  • 11. Data: 2009-04-19 02:56:02
    Temat: Re: Podatek od spadku - już się pogubiłem
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    miklo wrote:
    > Wydają od
    > ręki podobno.

    Jakiś dziwny sąd.
    Po 21szym, to wy pewnie od ręki też nic nie załatwicie, bo ktoś przecież
    musi przyklepać parafkę i pieczęć, że się uprawomocniło.
    Przed 21 nie może, a po, pewnie musi swoje odstac w kolejce.
    Dajcie im tydzien czasu.

  • 12. Data: 2009-04-19 05:11:51
    Od: "JaWojownik" <J...@p...onet.pl>

    Użytkownik "miklo" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > Cześć,
    > 1-go kwietnia zakończyło się postępowanie o stwierdzenie nabycia spadku,
    > który otrzymała moja żona. Spadek jest po jej ojcu. I teraz jest spore
    > zamieszanie :-) Żona próbowała się dowiedzieć, kiedy ma złożyć do
    > naczelnika US podanie o umożenie spadku. Niestety nie bardzo zrozumiała
    > to, co jej w sądzie powiedziano. Zabrałem się więc za googlowanie i sam
    > się poplątałem ;- Kiedy wyrok się uprawomocni? Kiedy można odebrać odpis z
    > sądu? Czy na odpisie jest data uprawomocnienia, czy potrzebne jest jakieś
    > kolejne podanie?

    Wracając do poczatku....
    Moim zdaniem dla Urzędu Skarbowego wyrok sądu nie jest wystarczającym
    dokumentem do zwolnienia spadkobiercy od płacenia podatku i wydawania
    jakichkolwiek zaswiadczen. Wydaje mi się że spadkobierca, nawet jesli jest
    pewny zwolnienia z podatku od spadku, to i tak musi złożyć druk "Zeznanie
    podatkowe..." albo raczej "Zawiadomienie..." o nabyciu spadku. I dopiero po
    tym Urzad Skarbowy rozpatrzy sprawę, porówna z wyrokiem sadu. Aha i bedzie
    chciał kilka załaczników: typu odpisy aktu zgonu, dane o nieruchomości, dane
    o gruncie, odpisy z ksiegi wieczystej, decyzje o podatku od gruntów z Urzedu
    gminy itd.

  • 13. Data: 2009-04-19 09:01:35
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > sie uprawomocni.
    >
    > 21 kwietnia.
    >
    > z tym, że jak wystąpi do sądu z wnioskiem,

    ...to przed 21 kwietnia go odeślą na drzewo i wniosku nie przyjmą.

    Dlatego twój wniosek, że "zegar już zaczął tykać" jest nieuprawniony.

    Właśnie dlatego przedłużono termin, że sądy przyjmowały wnioski
    dopiero po uprawomocnieniu a potem się w miesiąc nie wyrabiały...

    MJ

  • 14. Data: 2009-04-19 14:57:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michal Jankowski wrote:

    > Dlatego twój wniosek, że "zegar już zaczął tykać" jest nieuprawniony.

    Czepiasz. Się.
    Zegar zaczął tykać 1 kwietnia, bo w zasadzie od tego momentu reszta dat
    jest ściśle określona.