  • 31. Data: 2007-08-05 16:08:31
    Temat: Re: Podatek od spadków
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "DaNsOuNd" <d...@a...pl> wrote in message
    news:f94sck$cf4$1@mx1.internetia.pl...

    > Wiedziałem że miało to być zrobione następująco: w przypadku śmierci
    > jednego z współmałżonków drugi miał po nim dziedziczyć. Ja zaś miałem
    > dziedziczyć całość po śmierci drugiego współmałżonka. Nie wiem czy takie
    > rozwiązanie jest prawnie możliwe ale taką wersję przekazali mi rodzice,
    > dlatego też po śmierci mamy nie drążyłem tego tematu.

    no to skopaliscie testamenty.
    Bylo przygotowac dwie wersje. jedna, ze calosc na wspolmalzonka, a druga
    wersja ze calosc na ciebie.
    Jak juz bylo wiadomo kto pierwszy zejdzie to jeden z nich sie niszczy i
    zostaje ten na wspolmalzonka.
    W tym momencie druga osoba zostawia tylko ten w ktorym wszystko jest na
    ciebie.

  • 32. Data: 2007-08-05 16:11:26
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    > no to skopaliscie testamenty.

    Na to wygląda

> [...]
    > zostaje ten na wspolmalzonka.
    > W tym momencie druga osoba zostawia tylko ten w ktorym wszystko jest na

    Rada na przyszłość

    --
    nick......: DaNsOuNd
    name......: Daniel Rykowski

  • 33. Data: 2007-08-05 16:15:20
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    > Jako gospodarstwo domowe mieszkanie jednak macie. Po za tym musiałbyś
    > sie przeprowadzić.

    a nie wystarczyło by się tylko przemeldować? Swoją drogą docelowo to
    mieszkanie jest przeznaczone dla jednego z moich dzieci. Może przy tym
    zamieszaniu od razu warto przepisać je? Jak to by wyglądało od strony
    prawnej? Skomplikowało czy uprościło by to obecną sprawę??

    Postroofki

  • 34. Data: 2007-08-05 17:51:27
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > a nie wystarczyło by się tylko przemeldować?

    Formalnie to sie nie da przemeldować i nie mieszkać. Teoretycznie grozi ci
    za to grzywna.
    W praktyce jak cię US sprawdzi to będziesz miał podatek do zapłacenia i to
    od aktualnej wartości mieszkania w dniu podjęcia decyzji przez US.
    Chcesz ryzykować?

> [...]
    > dzieci. Może przy tym zamieszaniu od razu warto przepisać je? Jak to by
    > wyglądało od strony prawnej? Skomplikowało czy uprościło by to obecną

    Jeśli teraz zapłacisz podatek od spadku, to teroretycznie możesz z
    mieszkaniem od razu zrobić co chcesz.
    Czyli np. sporządzić umową darowizny dla dziecka i od razu przepisać
    mieszkanie na niego.
    Z tym, że dopóki dziecko nie jest pełnoletnie to trochę się to komplikuje bo
    tak naprawde umowę darowizny sprządzasz sam ze sobą. Da się to zrobić, jak
    chcesz.

  • 35. Data: 2007-08-05 18:58:11
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "DaNsOuNd" <d...@a...pl> napisał w wiadomości news:

    > Tak, sprzed slubu.

    To nie ma tematu.
    Melduj się w tym odziedziczonym mieszkaniu, lub sprzedawaj i kupujcie nowe
    za tą kasę - podatku nie zapłacisz.

  • 36. Data: 2007-08-05 19:12:18
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Cavallino" <k...@...pl> wrote in message

    > To nie ma tematu.
    > Melduj się w tym odziedziczonym mieszkaniu, lub sprzedawaj i kupujcie nowe
    > za tą kasę - podatku nie zapłacisz.

    A niby jakby miał go teraz sprzedać wg ciebie?

  • 37. Data: 2007-08-06 07:41:14
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości news:

    > A niby jakby miał go teraz sprzedać wg ciebie?

    A w czym widzisz problem ze sprzedażą?

  • 38. Data: 2007-08-06 12:10:37
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > A w czym widzisz problem ze sprzedażą?

    jak chcesz nie zapłacić podatku i od razu go sprzedać?
    Od razu cię uprzedzam, że numer typu zmiana warunków życiowych nie
    przejdzie.

  • 39. Data: 2007-08-06 12:11:51
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > jak chcesz nie zapłacić podatku i od razu go sprzedać?

    Przeczytaj jeszcze raz zacytowane przepisy.
    Sprzedaż i przeznaczenie tych środków na cele mieszkaniowe jest traktowana
    NA RÓWNI z zamieszkiwaniem w odziedziczonym lokalu przez następne 5 lat.

  • 40. Data: 2007-08-07 13:07:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Aug 2007, witek wrote:

    > ja nie mówię o podatku ja mówię o tymco jest napisane poźniej.

    ...a to zwracam honor!
    Ale trzeba przyznać, że komentarze piszesz całkiem jakby to były
    teksty kontrolera który chce złapać wypowiadającego się na
    uchybieniu formalnym ;)

    pzdr, Gotfryd