  • 21. Data: 2007-07-24 07:51:24
    Temat: Re: Podatki i Google Adsense
    Od: Lech <L...@L...inv>

    t...@o...pl wrote:

    > Fakture wystawiasz w USD i przeliczasz - do PIT po kursie z poprzedniego
    > dnia roboczego
    > a do VAT po kursie obowiązującym w chwili wystawienia faktury, po
    > otrzymaniu przelewu naliczasz
    > różnice kursowe - ale na wyciągu bankowym a nie na dowodzie wewnętrznym.
    > Dodatnie różnice idą w przychody(kol. 8), ujemne różnice idą w koszty(kol.
    > 14).

    Dziekuje za wyjasnienia.
    A w jakiej dacie nalezy wystawic fakture?

    > Do tego ujmujesz takie faktury w ewidencji VAT oraz na VAT-7 - ale rubryk
    > "sprzedaż zwolniona"
    > nie ruszasz.

    Czyli wpisuje sie to w pozycje 21, sprzedaz zagraniczna?

  • 22. Data: 2007-07-24 07:57:31
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 24-07-2007 o 09:51:24 Lech <L...@L...inv> napisał(a):

    > Dziekuje za wyjasnienia.
    > A w jakiej dacie nalezy wystawic fakture?

    7 dni od daty sprzedaży, czyli od daty wykonania usługi

    > Czyli wpisuje sie to w pozycje 21, sprzedaz zagraniczna?

    IMO Tak

  • 23. Data: 2007-07-24 08:35:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Jul 2007, t...@o...pl wrote:

    > No cudownie - datą sprzedaży jest miesiąc :)

    wKF: potocznie spotyka się takie określenie, oczywiście prawidłowo
    powinno być "okres sprzedaży", formalnie rozporządzenie ujmuje to
    to w formie: "podatnik może podać na fakturze miesišc i rok dokonania
    sprzedaży w przypadku sprzedaży o charakterze cišgłym;"

    Znaczy, żeby jasność była, jeśli czegoś się czepiasz to lingistyki,
    sądzę że w zakresie nomenklatury VAT, w której panuje wprowadzone
    przez ustawodawcą pomieszanie z poplątaniem (szpece od prawa cywilnego
    razem ze szpecami od języka łapią się za głowę oberwawszy niby
    obychem urzędowym cytatem pt. "sprzedaż usług"! - i twierdzą
    się usługi się ŚWIADCZY :)), no więc w zakresie owej nomenklatury
    nikt się nie przyczepi takiego drogiazgu, a najwyżej WSA uzna że to
    "błąd mniejszej wagi" (nie wpływający na ważność f-ry).

    Podsumowując - protestuję, żeby ktoś nie wyciągnął wniosku, że
    f-ra dotycząca sprzedaży usługi musi zawierać datę (określającą
    dzień), bo to nieprawda - może obejmować okres z dokładnością
    do miesiąca (jak będą dwa miesiące to IMVHO trzeba je wymienić).

    [...]
    > Kolejny kwiatek - czemu nie mżna wpisać "styczeń-kwiecień"? Co a wspólnego
    > okres w którym przychód
    > był należny a okres za który ten przychód jest należny to ja nie wiem...

    Poczekamy na podstawę prawną w "polskim prawie podatkowym" to się
    dowiemy! (też jestem ciekaw, zapis z nowelizacji PDoOF znam).

    > To cudo mnie zwaliło z nóg - DW jako podkładka do różnic kursowych :)
    > Nawet nie przeczytali nagłówka kolumny :)
    > Ja rozumiem że można do RK zrobić sobie dowód księgowy i nie zaprzeczam że
    > kontrola
    > taki papierek może łyknąć, ale to że robią to na blankiecie DW pisząc
    > jednocześnie
    > że jest to konieczność oznacza, że co najmniej
    > istnieje podejrzenie że ćpali :)

    Ech... mnie też zawsze dziwi upodobanie do wystawiania DW, dajmy na to
    do ujmowania rat amortyzacyjnych.

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2007-07-24 09:47:17
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 24-07-2007 o 10:35:43 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > dzień), bo to nieprawda - może obejmować okres z dokładnością
    > do miesiąca (jak będą dwa miesiące to IMVHO trzeba je wymienić).

    Zgadzam się, sam wystawiam faktury na których mam okres sprzedaży w
    postaci miesiąca,
    natomiast intepretując komenowany artykuł doszedłem do wniosku, że oni o
    tym nie wiedzieli
    i strzelili byka, mimo że paradoksalnie zgodnego z przepisami. Możliwe że
    się pomyliłem,
    natomiast pożytecznym było wspomnieć o potencjalnej pułapce - kolejne info
    poszło do archiwum grupy :)

    > [...]
    >
    > Poczekamy na podstawę prawną w "polskim prawie podatkowym" to się
    > dowiemy! (też jestem ciekaw, zapis z nowelizacji PDoOF znam).

    Tzn strzeliłem babola i mam podać podstawę czy jak, bo nie zrozumiałem :) ?

    > Ech... mnie też zawsze dziwi upodobanie do wystawiania DW, dajmy na to
    > do ujmowania rat amortyzacyjnych.

    DW jak DW, ale oni te różnice kursowe wystawilui na blankiecie tego
    konkretnego DW
    kosztowego, na wymienione w postaci wyliczenia gatunki kosztów(za cyklu
    zakup runa leśnego itd itp).
    Bo DW można tez potraktować bardziej ogólnie, jako cokolwiek wystawionego
    wewnętrzenie.

  • 25. Data: 2007-07-24 13:43:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Jul 2007, t...@o...pl wrote:

    > natomiast pożytecznym było wspomnieć o potencjalnej pułapce - kolejne info
    > poszło do archiwum grupy :)

    Zgoda!

    > Tzn strzeliłem babola i mam podać podstawę czy jak, bo nie zrozumiałem :) ?

    Nie, poprzednik ma podać, ten co zapisał że "w polskim prawie podatkowym
    nie wolno", bo tego prawa mam gruby stos na harddysku (a resztę
    w Internecie) i nie mam widoków na przekopanie się przez całość!

    > Bo DW można tez potraktować bardziej ogólnie, jako cokolwiek wystawionego
    > wewnętrzenie.

    Zgoda.
    Acz przyznaję, że jak ktoś lubi mieć "wielokrotny porządek" w postaci
    robienia indeksacji za pomocą papierków (!), to ew. "zbędne DW"
    (jakiekolwiek) sobie robi, nawet już raz dałem się przekonać :)
    (no i tezie Maddy, że "zbędne DW" nie stanowi zagrożenia jak chodzi
    o rzetelność też nie można się sprzeciwić).
    Raczej profilaktycznie od czasu do czasu warczę, żeby świadomość była
    że nie na wszystko potrzebne są dodatkowe papierki - nawet przy
    okazji dobry skrót mi się zapisał, NNZP :)

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2007-07-24 14:03:34
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 24-07-2007 o 15:43:44 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > nie wolno", bo tego prawa mam gruby stos na harddysku (a resztę
    > w Internecie) i nie mam widoków na przekopanie się przez całość!

    Aha, bo ten tego, poprzednik to autor komentowaengo artykułu :)

  • 27. Data: 2007-07-24 14:51:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Jul 2007, t...@o...pl wrote:

    > Aha, bo ten tego, poprzednik to autor komentowaengo artykułu :)

    He, he, trzeba by go na .podatki odesłać :), prawda, nie zauważyłem!

    pzdr, Gotfryd