  • 1. Data: 2007-09-18 19:59:44
    Temat: Podatek od dochodu - odliczenie ZUS-u
    Od: "andrew00" <a...@o...pl>

    Witam moze ktoś mi pomoże :) prowadze własną działalność i potrzebuje
    informacji na temat zasad odliczania pieniędzy zapłaconych ZUSowi od
    podatku

    Czytam ale jakos nie moge pojąć bo różne wersje są czy to jest tak że do
    kosztów moge wrzucić ubezpieczenia społeczne a od podatku odjąć jakaś
    niepełną kwote za ubezpieczenia zdrowotne

    tak?

    Pozdrawiam i z góry dzięki
    był bym bardzo wdzięczny za pomoc

  • 2. Data: 2007-09-18 23:50:09
    Temat: Re: Podatek od dochodu - odliczenie ZUS-u
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Sep 2007, andrew00 wrote:

    > Witam moze ktoś mi pomoże :) prowadze własną działalność i potrzebuje
    > informacji na temat zasad odliczania pieniędzy zapłaconych ZUSowi od
    > podatku

    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    Nie, ja NIE żartuję.
    Tam jest obowiązująca treść. Ciebie, mnie, innych...

    > Czytam ale jakos nie moge pojąć bo różne wersje

    Gdzie czytasz, możesz podać te różne wersje?
    Może ustawę z zeszłego roku, albo sprzed 5 lat? ;)

    > są czy to jest tak że do
    > kosztów moge wrzucić ubezpieczenia społeczne

    Tak albo nie.
    I to jest ścisła odpowiedź :]
    "Społeczne" może być albo zaliczone w koszty, albo odliczone od dochodu,
    u większości wychodzi na to samo (*dokładnie* na to samo mam na myśli),
    ale są rzadkie przypadki kiedy opłaca się (bardziej) albo jedno albo
    drugie rozwiązanie.
    "Jak wybierzesz tak będziesz mieć" :O
    +++ cytat +++
    13a. Wydatki na cele okreœlone w ust. 1 podlegajš odliczeniu od dochodu,
    jeżeli nie zostały zaliczone do kosztów uzyskania przychodów lub nie
    zostały odliczone od przychodu na podstawie ustawy o zryczałtowanym
    podatku dochodowym lub od dochodu na podstawie ustawy z dnia 24 sierpnia
    2006 r. o podatku tonażowym.
    ---

    > a od podatku odjąć jakaś
    > niepełną kwote za ubezpieczenia zdrowotne

    Ano, zdrowotne zostało wydzielone z podatku dochodowego, po czym
    automagicznie zaczęło wzrastać, a o dochodowym wszyscy "zapomnieli"
    (i został taki sam :>), przez co faktyczne opodatkowanie wielu
    dochodów jest WYŻSZE.

    > tak?

    +++ cytat +++
    2. Kwota składki na ubezpieczenie zdrowotne, o którš zmniejsza się
    podatek, nie może przekroczyć 7,75% podstawy wymiaru tej składki.
    ---

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-09-19 07:23:01
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 19 Sep 2007 01:50:09 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    A Fundusz Pracy zapomniałeś :)

    FP zawsze wliczamy w koszty.

  • 4. Data: 2007-09-19 12:12:30
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    jureq w <news:fcqiol$jlg$2@news.onet.pl>:

    > Dnia Wed, 19 Sep 2007 01:50:09 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > A Fundusz Pracy zapomniałeś :)

    > FP zawsze wliczamy w koszty.

    A tam zawsze, nie ma takiego obowiązku ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2007-09-19 13:02:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Sep 2007, jureq wrote:

    > A Fundusz Pracy zapomniałeś :)

    Nie zapomniałem, nie pytał!

    > FP zawsze wliczamy w koszty.

    Dedukowałem, że to jest jasne :)
    Zauważ, że pytający pisał iż "czytał" - pewnie zajrzał tu i ówdzie,
    tylko że "społeczne" i "zdrowotne" wzbudzało wątpliwości :)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-09-19 13:53:16
    Od: u...@g...pl

    To ja bym sie podczepil pod pytanie.
    Pracuje za granica, ZUS oplacam sam (jako ubezpieczenie dobrowolne,
    tylko rentowe i emerytalne), czy w rozliczeniu rocznym tez moge sobie
    odjac od podatku dochodowego?
    Link Gotfryda mi sie nie otwiera, wiec przeczytac nie moge :(.

    Usjwo