  • 31. Data: 2009-10-25 14:09:00
    Temat: Re: Podatek od darowizny działki
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 25-10-2009 o 10:45:51 Jacek_P <L...@c...edu.pl> napisał(a):

    > Ehm, bo nie uwierze. A sad polozy sie ze smiechu przy takiej argumentacji
    > US. W koncu niewdziecznosc, czyli brak wdziecznosci jest podstawa do
    > uniewaznienia darowizny. W twoim podejsciu wychodzi z tego paragraf 22.

    No więc cywilnie będzie darowizna, a podatkowo pożyczka - sprzeczności nie
    ma,
    jak to ładnie sądy piszą w uzasadnieniach, "prawo podatkowe jest
    autonomiczne
    względem prawa cywilnego"

    --
    Tomek

  • 32. Data: 2009-10-25 18:27:21
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    witek napisal:
    > Nie amerykanskiego rezydenta a obywatel polskiego.
    > Ustawa o podatku od spadkow i darowizn w art 2 nie pozostawia cienia
    > watpliwosci, chocby ten "obywatel polski" po polsku nie rozumial i
    > gdzie jest Polska nie wiedzial

    Hm, jezeli urodzil sie w USA i nigdy w Polsce nie byl, to tak
    przypadkiem ma obywatelstwo amerykanskie, a polskie to tak
    gratis i prawdopodobnie mu to lata.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 33. Data: 2009-10-25 18:41:08
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

> [...]
    > Ustawa o podatku od spadkow i darowizn w art 2 nie pozostawia cienia
    > watpliwosci, chocby ten "obywatel polski" po polsku nie rozumial i

    Przy czym zdaje sie, ze kazdy, kto mial polskiego przodka w dowolnym
    pokoleniu, jest obywatelem polskim, jesli zaden z kolejnych przodkow
    nie wybral explicite inaczej...

    MJ

  • 34. Data: 2009-10-25 23:25:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek_P wrote:

    > Hm, jezeli urodzil sie w USA i nigdy w Polsce nie byl, to tak
    > przypadkiem ma obywatelstwo amerykanskie, a polskie to tak
    > gratis i prawdopodobnie mu to lata.

    ale ma i z tego powodu darowizny podpadają pod system podatkowy w Polsce.
    Może mu to latać dopóki dopóki mu się US do tyłka nie dobierze.

  • 35. Data: 2009-10-25 23:32:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michal Jankowski wrote:

    > Przy czym zdaje sie, ze kazdy, kto mial polskiego przodka w dowolnym
    > pokoleniu, jest obywatelem polskim, jesli zaden z kolejnych przodkow
    > nie wybral explicite inaczej...

    Nie do końca.
    Z dwojga rodziców tak i bez warunkowo (na dzien dzisiejszy).
    Jeśli jedno z rodziców jest polakiem, drugie obywatelem innego kraju i
    dziecko również jest obywatelem tego drugiego kraju, to rodzice do
    trzech miesiecy mogą zrzec sie obywatelstwa polskiego na rzecz
    obywatelstwa drugiego kraju.

    Przy czym nabycie obywatelstwa po rodzicach obowiązuje od bodajze 56 roku.
    Jeśli ktoś wyjechał lub jego rodzice wyjechali wczesniej to
    niekoniecznie ma obywatelstwo.
    Przed wojną było jeszcze inaczej, wyjechanie i uzyskanie obywatelstwa
    innego kraju automatycznie oznaczało utrate obywatelstwa polskiego.

    Wiec jak ktoś liczy na obywatelstwo po pradziadkach to moze mu sie to
    nie udac.

  • 36. Data: 2009-10-26 06:08:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 25 Oct 2009, Wojtek wrote:

    > A gdzie ja napisałem że chcę postąpić wbrew prawu?

    Y tam.
    Chyba traktujesz to tak, że zakładasz "świadome postąpienie wbrew prawu" :)
    Wbrew prawu był sam pomysł zrobienia podwójnej darowizny *celem*
    obdarowania siostrzenicy *i* niezapłacenia podatku.

    > Zadałem pytanie konkretne i dostałem sprzeczne informacje.

    Ano. Niekoniecznie ktoś ma Ci to za złe - po prostu przyjmij
    fakt, że samo pytanie implementowało "złamanie prawa" - ustawodawca
    od darowania czegoś poza I grupą, od pewnego progu chce podatku.

    > A co do dyskusji o tym, że ludzie kombinują i dlatego musi być tak
    > rozbudowane prawo to moje zdanie jest takie, że nie jest to przyczyną tylko
    > skutkiem.
    > Sytuacja materialna większości społeczeństwa jest- delikatnie mówiąc ciężka,
    > a Państwo chce tych ludzi jeszcze skubać do gołej skóry.

    To jest "właściwy" problem - że podatków jest za dużo.
    Z kolei:

    > Ale to chyba byłby temat na inną dyskusję

    ...zgoda. Bo ci sami ludzie, którzy godzą się żeby dopłacać różnym
    grupom zawodowym itd jednocześnie nie chcą płacić podatków - to
    niby skąd brać pieniądze.

    pzdr, Gotfryd

  • 37. Data: 2009-10-26 06:46:27
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 25 Oct 2009 18:32:27 -0500, witek napisał(a):

> [...]
    > innego kraju automatycznie oznaczało utrate obywatelstwa polskiego.
    >
    > Wiec jak ktoś liczy na obywatelstwo po pradziadkach to moze mu sie to

    Dodatkowo dodam, że istniał w przedwojennym prawie jeszcze jeden bardzo
    ciekawy i pojemny przepis. Jeśli dobrze pamiętam, to każdy kto oprócz
    polskiego miał jednocześnie inne obywatelstwo a dodatkowo podjął służbę
    w obcej armii lub pracował jako urzędnik państwowy tracił polskie
    obywatelstwo automatycznie. W ten sposób straciło podobno polskie
    obywatelstwo bardzo wielu polaków, którzy pracowali jako listonosze w
    USA. Najdziwniejsze jest to, że obecnie gdy przywraca się obywatelstwo
    wielu polakom mieszkającym poza granicami nikt nie bada nawet czy ich
    przodkowie nie utracili obywatelstwa na podstawie tego prawa.

  • 38. Data: 2009-10-26 13:23:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    jureq wrote:
    > Najdziwniejsze jest to, że obecnie gdy przywraca się obywatelstwo
    > wielu polakom mieszkającym poza granicami nikt nie bada nawet czy ich
    > przodkowie nie utracili obywatelstwa na podstawie tego prawa.

    Bada, bada.
    Może nie wszystkich, ale jednak sprawdzają.

  • 39. Data: 2009-10-26 16:49:42
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Wg praworządności sowieckiej do rana trzeba byłoby wymordować wszystkie siostry i
    wysłac do gułagów wszystkie siostrzenice.
    JaC

    -----

    > Pisał, że po pierwsze "organowi" ktoś może pomóc, a po drugie dowody "zamiaru" są
    publicznie dostępne w internecie.

  • 40. Data: 2009-10-26 16:52:33
    Od: "Wojtek" <k...@f...onet.pl>

> [...]
    > Wbrew prawu był sam pomysł zrobienia podwójnej darowizny *celem*
    > obdarowania siostrzenicy *i* niezapłacenia podatku.

    Zrobienie podwójnej darowizny to nie był mój pomysł:)))))
    Zechciej sięgnąć do mojego pierwszego postu
    Myślę, że czas zakończyć ten wątek
    Dziękuję za wypowiedzi i pozdrawiam
    Wojtek