  • 1. Data: 2005-03-13 06:49:39
    Temat: Pokwitowanie opłat za wynajem
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Witam,

    jaki dokument ja jako najemca mam prawo wystawic osobie wynajmujacej ode
    mnie lokal jako pokwitowanie opłaty miesiecznej, jesli nie prowadze
    dzialalnosci gosp.?
    Czy jesli wynajmujacy prowadzi w lokalu dzialalnosc gosp. to ma prawo
    zaliczac w KUP oplaty za wynajem lokalu na podstawie pokwitowania
    wystawionego przez osobe fizyczna nie prowadzaca dzialalnosci gosp?

    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 2. Data: 2005-03-13 09:09:22
    Temat: Re: Pokwitowanie opłat za wynajem
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piotr wrote:
    > jaki dokument ja jako najemca mam prawo wystawic osobie wynajmujacej
    > ode mnie lokal

    Na początek zajrzeć do słownika
    języka polskiego

    jako pokwitowanie opłaty miesiecznej, jesli nie
    > prowadze dzialalnosci gosp.?

    Może być potwierdzenie wpłaty do umowy

    > Czy jesli wynajmujacy prowadzi w lokalu dzialalnosc gosp. to ma prawo
    > zaliczac w KUP oplaty za wynajem lokalu na podstawie pokwitowania
    > wystawionego przez osobe fizyczna nie prowadzaca dzialalnosci gosp?

    Tak.

  • 3. Data: 2005-03-16 08:18:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 13 Mar 2005, Piotr wrote:

    > + jaki dokument ja jako najemca mam prawo wystawic osobie wynajmujacej ode mnie
    > + lokal jako pokwitowanie opłaty miesiecznej, jesli nie prowadze dzialalnosci
    > + gosp.?

    No przecież "to zależy".
    Zależy czy jesteś płatnikiem VAT !

    > + Czy jesli wynajmujacy prowadzi w lokalu dzialalnosc gosp. to ma prawo
    > + zaliczac w KUP oplaty za wynajem lokalu na podstawie pokwitowania
    > + wystawionego przez osobe fizyczna nie prowadzaca dzialalnosci gosp?

    IMO - nie.
    Brak podstaw prawnych uznania "pokwitowania" za dowód księgowy.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)