  • 11. Data: 2009-03-07 15:53:41
    Temat: Re: Podwójne zdrowotne - czy traci się prawo?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "MariuszM" <m...@T...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gou5di$ore$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Dużo jest tego zasiłku?

    80 procent od "odbruttowionej" podstawy jego naliczania (tej, ktora
    deklarujesz, od sredniej z 12 miesiecy).
    Oczywiscie pomniejszone o zaliczke na podatek PIT.
    Przy standardowej skladce jest to ok 1000 zl na miesiac (jak jestes na
    liniowym i nie masz innych dochodow to jeszcze odzyskasz zaplacony podatek:
    200 z groszami)
    Gdybys zechcial oplacac spoleczne od kwoty wyzszej, to i zasilek bedzie
    wyzszy.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 12. Data: 2009-03-07 16:03:54
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    Dzieki

    --

    pozdrawiam,
    Mariusz

  • 13. Data: 2009-03-07 16:24:59
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    MariuszM napisal:
    [ ciach ]

    To byla decyzja polityczna. Ubezpieczenie zdrowotne mozna
    bylo zrealizowac na dwa sposoby:
    a) poglowny - ustalic niezbedna kwote i podzielic przez liczbe
    ubezpieczonych,
    b) procentowy od kwot PIT - ustalic niezbedna kwote i podzielic
    przez kwote zebranego PIT.

    Wybrano (b).

    To pierwsze ma wiekszy sens ekonomiczny, ale jest mniej
    nosne politycznie, bo populisci od razu wyciagna argument:
    'dlaczego biedny ma tyle samo placic za ochrone zdrowia
    co bogaty?'

    Kontrargument: 'dlaczego etat+DG ma placic wielokrotnie?'
    jest mniej grozny, bo ten elektorat jest mniej liczebny.

    Po drugie: nie daloby sie juz dluzej zamiatac KRUS pod dywan,
    bo nawet menele, o ile byliby na etatach, ruszyliby sie
    porownujac swoje wplaty kwotowe z rolnikami.

    Ale sprawa wroci w momencie zalamania finansow. Od tego
    tematu mozna tylko na chwile uciec, wraca z zaleglymi
    odsetkami za zwloke :>
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 14. Data: 2009-03-08 11:12:35
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    SDD pisze:
    > Gdybys zechcial oplacac spoleczne od kwoty wyzszej, to i zasilek bedzie
    > wyzszy.
    A dodatkowo za okres przebywania na zwolnieniu lekarskim nie płaci się
    składki na ubezpieczenia społeczne. Jeśli tym okresem jest pełny
    miesiąc, to nie płaci się chyba również ubezpieczenia zdrowotnego.

    Maciek

  • 15. Data: 2009-03-08 20:30:26
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    Dzięki zdecydowałem się już na opcję bez chorobowego, najwyżej będę żałował,
    ale pomyślałem, że jak będę biegać z papierami do ZUSu, żeby dostać kilka
    złotych, to mogę się jeszcze bardziej rozchorować :)
    Zgłosiłem za to rodzinę do zdrowotnego i tutaj klops. Mam małą córeczkę,
    noworodek niedawno urodzony i nie ma jeszcze PESELu. Okazuje się że w durnym
    płatniku nie mogę tego zrobić, bo potrzebny jest PESEL. Chory system, to
    znaczy, że co, że córeczka nie ma prawa do opieki zdrowotnej, bo hydra
    systemowa nie wypluła dla niej jeszcze numeru?
    Poza tym co to za dziwne pytania na tym druku? Np. czy żona pozostaje ze mną
    we wspólnym gospodarstwie domowym, g... ich to obchodzi.
    A jeśli nie, to co? Nie mogę ubezpieczyć?

    --

    pozdrawiam,
    Mariusz

  • 16. Data: 2009-03-08 22:11:16
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    MariuszM wrote:

    > Poza tym co to za dziwne pytania na tym druku? Np. czy żona pozostaje
    > ze mną we wspólnym gospodarstwie domowym, g... ich to obchodzi.
    > A jeśli nie, to co? Nie mogę ubezpieczyć?

    A może w ustawie jest taki warunek do ubezpieczenia?
    Sprawdzileś?

  • 17. Data: 2009-03-09 09:08:25
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    > A może w ustawie jest taki warunek do ubezpieczenia?
    > Sprawdzileś?

    Ustawa z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej ze
    środków publicznych (Dz.U. Nr 210, poz. 2135 z póź, zm.)
    Art. 5 pkt. 3 przez członka rodziny - rozumie się następujące osoby:

    a) dziecko własne, dziecko małżonka, dziecko przysposobione, wnuka
    albo dziecko obce, dla którego ustanowiono opiekę albo dziecko obce w ramach
    rodziny zastępczej, do ukończenia przez nie 18 lat, a jeżeli kształci się
    dalej - do ukończenia 26 lat, natomiast jeżeli posiada orzeczenie o znacznym
    stopniu niepełnosprawności lub inne traktowane na równi - bez ograniczenia
    wieku,

    b) małżonka,

    c) wstępnych pozostających z ubezpieczonym we wspólnym gospodarstwie
    domowym.

    Wynika z tego, że żona i dzieci nie muszą być we wspólnym gospodarstwie i
    mogą podlegać pod moje ubezpieczenie zdrowotne.

    --

    pozdrawiam,
    Mariusz

  • 18. Data: 2009-03-11 22:56:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 7 Mar 2009, MariuszM wrote:

    > Właśnie jestem w sytuacji takiej, że skończył mi się etat i muszę się zgłosić
    > do pełnych ubezpieczeń, w związku z tym mam pytania:
    > 1) Co jest dowodem np w przychodni, że przysługują mi świadczenia zdrowotne?

    A gdzie mieszkasz?
    Hint - Śląska kasa wdrożyła plastikowe karty (dawno temu).

    > 4) Po co muszę opłacać fundusz pracy [...]?

    O ile pamiętam, przysługuje prawo do zasiłku dla bezrobotnych (w razie
    konieczności zakończenia DG).

    pzdr, Gotfryd