  • 21. Data: 2009-10-25 05:54:01
    Temat: Re: Podatek od darowizny działki
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 25-10-2009 o 03:17:51 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > Prawo mogłoby być proste,albo prostsze, gdyby "naród" tak nie kombinował.
    > Przykład: depozyt nieprawidłowy. Kiedyś podatku od tego nie było.
    > Ale jak się okazało, że co zdolniejsi zamiast płacić podatek od pożyczek
    > stwierdzali, że oni tylko znajomemu przekazali pieniądze na przechowanie
    > na dwa lata, to podatek wprowadzili.
    >
    > Oczywiscie, ze wiele rzeczy możnaby uprościć ale chęć musi być po obu
    > stronach.

    Żan Vincent gości na .podatkach?

    --
    Tomek

  • 22. Data: 2009-10-25 06:03:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomek wrote:

    > Żan Vincent gości na .podatkach?

    Nie. Nie miałem przyjemności. A kto to?

  • 23. Data: 2009-10-25 08:33:12
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

> [...]
    > pożyczek stwierdzali, że oni tylko znajomemu przekazali pieniądze na
    > przechowanie na dwa lata, to podatek wprowadzili.

    Jak rozumiem z poprzednich dyskusji, akurat ten przepis mozna 100%
    skutecznie i za darmo obejsc sprzedajac weksel.

    MJ

  • 24. Data: 2009-10-25 09:43:11
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    witek napisal:
    > Przykład: Ojciec i syn obywatele polscy na stałe mieszkający w USA
    > Ojciec "przepisał" dom w USA na syna.
    > Syn nigdy w Polsce nie był i nie zamierza być.
    > Po pół roku polski US zgłasza się u syna po podatek od darowizny.
    > I niestety. Żedne cuda go od tego podatku nie wybronią.

    Ehm, naprawde? Amerykanskiego rezydenta podatkowego bedzie
    scigal polski US? Pewny jestes? ;)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 25. Data: 2009-10-25 09:45:51
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    witek napisal:
    > Prawniczka dała córce pieniądze na mieszkanie.
    > Przy kontroli chlapnęła, że córka jakoś się tam na pewno odwdzięczy i
    > nie wybroniła się przed przekwalifkowaniem darowizny na pożyczkę.

    Ehm, bo nie uwierze. A sad polozy sie ze smiechu przy takiej argumentacji
    US. W koncu niewdziecznosc, czyli brak wdziecznosci jest podstawa do
    uniewaznienia darowizny. W twoim podejsciu wychodzi z tego paragraf 22.

    Cos masz dzisiaj kolorowy swiat :D
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 26. Data: 2009-10-25 09:51:51
    Od: "Wojtek" <k...@f...onet.pl>

    > Zauważ - to jest ZUPEŁNIE inna sprawa, która sprowadza się do pytania
    > "czy ma być podatek", nie ma NIC do jasności lub niejasności przepisów:
    > Ty po prostu chcesz się uchylić od podatku, który Wysoki Sejm postanowił
    > nałożyć; doskonale rozumiem, ale to że chcesz postąpić WBREW PRAWU,
    > a to że po drodze to prawo jest niezrozumiałe, to dwie osobne sprawy :)

    A gdzie ja napisałem że chcę postąpić wbrew prawu?
    Zadałem pytanie konkretne i dostałem sprzeczne informacje.
    Nie jestem prawnikiem i domniemywanie z góry, że chcę łamać prawo jest
    nieporozumieniem.
    A co do dyskusji o tym, że ludzie kombinują i dlatego musi być tak
    rozbudowane prawo to moje zdanie jest takie, że nie jest to przyczyną tylko
    skutkiem.
    Sytuacja materialna większości społeczeństwa jest- delikatnie mówiąc ciężka,
    a Państwo chce tych ludzi jeszcze skubać do gołej skóry.
    Ale to chyba byłby temat na inną dyskusję
    Dzięki za informacje

  • 27. Data: 2009-10-25 10:17:11
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Jacek_P wrote:
    > Ehm, naprawde? Amerykanskiego rezydenta podatkowego bedzie
    > scigal polski US? Pewny jestes? ;)

    Niestety tak (art. 2 ustawy o podatku od spadków i darowizn).

    Inna sprawa, że dopóki nie pojawi się w Polsce to sukcesów w tym
    ściganiu raczej bym nie wróżył ale "kij jest".

    Piotrek

  • 28. Data: 2009-10-25 12:45:48
    Temat: [OT] Re: Podatek od darowizny działki
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 25-10-2009 o 10:51:51 Wojtek <k...@f...onet.pl>
    napisał(a):

    > A co do dyskusji o tym, ?e ludzie kombinuj? i dlatego musi byae tak
    > rozbudowane prawo to moje zdanie jest takie, ?e nie jest to przyczyn?
    > tylko
    > skutkiem.

    My i tak mamy małe problemy:
    http://olgierd.bblog.pl/wpis,dyktatura;patentowa,363
    45.html

    Pomyśleć że z dnia na dzień miliony ludzi będzie przestępcami
    zagrożonymi 10-letnimi wyrokami...

    --
    Tomek

  • 29. Data: 2009-10-25 13:50:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek_P wrote:

    > Ehm, naprawde? Amerykanskiego rezydenta podatkowego bedzie
    > scigal polski US? Pewny jestes? ;)

    Nie amerykanskiego rezydenta a obywatel polskiego.
    Ustawa o podatku od spadkow i darowizn w art 2 nie pozostawia cienia
    watpliwosci, chocby ten "obywatel polski" po polsku nie rozumial i
    gdzie jest Polska nie wiedzial

  • 30. Data: 2009-10-25 13:51:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek_P wrote:

> [...]
    > US. W koncu niewdziecznosc, czyli brak wdziecznosci jest podstawa do
    > uniewaznienia darowizny. W twoim podejsciu wychodzi z tego paragraf 22.

    Nie mam kolorwego swiata tylko sąsiadkę, która sprawę przegrała będąc
    prawnikiem.