  • 1. Data: 2005-03-30 09:45:28
    Temat: Podpis na duplikacie faktury z 02.2004
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Czy wystawiając duplikat faktury z lutego 2004 powinienem go podpisać?

    Z jednej strony duplikat wystawiam dzisiaj, według dzisiejszych przepisów.

    Z drugiej strony duplikat powinien zawierać wszystkie elementy oryginalnej
    faktury, a na niej były podpisy.

    Więc jak?

    P.

  • 2. Data: 2005-03-30 20:56:43
    Temat: Re: Podpis na duplikacie faktury z 02.2004
    Od: oldMan <h...@h...com.pl>

    Paszczak napisał(a):
> [...]
    >
    > Z drugiej strony duplikat powinien zawierać wszystkie elementy oryginalnej

    W jakim celu wystawiasz ten duplikat? Na żądanie drugiej strony? Jeżeli
    tak to druga strona powinna również potwierdzić odbiór
    duplikatu(odpisu)a ty opatrzyć datą wystawienia duplikatu i również
    podpisać. Takie jest moje zdanie i sam to stosuję.

  • 3. Data: 2005-03-30 21:07:30
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    oldMan <h...@h...com.pl> wrote:
    > W jakim celu wystawiasz ten duplikat? Na żądanie drugiej strony? Jeżeli

    Na żądanie nabywcy.

    > tak to druga strona powinna również potwierdzić odbiór
    > duplikatu(odpisu)a ty opatrzyć datą wystawienia duplikatu i również
    > podpisać. Takie jest moje zdanie i sam to stosuję.

    OK, ale czym to zdanie jest poparte? Ja na wszelki wypadek podpisałem
    fakturę - ale sugerujesz, żeby żądać od nabywcy potwierdzenia odbioru
    duplikatu?!? Jaki obowiązujący przepis mnie do tego zmusza?

    P.

  • 4. Data: 2005-03-30 23:05:10
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Paszczak <s...@h...pl> wrote:

    > OK, ale czym to zdanie jest poparte? Ja na wszelki wypadek podpisa?em
    > faktur? - ale sugerujesz, ?eby ??da? od nabywcy potwierdzenia odbioru
    > duplikatu?!? Jaki obowi?zuj?cy przepis mnie do tego zmusza?

    Raczej nie ma takiego przepisu. Chyba pomylil duplikat z korekta, ktora
    musi podpisac nabywca.

    a.

  • 5. Data: 2005-04-01 21:14:17
    Od: oldMan <h...@h...com.pl>

    Paszczak napisał(a):
> [...]

    > fakturę - ale sugerujesz, żeby żądać od nabywcy potwierdzenia odbioru
    > duplikatu?!? Jaki obowiązujący przepis mnie do tego zmusza?

    Niczym nie jest poparte. Taką mam zasadę że mimo że nie muszę mieć
    podpisu odbiorcy faktury to i tak podsuwam ją do podpisu. Sam również
    podpisuję fakturę którą odbieram. Nie chcę aby ktoś(firma) wystawiała
    faktury dla mnie bez upoważnienia.
    Według mnie może to prowadzić do nadużyć np: wystawi więcej faktur niż
    rzeczywiście dokonałem zakupów(tzw. pranie brudnej kasy). Może jakaś
    kontrola w przyszłości sprawdzić obroty wzajemne kontrahentów i jak się
    wtedy z tego wytłumaczysz? Masz zaksięgowane mniej niż u kontrahenta :-)))

  • 6. Data: 2005-04-01 21:49:09
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    oldMan <h...@h...com.pl> wrote:
    > Według mnie może to prowadzić do nadużyć np: wystawi więcej faktur niż
    > rzeczywiście dokonałem zakupów(tzw. pranie brudnej kasy). Może jakaś

    A to już jego problem, nie Twój.

    > kontrola w przyszłości sprawdzić obroty wzajemne kontrahentów i jak się
    > wtedy z tego wytłumaczysz? Masz zaksięgowane mniej niż u kontrahenta :-)))

    Ja mam mniej? Kontrahent wystawił więcej faktur? No to jego problem, musi
    odprowadzić podatek. Mnie jego faktury nie muszą interesować, mogę je np.
    zgubić. A dostawca wymagać płatności będzie dopiero, jak mu potwierdzę
    odbiór towaru.

    Szczerze mówiąc, nie wiem o co Ci chodzi :)

    P.