  • 1. Data: 2007-03-27 21:44:09
    Temat: Podwójne ubezpieczenie zdrowotne w PIT-5
    Od: p...@g...com

    Dzień dobry!

    Mam problem.Korzystam z "Małej Księgowości Rzeczpospolitej". Prowadzę
    rozliczenia dla siebie (jednoosobowa działalność gospodarcza) oraz
    dzięki modułowi 'Biuro rachunkowe" jednocześnie prowadzę rozrachunki
    dla spółki cywilnej, w której jestem udziałowcem.

    Problem dotyczy podatku dochodowego. Wprawdzie w 2007r. nie ma
    obowiązku wysyłania do US, ja sobie drukuję formularz pit5, tak aby
    wiedzieć, jakie zaliczki powinienem odprowadzić.

    I teraz tak. Program automatycznie przenosi koszty dochody z
    rozliczenia spółki cywilnej na formularz pit5 dla mojej działalności
    gospodarczej. I to jest dobrze. Niestety problem pojawia się z polem
    46 tego formularza "składka na ubezpieczenie zdrowotne". Program
    wstawia mi za miesiąc luty podwójną stawkę tego ubezpieczenia. Za
    miesiąc styczeń wstawił prawidłową kwotę, natomiast za luty
    (uwzględniając narastająco styczeń) - program dopisuje wielokrotność
    wpłaty.

    Dodam, że stawki ubezpieczenia zdrowotnego zaciągają się automatycznie
    (ustawiłem to w edycji ustawień firmy, w dziale 'stawki').

    Byłbym wdzięczny za wszelką pomoc. Prawdopodobnie to ja coś źle robię.
    Może coś dodatkowo powinienem zaznaczyć w programie, aby to
    ubezpieczenie liczyło się prawidłowo?

    Pozdrawiam,
    Przemek Kurnik

  • 2. Data: 2007-03-28 09:45:26
    Temat: Re: Podwójne ubezpieczenie zdrowotne w PIT-5
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 27 Mar 2007 14:44:09 -0700, przemek102 napisał(a):

> [...]
    > miesiąc styczeń wstawił prawidłową kwotę, natomiast za luty
    > (uwzględniając narastająco styczeń) - program dopisuje wielokrotność

    Możesz sprecyzować? Podaj dokładne kwoty. Jeśli dobrze pamiętam, to
    osobista DG i DG w spółce cywilnej rzeczywiście stanowią dwa odrębne
    tytuły do opłacania składek. Więc może to program ma rację? Bo o tym, że
    na PIT-5 składki wpisywało się narastająco od początku roku to chyba wiesz?