  • 1. Data: 2002-07-14 15:23:47
    Temat: Podwójny podatek
    Od: "news" <j...@f...pl>

    Czy jakiś znawca problemu odpowie mi na następujące pytanie: "czy można opodatkować
    dwa razy tą samą pozycję i to w takim samym wymiarze:? Sprawa dotyczy alimentów (ale
    nie na dzieci). Nowe przepisy podatkowe nakładają obowiązek płacenia podatku od kwoty
    alimentacyjnej zarówno osobie płacącej alimenty jak i osobie otrzymującej je. W ten
    sposób alimenty są opodatkowane dwukrotnie.Czy jest to normalne?Czy znacie jeszcze
    jakąś pozycję opodatkowaną dwukrotnie?

  • 2. Data: 2002-07-18 21:14:57
    Temat: Re: Podwójny podatek
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik news <j...@f...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ags4sv$d1h$...@s...futuro.pl...
[...]

    Ja znam. Przychody z tytułu bezpłatnego użyczenia spółce lokalu przez inną
    spółkę. Przychód ma zarówno użyczający (równowartość czynszu rynkowego jaki
    by dostał) jak i korzystający z lokalu bo jest to jego przychód
    niematerialny-korzysta za darmo a normalnie by musiał płacić.

    Nie szukaj normalności ani logiki w przepisach podatkowych i inych. Jak
    wielkrotnie to było udowodnione na grupie nie ma logiki i zdrowego rozsądku
    w tych przepisach.
    Nie znam akurat przepisu dot. alimentów ale jak mówisz ze tak jest to
    niestety....

    pozdrawiam
    WS