  • 11. Data: 2004-01-10 12:43:06
    Temat: Re: Początkujący - pytania:
    Od: "Jaco" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:btoqr1$60i$1@korweta.task.gda.pl...

    > Użytkownik "Jaco" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Odliczanie VAT nie ma nic wspólnego z "wrzucaniem w koszty"...
    to już się pogubiłem, gdzie powinienem wpisać w/w śrubokręt!!! żeby móc
    odliczyć sobie Vat
    bo rozumie że kosztów nie ma na ryczałcie!!!.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2004-01-10 13:54:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 Jan 2004, Jaco wrote:
    [...]
    >+ a będąc na ryczałcie nie mogę tego wykonywać!! czy poprostu muszę zapłacić

    Są takie rzeczy że przy pewnych formach odliczania nie można ich
    wykonywać i już. Jednych nie da się wykonywać na ryczałcie, innych
    nie da się wykonywać bez VATu.
    [...]
    >+ Dodam że deklarację o wyborze formy opodatkowania w formie ryczałtu
    >+ złożyłem 31.12.2003, czy wtedy także dotyczy mnie ta ustawa???

    Oczywiście. Sądzę (*sądzę*) że do 20 stycznia deklarację można
    zmienić. Poza tym AFAIK "wylot z ryczałtu na mocy ustawy" pozwala
    rozliczyć koszty - te, na które ma się dokumenty (czyli de facto
    założyć KPiR "po zdarzeniu").

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 13. Data: 2004-01-10 13:57:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 Jan 2004, Tomek wrote:

    >+ Użytkownik "Jaco" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >+ news:btnfe7$76e$1@nemesis.news.tpi.pl...
    >+ > ja mam ryczałt.
    >+
    >+ Jeśli masz "ryczałt". to o jakim wrzucaniu w koszty myślisz ?

    Nie pisał o "wrzuceniu w koszty", pytał o "wpisanie gdzieś".
    AFAIK zakupy towarów handlowych *oraz* ŚT (nie wiem jak
    tam z wyposażeniem ewidencjonowanym) powinien mieć "wspisane".

    >+ Gdzie zamierzasz je wpisać w ewidencji przychodów ????

    :)
    Ma jeszcze EZ VAT...

    >+ Zwróć uwagę, że wszelkie zakupy to raczej wydatki, a nie przychody....

    ...z czego AFAIK nie wynika że *wszelkie* wydatki mogą być
    nieewidencjonowane :) (na ryczałcie).

    A że Jaco chyba powinien się podszkolić "z ustaw" to inna sprawa :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 14. Data: 2004-01-10 14:23:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 Jan 2004, Jaco wrote:

> [...]
    >+ odliczyć sobie Vat
    >+ bo rozumie że kosztów nie ma na ryczałcie!!!.

    Nie ma. Wpisać w ewidencje ZAKUPÓW VAT !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 15. Data: 2004-01-10 15:23:28
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    wiadomości
    tezjan.zabrze.pl...

    > Nie pisał o "wrzuceniu w koszty", pytał o "wpisanie gdzieś".

    Chyba jednak pisał o "wrzucaniu w koszty"...spójrz tutaj:

    Z podrowieniami

    Tomek

  • 16. Data: 2004-01-10 16:12:14
    Od: "Jaco" <j...@p...onet.pl>

    wiadomości
    tezjan.zabrze.pl...
    > On Sat, 10 Jan 2004, Jaco wrote:
    > bo rozumie że kosztów nie ma na ryczałcie!!!.
    > Nie ma. Wpisać w ewidencje ZAKUPÓW VAT !

    oki, to powiedzcie mi jeszcze co mam wkońcu zrobić z tym samochodem
    i paliwem do niego (czy i to i to mam wpisać do ewidencji zakupów Vat!!),

    i jeszcze jedno pytanko - jedna pani powiedziała mi że muszę sobie kupić:
    -rejestr zakupów ( czy to chodzi o ten sam co wyżej tz. ewidencje zakupów
    Vat!!),
    -rejestr sprzedaży ( rozumie że tutaj mam wpisywać swoje faktury!!),
    -ewidencje do celów ryczałtu (a z tym to kompletnie nie wiem co mam
    robić???),

    Pozdrawiam i dziękuję za cierpliwość dla raczkującego księgowego :>;

  • 17. Data: 2004-01-10 16:17:16
    Od: "Jaco" <j...@p...onet.pl>

    > Chyba jednak pisał o "wrzucaniu w koszty"...spójrz tutaj:

    wtedy jeszcze nie wiedziałem że nie ma czegoś takiego jak koszty w
    ryczałcie, teraz już wiem
    i przepraszam za złe sformułowanie pytania? powinno być oczywiście w tym
    miejscu
    "gdzie mam to wpisać". tak jak powiedział "Gotfryd Smolik news"

    Chyle czoła dla Waszej wiedzy w tej materii.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2004-01-10 16:25:45
    Od: "Jaco" <j...@p...onet.pl>

    wiadomości
    tezjan.zabrze.pl...
> [...]
    >
    > Są takie rzeczy że przy pewnych formach odliczania nie można ich
    > wykonywać i już. Jednych nie da się wykonywać na ryczałcie, innych

    nawet w przypadku kiedy złożyłem deklaracje Vat-R!!!

> [...]
    > zmienić. Poza tym AFAIK "wylot z ryczałtu na mocy ustawy" pozwala
    > rozliczyć koszty - te, na które ma się dokumenty (czyli de facto

    Jeżeli nie będe wykonywał usług wymienionych w załączniku tej ustawy, nie
    muszę przechodzić na KPiR???
    Czy fakt że na wpisie do ewidencji DG mam wpisane "Usługi reklamowe"
    obliguje mnie do tego że muszę przejść na KPiR,
    czy tylko wtedy kiedy faktycznie będę wykonywała usługi z załącznika np:
    "Usługi reklamowe".

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2004-01-10 22:03:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 Jan 2004, Jaco wrote:
    [...]
> [...]
    >+ oki, to powiedzcie mi jeszcze co mam wkońcu zrobić z tym samochodem
    >+ i paliwem do niego (czy i to i to mam wpisać do ewidencji zakupów Vat!!),

    Jak osobowy to odliczenie nie przysługuje.
    Poza tym - weź i zapodaj: groups.google.pl, wybierz zaawansowane,
    wypełnij... (grupa i interesujące hasła, w stylu: "ryczałt OR ryczałtu"
    i poczytaj !
    Polecam na początek tak z 2000...3000 postów. Nie żartuję, sam tak
    zacząłem ! (a później wyszło wszystko co robiłem źle :))

    >+ i jeszcze jedno pytanko - jedna pani powiedziała mi że muszę sobie kupić:
    >+ -rejestr zakupów ( czy to chodzi o ten sam co wyżej tz. ewidencje zakupów
    >+ Vat!!),

    Tak.

    >+ -rejestr sprzedaży ( rozumie że tutaj mam wpisywać swoje faktury!!),

    Tak. Możesz wpisywać dzienne zestawienia sprzedaży - poszukaj
    w rozporządzeniu, bo szczegółów dla ryczałtu nie znam !

    >+ -ewidencje do celów ryczałtu (a z tym to kompletnie nie wiem co mam
    >+ robić???),

    A JAKĄ ewidencję ? O ile wiem - masz mieć odpowiednik ewidencji
    środków trwałych (na KPiR to się tak nazywa), podobno na
    ryczałcie nazwa brzmiała inaczej. Może jakiś ryczałtowiec
    objaśni :)

    >+ Pozdrawiam i dziękuję za cierpliwość dla raczkującego księgowego :>;

    Ucz się, później będziesz pisał na grupę :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 20. Data: 2004-01-10 22:22:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 Jan 2004, Jaco wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > nie da się wykonywać bez VATu.
    >+
    >+ nawet w przypadku kiedy złożyłem deklaracje Vat-R!!!

    Np. świadczenie "doradztwa", IMHO - wszelkiego rodzaju konsultacje
    itp. powoduje "wylot" na VAT. Tak samo jakbyś sprzedał coś co
    zawiera złoto czy inne metale szlachetne: prawdę mówiąc to
    w każdym (no, może NIE w każdym :)) elemencie elektronicznym
    nieco się go znajdzie ;)
    Przeczytaj ustawę i rozporządzenie "ogólne" VAT - warto (AFAIK
    z 22 marca 2002).
    Są np. takie rzeczy, że podstawa obrotu liczy się ze współczynnikiem
    - a rekordowa wartość tego współczynnika to 30. 30 RAZY, nie
    procent !!
    Wystarczy coś z operacji finansowych, wynikłych z "czynności
    wynikających z umowy agencyjnej lub zlecenia, pośrednictwa,..."
    (poza komisem), i już - 1360 zł obrotu i przekroczyłeś limit !
    [...]
    >+ Jeżeli nie będe wykonywał usług wymienionych w załączniku tej ustawy, nie
    >+ muszę przechodzić na KPiR???

    Ja nie wiem (nie mam ryczałtru :)) czy lista operacji
    na ryczałcie jest "pozytywna" (co wolno) czy "negatywna"
    (czego nie wolno).

> [...]
    >+ obliguje mnie do tego że muszę przejść na KPiR,
    >+ czy tylko wtedy kiedy faktycznie będę wykonywała usługi z załącznika np:

    A weź ty googla i poczytaj zapodane 3000 postów !
    IMO - *wykonanie* usługi powoduje dopiero konieczność rozpatrzenia
    "jak to z VATem było".

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)