --
    CZYŚCIWO tekstylne odnawialne= brak odpadów!
    www.mewa-service.pl

  • 3. Data: 2007-01-29 08:05:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 28 Jan 2007, CZYŚCIWO wrote:

> [...]
    s.com...

    > Gratuluję fantazji :)
    > Spójrz jeszcze raz w dowód rejestracyjny i przeczytaj na głos kto jest

    A od kiedy błędne wypełnienie dowodu rejestracyjnego uchyla
    faktyczny stan prawny, w postaci współwłasności małżeńskiej
    jak wynikało z postu?
    Z ciekawości pytam :O

    > To własnie ta i tylko ta osoba może widnieć na umowie/fakturze
    > jako sprzedający.

    Jako że sugestia do której zadałem pytanie wyżej wydaje mi się
    byc naciągana, proszę uprzejmie o konkret, czyli podatnie przepisu
    z którego wynika iż:
    - rzeczywiście osoba wymieniona w DR jest (wyłącznym) właścicielem,
    mimo że wpis jest BŁĘDNY
    - jaki przepis stanowi iż dane na f-rze mają pochodzi z DR...

    z pozdrowieniami :)
    - Gotfryd

  • 4. Data: 2007-01-29 13:32:34
    Od: "CZYŚCIWO" <c...@o...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0701282244020.3260@athlon64...

    > A od kiedy błędne wypełnienie dowodu rejestracyjnego uchyla
    > faktyczny stan prawny, w postaci współwłasności małżeńskiej
    > jak wynikało z postu?
    > Z ciekawości pytam :O

    W którym zdaniu napisał, że żona jest współwłaścicielem?

    > proszę uprzejmie o konkret, czyli podatnie przepisu
    > z którego wynika iż:
    > - rzeczywiście osoba wymieniona w DR jest (wyłącznym) właścicielem,
    > mimo że wpis jest BŁĘDNY

    Skąd wiesz, że wpis jest błędny?

    > - jaki przepis stanowi iż dane na f-rze mają pochodzi z DR...

    To jest ten sam przepis, który każe właścicielowi przerejestrować samochód z
    chwila zakupu.

  • 5. Data: 2007-01-29 16:13:15
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]
    >Witam i proszę o pomoc w następującej sprawie.
    >Chcę sprzedać samochód osobowy, zarejestrowany na mnie ( kupiony w

    Znaczy użyczyłeś jej należącego do niej samochodu?
    Dobre.....

> [...]
    >Teraz moja niewiedza i pytania:
    >Rozważam dwie możliwości:
    >1. Samochód sprzedaje żona (faktura, przychód ze sprzedaży..).

    Dokładnie tak.

    > Co zrobić z faktem, że samochód jest zarejestrowany na mnie?

    Nic.

    >Czy kupujący
    >nie ma kłopotów przy rejestracji samochodu, w związku z rozbieżnością
    >danych na fakturze i w dowodzie rejestracyjnym?

    Może mieć.
    WK róże cuda wymyślają.

  • 6. Data: 2007-01-29 16:13:53
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

  • 7. Data: 2007-01-29 20:57:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Jan 2007, CZYŚCIWO wrote:

    > W którym zdaniu napisał, że żona jest współwłaścicielem?

    Cavallino Ci już napisał.
    To jest zasada *ustawowa* która jest bezwzględna.
    Są oczywiście wyjątki:
    - samochód nabył "ze środków posiadanych odrębnie przez zawarciem
    małżeństwa i może to udokumentować"
    - samochód otrzymał w darowiźnie bez zastrzeżenia że to "na małżonków"
    lub w spadku
    - trzeba by sprawdzić co z intercyzami.

    > Skąd wiesz, że wpis jest błędny?

    Myślę że jakby zachodziła własność odrębna, to przy zapisie
    "kupiony podczas małżeństwa" (piszący był ŚWIADOM że to jest
    ważne) dopisał rownież inne ważne rzeczy :)

    > To jest ten sam przepis, który każe właścicielowi przerejestrować
    > samochód z chwila zakupu.

    Wyciągasz wnioski "od tyłu", a to jest niedopuszczalne - wynik
    wnioskowania może być zarówno prawdziwy jak i fałszywy :)
    Na podobnej zasadzie, fakt zameldowania oraz istnienie obowiązku
    meldunkowego nie powoduje, że miejsce zameldowania jest miejscem
    zamieszkania.
    POWINNO BYĆ, ale jeśli nie jest to niemeldującemu się należy się
    mandat, jednak stanu faktycznego (że miejsce zamieszkania ma
    gdzie indziej) to nie zmienia.
    IMO tu również - to że podał do rejestracji niekompletne (niemal
    na pewno, sądząc z opisu) dane, być może mogłoby być podstawą
    dochodzenia roszczeń np. przez ubezpieczyciela (jakby mogło się
    okazać, ze wskutek takiej manipulacji płaciłby niższą składkę).
    Ale jakby doszło np. do rozprawy rozwodowej, to owym dowodem
    rejestracyjnym mógłby sobie... no na pewno nie dowieść ze "samochód
    jest (wyłącznie) jego" :]
    No to i *jeśli* transakcja miała być "prawidłowa", trzeba mieć
    na względzie że współwłacicielami są oboje.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-01-29 21:21:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Jan 2007, Gotfryd Smolik news wrote:

    > To jest zasada *ustawowa* która jest bezwzględna.
    > Są oczywiście wyjątki:

    Wnoszę o łagodny wymiar kary :]
    Ale mam nadzieję że jest oczywiste co chciałem napisać!
    (że wyjątki muszą być ustawowe).

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2007-02-07 20:02:26
    Od: "mikolaj" <s...@w...pl>

    On 29 Sty, 17:13, "Cavallino" <k...@...pl> wrote:
> [...]
    wiadomościnews:1170012807.585855.75350@m58g2000cwm.g
    ooglegroups.com...

    > Znaczy użyczyłeś jej należącego do niej samochodu?

    Dziękuję rozmówcom za podjęcie tematu. W tzw międzyczasie udałem się,
    do pobliskiego WK aby upewnić się, czy sposób sprzedaży proponowany
    przez Cavallino nie będzie rodził problemów potencjalnemu nabywcy
    samochodu. Trafiłem do sympatycznej osoby w moim odczuciu z dużym
    doświadczeniem zawodowym gotowej do zajęcia się sprawą. Osoba ta miała
    zasięgnąć rady/opinii prawnika urzędu. Kolejna wizyta w WK -
    przekazano mi stanowisko prawnika/WK
    1. Dane na fakturze powinne być takie jak w DR - i nie będzie
    problemów z rejestracją. ( Tu jest mój skrót - nie jestem prawnikiem)
    2.Sami akceptowalnej przez urząd propozycji formy sprzedaży auta nie
    zasugerują bo to nie ich sprawa.
    3. Jak pojawi się osoba z fakturą wystawioną przez żonę i dowodem
    rejestracyjnym z moimi danymi to wtedy oficjalnie zajmą się takim
    przypadkiem.
    4. Ich decyzja nie musi stanowić reguły - w WK innego urzędu mogą
    zająć odmienne stanowisko ( mają swojego prawnika)
    Jestem w kropce.
    Czy może lepiej zastosować drugi wariant: żona wycofuje samochód z
    EŚT, samochód sprzedaję ja - jako osoba prywatna. Żona musi wykazać
    przychód ze sprzedaży samochodu, w jaki sposób to zrobić?
    Proszę nadal o pomoc w tej sprawie.