  • 1. Data: 2002-02-19 23:30:50
    Temat: ? Podatek spadkowy ?
    Od: "m" <g...@w...pl>

    Witam,

    W zeznaniu podatkowym o nabyciu majątku w drodze spadku
    (mieszkanie) spadkobiercy mają podać jego "wartość rynkową".
    W Urzędzie Skarbowym spadkobiercy otrzymali
    informację, że należy po prostu wpisać wartość, którą uznają
    za właściwą i nie ma potrzeby zwracania się w tym celu do
    wyceny nieruchomości.
    Czy wartość którą podadzą będzie później weryfikowana przez
    Urząd Skarbowy, który dokona ewentualnej poprawy? Jeżeli tak, to
    w jaki sposób weryfikowana: wizyta w mieszkaniu i ocena jego stanu?
    Czy grożą jakieś konsekwencje za podanie błędnej (zaniżonej)
    wartości rynkowej?

  • 2. Data: 2002-02-20 09:31:39
    Temat: Re: ? Podatek spadkowy ?
    Od: "Lopesjus" <p...@p...pl>

    Użytkownik "m" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > informację, że należy po prostu wpisać wartość, którą uznają
    > za właściwą i nie ma potrzeby zwracania się w tym celu do

    Niby tak, ale oprócz wartości należy jeszcze opisać przedmiot spadku - np.
    30 tys PLN, willa z basenem - sam zgadnij co się stanie? Lepiej napisać
    "pietrowa glinianka, a w ogrodzie dziura na trzy metry..."

> [...]
    > w jaki sposób weryfikowana: wizyta w mieszkaniu i ocena jego stanu?
    > Czy grożą jakieś konsekwencje za podanie błędnej (zaniżonej)

    Z tego co pamiętam, wolna od podatku jest kwota 10000 PLN na spadkobiercę.
    Powyżej tej kwoty - podatek (niższy dla osób z I stopnia pokrewieństwa)

    Pozdr
    Pszemas

  • 3. Data: 2002-02-21 09:13:59
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "m" <g...@w...pl> wrote in message news:a4unf5$o55$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > w jaki sposób weryfikowana: wizyta w mieszkaniu i ocena jego stanu?
    > Czy grożą jakieś konsekwencje za podanie błędnej (zaniżonej)

    US sam wtedy poda "swoja wersje" i trzeba albo doplacic,
    albo wnioskowac o wycene bieglego.

    W zaleznosci od roznicy pomiedzy wycena bieglego a wycena US
    za wycene placi wnioskodawca, lub US
    Granica to bodaj 20%. Jesli rosnica jest wieksza pllaci US

    (to wzystko pisze "z pamieci" )

    Boguslaw

  • 4. Data: 2002-02-21 11:34:12
    Od: "m" <g...@w...pl>

> [...]
    >za wycene placi wnioskodawca, lub US
    >Granica to bodaj 20%. Jesli rosnica jest wieksza pllaci US

    Dziekuję za informację. Mam jeszcze pytanie w związku z powyższym -
    w jaki sposób Urząd Skarbowy ustali swoją wersję (posłuży się jakąś tabelą,
    wzorem, rynkową ceną średnią za m2 na danym obszarze, czy po prostu biegły
    dokona wizytacji mieszkania)?

  • 5. Data: 2002-02-22 17:04:50
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "m" <g...@w...pl> w

> [...]
    tabelą,
    > wzorem, rynkową ceną średnią za m2 na danym obszarze, czy po prostu biegły

    Z praktyki wynika, ze "w sobie tylko wiadomy sposob".

    Boguslaw

  • 6. Data: 2002-02-24 09:49:19
    Od: "Paweł" <p...@d...pl>

    Witam

    > w jaki sposób Urząd Skarbowy ustali swoją wersję (posłuży się jakąś
    tabelą,
    > wzorem, rynkową ceną średnią za m2 na danym obszarze, czy po prostu biegły
    > dokona wizytacji mieszkania)?

    U.S. zaproponuje wartość na podstawie swoich stawek (średnie ceny w danej
    miejscowości obniżane procentowo o amortyzację budynku). Jeżeli się na nie
    nie zgodzisz może zlecić wycenę rzeczoznawcy jeżeli różnica będzie większa
    niż 33% to ty zapłacisz za wycenę nieruchomosci oprócz oczywiście wyższego
    podatku.

    Pozdrawiam
    Paweł Puch
    prawnik