  • 1. Data: 2005-06-01 11:24:00
    Temat: Płacenie kartą w imieniu klienta za rozmowy internetowe
    Od: "Maciek" <m...@o...pl>

    Przepraszam za mało mówiący tytuł :), ale sytuacja wyglada tak:

    Moja firma: uslugi informatyczne, wachlarz uslug z PKD 72.*.*,VAT,KPiR
    Moj klient: dużo dzwoni za granice..

    Instaluje mu komunikator SkypeOut, i to ja chce mu doładowywać konto płacać
    kartą, a jego obciążac odpowiednio większą kwotą..

    I tak kombinuję:
    - wystawiam klientowi fakturę VAT na usługi informatyczne / przetwarzanie danych
    - płacę kartą za doładowanie (karta jest przypięta do moje prywatnego konta)
    - wystawiam sobie fakturę wewn. (doliczam VAT) na zakup usług informatycznych

    i teraz moje pytanie:

    czy dużym nadużyciem jest traktowanie doładowania telefonii internetowej jako
    usług informatycznych/przetwarzania danych?

    czy jest to rozwiązaie do przyjęcia? Czy bede mial prawo wrzucać w koszty takie
    zakupy kartą?

    Pozdrawiam
    Maciek

  • 2. Data: 2005-06-01 12:54:09
    Od: Dancer <s...@g...pl>

    Ciekawy temat. Dołączam się do pytania.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

    :::: Polecam ::::
    http://www.aidemart.com/Praktyczny_E-biznes - Praktyczne Rady Dla
    Biznesmenów, Którzy Chcą Robić Pieniądze W Internecie

  • 3. Data: 2005-06-01 13:35:36
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 6/1/2005 1:24 PM, Użytkownik Maciek napisał:

    > Instaluje mu komunikator SkypeOut, i to ja chce mu doładowywać konto płacać
    > kartą, a jego obciążac odpowiednio większą kwotą..

    Jeśli dobrze rozumiem artykuł 2 "Skype End User License Agreement" to
    masz prawo wykorzystywać komunikator do celów osobistych, niekomercyjnych.

    --
    gefragt

  • 4. Data: 2005-06-01 13:58:32
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 6/1/2005 3:35 PM, Użytkownik du hast mich gefragt napisał:

    > Jeśli dobrze rozumiem artykuł 2 "Skype End User License Agreement" to
    > masz prawo wykorzystywać komunikator do celów osobistych, niekomercyjnych.

    O jak miło, jest też po polsku:
    http://www.skype.com/intl/pl/company/legal/eula/

    --
    gefragt

  • 5. Data: 2005-06-01 15:42:22
    Od: Dancer <s...@g...pl>

    Dnia Wed, 01 Jun 2005 15:35:36 +0200, du hast mich gefragt
    <d...@k...pl> napisał:

    > Jeśli dobrze rozumiem artykuł 2 "Skype End User License Agreement" to
    > masz prawo wykorzystywać komunikator do celów osobistych,
    > niekomercyjnych.

    A ja właśnie znalazłem coś takiego na stronie
    http://www.skype.com/intl/pl/products/skypeout/rates
    /: "Ceny za nasze
    usługi tym się odznaczają, że tak na prawdę wcale nie trzeba ich płacić.
    Pomóż, znajomym, rodzinie i partnerom w interesach zacząć używać Skype i
    przestań płacić za rozmowy z nimi."

    Hmm parnter w interesach to już chyba wykorzystanie komercyjne, prawda?

  • 6. Data: 2005-06-01 15:47:59
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Maciek napisał(a):
> [...]
    >
    > czy dużym nadużyciem jest traktowanie doładowania telefonii internetowej jako
    > usług informatycznych/przetwarzania danych?

    Tak. Dopisz sobie PKD 64.2 i świadcz usługi telekomunikacyjne

    > czy jest to rozwiązaie do przyjęcia? Czy bede mial prawo wrzucać w koszty takie
    > zakupy kartą?

    Mniej istotny jest sposób zapłaty (chociaz też), bardziej prawidłowo
    wystawiona faktura

    M.

  • 7. Data: 2005-06-01 16:53:01
    Od: "Maciek" <m...@o...pl>

    > Tak. Dopisz sobie PKD 64.2 i świadcz usługi telekomunikacyjne

    i dodatkowo konieczne bedzie zgloszenie do URTiP?

    Pozdr.
    Maciek

  • 8. Data: 2005-06-01 16:54:54
    Od: m...@o...pl

> [...]
    > przestań płacić za rozmowy z nimi."
    >
    > Hmm parnter w interesach to już chyba wykorzystanie komercyjne, prawda?

    Czy ta licencja nie dotyczy oprogramowania - jako takiego, chodzi o to żeby nie
    sprzedawać Skype'a.. co innego chyba usługi..
    ????

    Maciek

  • 9. Data: 2005-06-01 23:09:18
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Maciek napisał(a):

    > i dodatkowo konieczne bedzie zgloszenie do URTiP?

    Raczej nie. Nie jest to bowiem działalność telekomunikacyjna w
    rozumieniu ustawy

    M.

  • 10. Data: 2005-06-02 06:51:32
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 6/1/2005 6:54 PM, Użytkownik m...@o...pl napisał:
    es/: "Ceny za nasze

    > Czy ta licencja nie dotyczy oprogramowania - jako takiego, chodzi o to żeby nie
    > sprzedawać Skype'a.. co innego chyba usługi..
    > ????

    Może i tak.

    --
    gefragt