  • 1. Data: 2007-03-29 21:31:31
    Temat: Podatek od płatności PayPal
    Od: "DarkStar" <p...@g...com>

    Witam!

    Mam pytanie do szanownych grupowiczów. Załóżmy, że wykonałem pewne
    zlecenia dla klientów z zagranicy (np. USA) i wszelkie płatności
    otrzymałem za pośrednictwem systemu PayPal (PayPal figuruje w historii
    mojego prywatnego konta bankowego). Na owe zlecenia nie mam żadnej
    umowy, nie mogłem również wystawić faktur nie będąc przedsiębiorcą.
    Jaki podatek powinienem zapłacić? W jaki sposób wykazać ten dochód? I,
    co najważniejsze, kiedy to zrobić? Jeżeli płatności te nastąpiły na
    początku roku 2007, to chyba powinienem je wykazać dopiero w 2008 na
    zeznaniu za 2007?

    Pozdrawiam,
    Paweł Krakowiak

  • 2. Data: 2007-03-30 07:51:55
    Temat: Re: Podatek od płatności PayPal
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "DarkStar" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...
> [...]

    >otrzymałem za pośrednictwem systemu PayPal (PayPal figuruje w historii
    >mojego prywatnego konta bankowego). Na owe zlecenia nie mam żadnej

    Masz.
    Tyle że ustną.

    >, nie mogłem również wystawić faktur nie będąc przedsiębiorcą.

    Nieprawda.
    Rachunek możesz wystawić zawsze.

    >Jaki podatek powinienem zapłacić? W jaki sposób wykazać ten dochód?

    Wpisać przychód do PIT i już.

    > I,
    >co najważniejsze, kiedy to zrobić? Jeżeli płatności te nastąpiły na
    >początku roku 2007, to chyba powinienem je wykazać dopiero w 2008 na
    >zeznaniu za 2007?

    Raczej tak.

  • 3. Data: 2007-03-30 09:36:28
    Od: "DarkStar" <p...@g...com>

    On 30 Mar, 09:51, "Cavallino" <k...@...pl> wrote:
    > Użytkownik "DarkStar" <p...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:1175203891.514226.50100@b75g2000hsg.g
    ooglegroups.com...

    > Nieprawda.
    > Rachunek możesz wystawić zawsze.

    W jakiej formie mogę to zrobić? Możesz wskazać jakiś przykład?

    > Wpisać przychód do PIT i już.

    Tylko pytanie jeszcze - kiedy powinienem _zapłacić_ ten podatek? Czy
    dopiero składając deklarację (np. przelew na jakieś konto US przed
    złożeniem deklaracji za rok 2007) czy raczej teraz? A może "wczoraj"?
    Do tej pory z fiskusem rozliczałem się zaledwie trzy razy i sam nic
    nie płaciłem, bo wszystko załatwiał pracodawca, ja tylko przepisywałem
    PIT 11 na PIT 37. ;)

    Z góry dzięki za odpowiedź.

    Pozdrawiam,
    PK

  • 4. Data: 2007-03-30 09:42:58
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "DarkStar" <p...@g...com> napisał w wiadomości news:

    > Rachunek możesz wystawić zawsze.

    >W jakiej formie mogę to zrobić?

    W formie rachunku.

    >Możesz wskazać jakiś przykład?

    Poszukaj rachunek do umowy zlecenia.

    > Wpisać przychód do PIT i już.

    >Tylko pytanie jeszcze - kiedy powinienem _zapłacić_ ten podatek?

    Dobre pytanie.
    Nie wiem jakie są obowiązki płatnika z USA.
    Gdyby był z Polski to on powinien PRZED WYPŁATĄ pobrać zaliczkę na podatek.

  • 5. Data: 2007-03-30 11:04:51
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    DarkStar napisał(a):
> [...]
    > Do tej pory z fiskusem rozliczałem się zaledwie trzy razy i sam nic
    > nie płaciłem, bo wszystko załatwiał pracodawca, ja tylko przepisywałem

    Jeszcze w ubiegłym roku był PIT-53, przeznaczony m. in. dla osób, które
    samodzielnie dokonywały wpłat zaliczek na podatek dochodowy właśnie od
    takich zagranicznych przychodów z umów itp. Otrzymanie pieniędzy w
    miesiącu n (dla n<12) powodowało konieczność złożenia PIT-53 do 20 dnia
    miesiąca n+1 oraz wpłaty stosownej zaliczki w tym samym terminie. Za
    grudzień już nie należało składać, tylko rozliczyć w picie rocznym. W
    tym roku pit-53 zniknął, jak wiele innych, ale moim zdaniem zasady
    wpłacania zaliczek pozostały bez zmian. Trzeba poszukać w ustawie o
    podatku dochodowym od osób fizycznych, gdzieś tam to jest...
    Andrzej
    http://album.radom.pl