  • 1. Data: 2003-08-28 07:23:06
    Temat: Podatek od darowizny z zagranicy
    Od: "Macka" <m...@N...gazeta.pl>

    Hej!

    Jeżeli dostanę przelewem z zagranicy niewielką darowiznę ew. zapłatę za
    wykonaną pracę (ale nie ma szans na umowę o dzieło) - kwota ok. $50, to czy
    muszę wykazać to w dochodach w PIT i płacić od tego podatek?

    Pozdrawiam,
    Macka

  • 2. Data: 2003-08-28 15:45:42
    Temat: Re: Podatek od darowizny z zagranicy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Aug 2003, Macka wrote:

> [...]
    >+ wykonaną pracę [...] - kwota ok. $50, to czy
    >+ muszę wykazać to w dochodach w PIT i płacić od tego podatek?

    Ustal czy to darowizna czy dochód za pracę...
    Darowizny do pewnego progu są zwolnione od podatku - AFAIR
    jest tego coś do 1000zł na 5 lat, w każdym razie 50$$
    się załapie na zwolnienie.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-08-28 20:21:00
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

    > Ustal czy to darowizna czy dochód za pracę...

    po pierwsze

    > Darowizny do pewnego progu są zwolnione od podatku - AFAIR
    > jest tego coś do 1000zł na 5 lat,

    to przy pożyczce, przy darowiźnie, jeśli darczyńcą jest osoba obca to raz na
    5 lat zwolnione jest 4902zł

    w każdym razie 50$$
    > się załapie na zwolnienie.

    nie wiadomo
    ;-)))

  • 4. Data: 2003-08-28 21:37:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Aug 2003, Slayer wrote:

> [...]
    >+ > jest tego coś do 1000zł na 5 lat,
    >+
    >+ to przy pożyczce, przy darowiźnie [...] 4902zł

    Thx. za korektę...
    [...]
    >+ > w każdym razie 50$$ się załapie na zwolnienie.
    >+
    >+ nie wiadomo
    >+ ;-)))

    Ty mi tu nie i*n*putuj ;), wyraźnie jest przecinek
    (czyli dotyczy tego samego zdania - darowizny !).

    pozdrowienia ! - Gotfryd