  • 1. Data: 2005-03-06 18:37:41
    Temat: Podatek dochodowy w komisie
    Od: <n...@v...pl>

    Jestem podatnikiem Vat-u, prowadze ewidencje sprzedazy komisowej na kasie
    fiskalnej. Towar Vat zw. a prowizja 22%, a jak i od czego obliczyć podatek
    dochodowy? Dziękuję za pomoc.

  • 2. Data: 2005-03-06 19:33:10
    Temat: Re: Podatek dochodowy w komisie
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Sun, 6 Mar 2005 19:37:41 +0100, w <d0fj2q$mjf$1@news.onet.pl>, <n...@v...pl>
    napisał(-a):

    > Jestem podatnikiem Vat-u, prowadze ewidencje sprzedazy komisowej na kasie
    > fiskalnej. Towar Vat zw. a prowizja 22%, a jak i od czego obliczyć podatek
    > dochodowy?

    Od zysku? ;>
    Załóżmy, że 20 to twój zarobek na sztuce, w tych 20zł 81,97% (czyli 16,39zł) to
    przychód do kpir, 18,03% (czyli 3,61zł) to przychód do ewidencji vat.

    PS. Zakładam, że twoje usługi są obłożone vat-em 22%.

  • 3. Data: 2005-03-06 20:03:52
    Od: "Nika" <n...@v...pl>

    Problem polega na tym, ze uzywam kasy fiskalnej na ktorej rejestruje tez
    normalną sprzedaz i normalnie to bralam wydruk miesieczny i wartosc netto to
    podstawa do obliczenia podatku dochodowego, a teraz jak bede nabijała na
    kase sprzedaz komisowa np. spodnie - vat zwolniony 10 zł ; prowizja - vat
    22% - 3 zł, a podatek powinnam zapłacić tylko od prowizji - wszystko sie
    pomiesza i wyjdzie ze zaplace podatek dochodowy od rzeczy uzywanych. Jak z
    tego wybrnąć? Dzięki za odpowiedz.

  • 4. Data: 2005-03-06 20:19:14
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Sun, 6 Mar 2005 21:03:52 +0100, w <d0fnn6$mpp$1@news.onet.pl>, "Nika"
    <n...@v...pl> napisał(-a):

> [...]
    > pomiesza i wyjdzie ze zaplace podatek dochodowy od rzeczy uzywanych. Jak z

    A tego to nie wiem, wątpię nawet czy wartość rzeczy powinnaś nabijać na kasę --
    to nie jest twój towar, ty go w sumie nie sprzedajesz, tylko wydajesz w czyimś
    imieniu.