  • 11. Data: 2012-11-09 15:45:35
    Temat: Re: Podatek od spadku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Nov 2012, Wojciech Bancer wrote:

    > On 2012-11-09, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > "Art. 4a. par. 1:

    Dziękuję!

    > Tylko ten termin dotyczy zwolnienia z opłaty w grupie zerowej :)

    Jasne.
    Sam sobie jestem winien, ze szukałem "logicznie", czyli w artykułach
    dotyczących terminu składania deklaracji :D

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2012-11-10 09:41:36
    Od: Marek <a...@1...pl>

    > "Art. 4a. par. 1:
    >
    > Zwalnia się od podatku nabycie własności rzeczy lub praw majątkowych przez
    > małżonka, zstępnych, wstępnych, pasierba, rodzeństwo, ojczyma i macochę, jeżeli:
    >
    > 1) zgłoszą nabycie własności rzeczy lub praw majątkowych właściwemu naczelnikowi
    > urzędu skarbowego

    Zgłoszenie ma być dokonane naczelnikowi urzędu skarbowego właściwego dla
    zameldowania (a może zamieszkania) spadkobiercy czy właściwego dla
    lokalizacji nieruchomości otrzymanej w spadku?

    --
    Marek

  • 13. Data: 2012-11-10 13:55:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marek wrote:

    > Zgłoszenie ma być dokonane naczelnikowi urzędu skarbowego właściwego dla
    > zameldowania (a może zamieszkania) spadkobiercy czy właściwego dla
    > lokalizacji nieruchomości otrzymanej w spadku?

    lokalizacji nieruchomosci.

    jest to w jakims rozporzadzeniu i wiele osob sie na to nacina.

    sprawdz sobie potem jeszcze dokladnie.

  • 14. Data: 2012-11-10 18:13:44
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-11-10, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    [...]

    > lokalizacji nieruchomosci.

    A ściślej:

    http://prawo.legeo.pl/prawo/rozporzadzenie-ministra-
    finansow-z-dnia-22-sierpnia-2005-r-w-sprawie-wlasciw
    osci-organow-podatkowych/par-7/?on=01.01.2010

    -----
    §7.1:
    [...]

    b) jeżeli przedmiotem nabycia jest nieruchomość lub prawa majątkowe
    wymienione w lit. a i jednocześnie inne prawa majątkowe lub rzeczy
    ruchome, a nieruchomości są położone w terytorialnym zasięgu działania
    jednego naczelnika urzędu skarbowego -- według miejsca położenia
    nieruchomości,

    c) w przypadkach innych niż wymienione w lit. a i b -- według miejsca
    zamieszkania nabywcy w dniu powstania obowiązku podatkowego, a w przypadku
    braku takiego miejsca -- według ostatniego miejsca jego pobytu w tym dniu;
    -----

    IMHO przypadek "c" występuje najczęściej, stąd "nacinanie" się gdy ktoś
    ma sytację "b".

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl