  • 11. Data: 2005-05-04 17:17:46
    Temat: Re: Podatek od oszczędności
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Raku_krak <r...@a...kom.pl> wrote:

    > ależ to jest głupie i nielogiczne

    Ależ oczywiście.

    Na koniec miesiąca bank potrąca 10 zł prowizji za prowadzenie rachunku.
    W tym samym momencie dolicza 10 zł odsetek. Jestem na zero? Nie, jestem
    na -2 zł :)

    P.

  • 12. Data: 2005-05-04 17:17:55
    Od: "Greg" <m...@o...pl>

    za to dasz zarobić bankowi
    na jedno wyjdzie...

  • 13. Data: 2005-05-04 21:56:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 May 2005, Raku_krak wrote:

    > +
    > + Definicja ze stronki:
    > + https://ssl.elfin.pl/moj/?id=mojelfin/mozliwosci//ws
    wtl.html&id_artykulu=2914
    > + Podatek od oszczędności
    > +
    > + Zyski z obecnie zakładanych lokat bankowych, rachunków bieżących
    ^^^^^

    Nieprawda: opodatkowane są *przychody* a nie *dochody*...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 14. Data: 2005-05-05 06:18:34
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > Ależ oczywiście.

    A kto wam mówił, że nasze prawo jest mądre i logiczne?

    > Na koniec miesiąca bank potrąca 10 zł prowizji za prowadzenie rachunku.
    > W tym samym momencie dolicza 10 zł odsetek. Jestem na zero? Nie, jestem
    > na -2 zł :)

    Dokładnie tak jak piszesz.

  • 15. Data: 2005-05-05 06:21:31
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > Nieprawda: opodatkowane są *przychody* a nie *dochody*...

    Nie ma to jak porządne uściślenie - właśnie, przychody.
    Niemniej jednak potocznie (np w tv) często słyszy się sformułowanie
    "zyski z lokat bankowych".

    Pytanie: Czy rachunek bierzący jest lokatą ???

  • 16. Data: 2005-05-05 09:29:38
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Bozoo wrote:

    > Dokładnie tak jak piszesz.

    Niedokładnie, bo -1,90 a nie -2 ;)

  • 17. Data: 2005-05-05 14:37:06
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > Niedokładnie, bo -1,90 a nie -2 ;)

    Inicjator pisze o 20% podatku. Nie chce mi się sprawdzać
    stawki, ale skoro mówisz, że jest 19%....

  • 18. Data: 2005-05-05 20:14:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 May 2005, Bozoo wrote:

    >+ >> Dokładnie tak jak piszesz.
    >+ > Niedokładnie, bo -1,90 a nie -2 ;)
    >+
    >+ Inicjator pisze o 20% podatku. Nie chce mi się sprawdzać
    >+ stawki, ale skoro mówisz, że jest 19%....

    ++ ustawa ++
    Art. 30a. 1. Od uzyskanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
    dochodów (przychodów) pobiera się 19% zryczałtowany podatek dochodowy, z
    zastrzeżeniem art. 52a:
    1) z odsetek od pożyczek [...]
    2) z odsetek i dyskonta od papierów wartościowych,

    3) z odsetek lub innych przychodów od środków pieniężnych zgromadzonych na
    rachunku podatnika lub w innych formach oszczędzania, przechowywania lub
    inwestowania, prowadzonych przez podmiot uprawniony na podstawie odrębnych
    przepisów, z wyjątkiem środków pieniężnych związanych z wykonywaną
    działalnością gospodarczą,
    ----

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 19. Data: 2005-05-06 02:28:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 May 2005, Bozoo wrote:

> [...]
    >+
    >+ Nie ma to jak porządne uściślenie - właśnie, przychody.

    :)

    >+ Niemniej jednak potocznie (np w tv) często słyszy się sformułowanie
    >+ "zyski z lokat bankowych".
    >+
    >+ Pytanie: Czy rachunek bierzący jest lokatą ???

    Oczywiście nie jest :]
    Ale...
    Skoro w "potocznym określeniu" pozwalają sobie na jeden błąd (w znaczeniu
    braku ścisłości określenia) to dlaczego nie mieliby pozwolić sobie
    i na drugi ? ;)
    "Art. 17. 1. Za przychody z kapitałów pieniężnych uważa się:
    2) odsetki od wkładów oszczędnościowych i środków na rachunkach bankowych

  • 20. Data: 2005-05-06 06:26:11
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > ++ ustawa ++
    > Art. 30a. 1. ( ... ciach ... )

    Dzięki wielkie za paragrafik - lenistwo górą ;)