  • 11. Data: 2005-04-01 08:08:58
    Temat: Re: Pomocy! - Urząd Celnynaliczył mi akcyzę za autosprowadzone pół roku temu
    Od: "Kid" <a...@g...pl>

    napisali, że moja umowa sprzedaży jest umową pozorną a faktycznie zawarliśmy
    umowę darowizny!
    podstawa naliczenia akcyzy to ordynacja podatkowa
    kid

  • 12. Data: 2005-04-01 08:25:21
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <a...@g...pl> napisal(a):
    > napisali, że moja umowa sprzedaży jest umową pozorną a faktycznie zawarliśmy
    > umowę darowizny!

    REWELACJA. I tak sobie to wymyślili na podstawie widzimisię urzędnika?
    Muszą mieć jakieś konkretne uzasadnienie - zeznania Hansa, że to była
    lipa z tą umową. Jeśli nie, to odwołuj się i sprawa wygrana.

    Swoją drogą mogliby odpuścić z tą akcyzą... Dzięki temu kilaset tysięcy
    Polaków i kilka milionów ich rodzin może jeździć czymś innym niż
    Polonezem i mamy jakąś namiastkę normalności motoryzacyjnej. Do tego
    kilkadziesiąt tysięcy mechaników ma robotę... Sądzę, że w tym umęczonym
    polskim dziadostwem społeczeństwie jakaś akcja weryfikacji akcyzy na
    większą skalę wywoła ostateczne rozgoryczenie. :(
    --
    Samotnik

  • 13. Data: 2005-04-01 09:33:10
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > REWELACJA. I tak sobie to wymyślili na podstawie widzimisię urzędnika?
    Gdzie my żyjemy?

    > Muszą mieć jakieś konkretne uzasadnienie - zeznania Hansa, że to była
    > lipa z tą umową.
    Jakie zeznania? Jak napisali na umowie 1E i gość sie pod tym podpisał
    to znaczy że tak było. A jak teraz zenaje inaczej to powiedz że pieprzy
    jak potłuczony. Na dowód pokaż umowę. Cóż, masz to na papierze, to
    chyba więcej niż słowa jakiegoś Hansa.

  • 14. Data: 2005-04-01 22:34:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Apr 2005, Kid wrote:

    >+ napisali, że moja umowa sprzedaży jest umową pozorną a faktycznie zawarliśmy
    >+ umowę darowizny!

    Hm... rozumiem iż za fregaty nabyte z USA (za 1 dolara sztuka)
    też doliczą... rządowi... :>
    Mi się zdaje iż (w odróżnieniu od PCC !!) akcyza to jest od wartości
    umowy - było ileś razy w gazetach, tylko namiarów nie mam.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 15. Data: 2005-04-01 22:53:36
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@s...com.pl> napisal(a):
    > Mi się zdaje iż (w odróżnieniu od PCC !!) akcyza to jest od wartości
    > umowy - było ileś razy w gazetach, tylko namiarów nie mam.

    Bo też dokłądnie tak jest. A precyzyjniej akcyzę nalicza się od ceny,
    którą nabywca był zobowiązany zapłacić. Umowa stwierdza tę cenę. Jedyną
    możliwością oszacowania ceny wg stawek rynkowych jest sytuacja, w której
    nie można ustalić ceny, którą nabywca miał zapłacić. Aby tak się stało,
    umowa musiałaby być niewiarygodna. Tyle że trzeba mieć na to
    jakiekolwiek dowody. Jeśli urzędnik wydał taką decyzję tylko dlatego, że
    mu się wydawało, że to za mało za tego mesia, to jest to po prostu
    skandal.

    Niestety nie znamy bliższych szczegółów, ale chętnie przeczytam, kiedy
    będzie coś wiadomo
    --
    Samotnik