  • 1. Data: 2003-12-15 07:26:18
    Temat: Podatek od darmowego oprogramowania
    Od: "ania" <a...@i...pl>

    Czy firma instalujac na komputerach darmowe oprogramowanie (sciagniete z
    sieci lub z gazety kupionej w kiosku) musi zaplacic od tego podatek.
    Slyszalam, ze nalezy zaplacic od takiego oprogramowania podatek jak od
    rownowaznego komercyjnego.
    Czy darmowe oprogramowanie podlega jakiejs formie opodatkowania?

    Pozdrawiam
    SI

  • 2. Data: 2003-12-15 08:38:53
    Temat: Re: Podatek od darmowego oprogramowania
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik ania napisał:

> [...]
    > rownowaznego komercyjnego.
    > Czy darmowe oprogramowanie podlega jakiejs formie opodatkowania?

    Podejrzewam że moje sakramentalne pytanie "od kogo słyszałaś" pozostanie
    jak zwykle bez odpowiedzi...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-12-15 10:12:37
    Od: "ania" <a...@i...pl>

    > Podejrzewam że moje sakramentalne pytanie "od kogo słyszałaś" pozostanie
    > jak zwykle bez odpowiedzi...
    >
    > Maddy

    Od wykladowcy z marketingu :)

  • 4. Data: 2003-12-15 10:47:33
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    ania wrote:

    > Od wykladowcy z marketingu :)

    Jeśli M$ mu za mówienie takich rzeczy płaci to znaczy, że jest dobrym
    fachowcem, jeśli nie to słabym wykładowcą ;)

  • 5. Data: 2003-12-15 10:53:46
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik ania napisał:

    > Od wykladowcy z marketingu :)

    Oj, oj, marketingu...
    Jeden z tych którzy mówia zawsze "ciebie" i "tobie" i odpowiadaja nad
    cytatatem "dziekujemy za informacje", cytując pod spodem całą
    50-wierszowa wypowiedź?

    Podał jakąs podstawe prawna?
    Nie sądzę... :-) Powtarza ploty.

    Nie ma w Polsce czegos takiego jak podatk od darmowego oprogramowania.
    Jeden (słownie jeden) US sie kiedys czepił ale sprawa nie wyszła poza
    Izbe Skarbową i upadła.
    Były jakie zakusy w MF ale sie nie powiodły. Czesciowe ze względu na
    niemoznośc prawną - nie da sie tak skonstruowac przepisów żeby działały
    wybiórczo i były zgodne z konytyucją. Częściowo ze wzgledu na fakt, że
    UE promuje rozwiazania oparte na open source i jak mamy do niej w
    chodzic z przepisami pisanymi przez chciwca i skapca na spółkę?

    Pamietaj jednak że jeżeli nie jest to oprogramownia darmowe lub wolne a
    jedynie właściciel/twórca nieodpłatnie Ci je udostepnił (każdy inny
    musiałby zapłacić za nie) to wtedy jest to po prostu nieodpłatne
    świadcznie będące przychodem i podlegające opodatkowaniu.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2003-12-15 14:01:51
    Od: "ANIOŁ" <a...@w...pl>

    > Nie ma w Polsce czegos takiego jak podatk od darmowego
    oprogramowania.......

    OK. to ja sie dolacze rozszerzajac pytanie:
    Czy takiego dajmy na to darmowego Linuxa
    musze wpisac do ewidencji srodkow trwalych ?

    ANIOŁ

  • 7. Data: 2003-12-15 14:08:13
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    ANIOŁ wrote:

    > OK. to ja sie dolacze rozszerzajac pytanie:
    > Czy takiego dajmy na to darmowego Linuxa
    > musze wpisac do ewidencji srodkow trwalych ?

    Chyba "wartości niematerialnych i prawnych". Jeśli kupiłeś go za ponad
    3500 PLN to tak, jeśli taniej (np za 0 PLN) to nie

  • 8. Data: 2003-12-15 14:24:10
    Od: "ANIOŁ" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Jureq" <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl> napisał w wiadomości

    > Chyba "wartości niematerialnych i prawnych". Jeśli kupiłeś go za ponad
    > 3500 PLN to tak, jeśli taniej (np za 0 PLN) to nie

    Przepraszam, ale wolał bym odp. "Na pewno" zamiast "Chyba" .

    ANIOŁ

  • 9. Data: 2003-12-15 15:28:53
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    ANIOŁ wrote:

    > Przepraszam, ale wolał bym odp. "Na pewno" zamiast "Chyba" .

    Moje "chyba" (i całe pierwsze zdanie) dotyczyło faktu że ten rejestr
    nazywa się "Ewidencja środków trwałych oraz wartosci niematerialnych i
    prawnych" a oprogramowanie jest taką wartością niematerialną a nie
    środkiem trwałym.
    Całe drugie zdanie w odpowiedzi jest "na pewno".

  • 10. Data: 2003-12-20 13:41:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Dec 2003, Maddy wrote:

    >+ Użytkownik ania napisał:
    [...]
    >+ Nie ma w Polsce czegos takiego jak podatk od darmowego oprogramowania.
    >+ Jeden (słownie jeden) US sie kiedys czepił ale sprawa nie wyszła poza
    >+ Izbe Skarbową i upadła.

    AFAIK właśnie nie: IS poparła US.
    Dopiero NSA im wytłumaczył że się wygłupiają :>
    [...]
> [...]
    >+ musiałby zapłacić za nie) to wtedy jest to po prostu nieodpłatne
    >+ świadcznie będące przychodem i podlegające opodatkowaniu.

    To jest rzecz która mnie np. kilka razy ciekawiła: a to pojawiały
    się informacje że ulubiony monopolista :) (M$) sprzedaje "dużym"
    pakiety Office za wartość (w przeliczeniu na sztukę) 10% ceny
    rynkowej, a to że tenże zawarł z KK umowę (o ile pamiętam nie
    wykluczała odsprzedaży) na podobną wartość - i ciekaw jestem
    czy jakbym "mojego" Office wycenił np. na 200 zł to czy US by
    się w świetle ww. faktów czepiał czy nie :>

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)