  • 1. Data: 2007-03-27 12:51:41
    Temat: Podatek od nieruchomości
    Od: "Peter" <p...@g...pl>

    Witam
    Jest taki sobie problem: zakupiona została nieruchomość (konkretnie
    działka - jeśli to ma znaczenie) w 2004 roku. Wszystkie formalności zostały
    załatwione przez notariusza - tzn. przy jego pomocy.
    I parę dni temu przychodzi z US informacja że do zapłacenia jest podatek w
    związku z tym, że wartość nieruchomości była niższa niż rynkowa (!?). I w
    dodatku że trzeba zapłacić różnicę plus odsetki (!!?).
    No dobra - różnicę jeszcze jestem w stanie zrozumieć ale odsetki??.
    Czy US nie ma jakiegoś ustawowego czasu informowania o takiej konieczności?
    Gdyby własciciel dostał informację w rozsądnym czasie bez szemrania
    zapłaciłby różnicę w podatku.
    Cena nieruchomości była - owszem, okazyjna ale bez przesady, była to różnica
    rzędu nastu % w stosunku do obowiązujących w regionie.
    Co teraz można zrobic? Za wszelkie sugestie z góry thnx.

    Peter

  • 2. Data: 2007-03-27 13:03:16
    Temat: Re: Podatek od nieruchomości
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Peter" <p...@g...pl> wrote in message
    > Co teraz można zrobic? Za wszelkie sugestie z góry thnx.

    1. )zapłacić.
    2. ) wziąć rzeczoznawcę na własny koszt i udowodnić, że realna cena
    mieszkania była taka jaka była ze względu np. na jego stan.
    podatek płaci się od wartości rynkowej, a nie "okazyjnej".

    werja 1) jest tańsza

  • 3. Data: 2007-03-27 13:14:43
    Od: "Peter" <p...@g...pl>

> [...]
    > mieszkania była taka jaka była ze względu np. na jego stan.
    > podatek płaci się od wartości rynkowej, a nie "okazyjnej".

    Ja się nie spieram że cena była niższa niż rynkowa.
    Może źle sformułowałem pytanie: co zrobić z
    _czasem_w_jakim_US_raczył_zawiadomić_ o konieczności zapłaty.
    Gdyby zrobił to powiedzmy w 2-3 mies. nie byłoby sprawy. Ale w tym przypadku
    to zwykłe chamstwo (zwłaszcza w kontekscie odsetek).
    Tym bardziej że nikt nie wie gdzie jest próg po przekroczeniu którego
    wartość staje się niższa od rynkowej. I można domniemywać że w przypadku
    niewiele niższej ceny będzie ona uznawana za rynkową??

    O to chodziło w pytaniu

    Pzdr
    Peter

  • 4. Data: 2007-03-27 13:27:16
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Peter" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wartość staje się niższa od rynkowej. I można domniemywać że w przypadku
    > niewiele niższej ceny będzie ona uznawana za rynkową??

    No cóz takie mamy prawo, US ma określony czas na sprawdzenie Twoich
    podatków. Realnie to nawet może być 7 lat. więc mogło być gorzej.
    Ciekawe czy jakbys dobrowolnie sam zapłacił podatek od 2x ceny rynkowej to
    by Ci zwrócili po sprawdzeniu?
    TMK

    --
    http://www.tworzenie-stron.ovh.org/

  • 5. Data: 2007-03-27 13:33:31
    Od: "Peter" <p...@g...pl>

    Użytkownik "TMK" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    [...]
> [...]
    > podatków. Realnie to nawet może być 7 lat. więc mogło być gorzej.
    > Ciekawe czy jakbys dobrowolnie sam zapłacił podatek od 2x ceny rynkowej to

    To jeszcze inaczej ;)

    Może być i 30 lat. Właściciel chętnie :/ zapłaci róznicę. Ale te odsetki....
    Przecież jednego mogą sprawdzić w 5 mies. a innego - jak powiedziałeś - w 7
    lat. I ten drugi zabuli więcej. A co z równością wobec prawa??

    Peter

  • 6. Data: 2007-03-29 20:17:22
    Od: "zgaga" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > Przecież jednego mogą sprawdzić w 5 mies. a innego - jak powiedziałeś - w
    > 7 lat. I ten drugi zabuli więcej. A co z równością wobec prawa??

    Nie ma sprawiedliwego prawa w tym kraju...
    TKM ma rację, mozesz cieszyć się tylko z tego, że urzad skarbowy wezwał Cię
    po tak krótkim czasie...
    Odsetki będą niewielkie...