  • 11. Data: 2005-11-19 14:31:51
    Temat: Re: Paragon niefiskalny
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

    Tak

  • 12. Data: 2005-11-19 14:32:54
    Od: "Marcin_P." <n...@o...pl>

    Użytkownik "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl> napisał w
    wiadomości news:dln8ic$g33$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Tak.
    >
    > Skoro przepis mowi o mozliwosci rozlozenia wdrazania 'na raty'
    > to moze miec w punkcie czesc fiskalnych i niefiskalnych.
    > Przepisy nie nakladaja zafiskalizowania calej placowki
    > w jednym czasie bez wzgledu na ilosc kas.
    >
    > Darek

    Ten przepis dotyczy możliwości odliczenia 50% ceny kasy i nic nie mówi o
    możliwości sprzedaży na niezafiskalizowanej kasie.

  • 13. Data: 2005-11-19 14:33:02
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

    > Za bardzo nie jestem do tego przekonany żeby móc prowadzić sprzedaż na
    > kasie
    > fiskalnej w trybie szkoleniowym. W poniedziałek zadzwonię do US i zobaczę
    > co
    > mi powiedzą.

    Zadzwon, i podaj na grupe co Ci powiedzieli. Bardzo jestem ciekawy. Zwroc
    tylko uwage
    na metnosc wyjasnien.

  • 14. Data: 2005-11-19 14:42:20
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <n...@o...pl> napisal(a):

    > Ten przepis dotyczy możliwości odliczenia 50% ceny kasy i nic nie mówi o
    > możliwości sprzedaży na niezafiskalizowanej kasie.

    Też mi się tak wydaje. Niezafiskalizowana kasa niczym szczególnym nie
    różni się od kalkulatora z drukarką i niespecjalnie sobie wyobrażam, jak
    można prowadzić na niej legalną sprzedaż.

    Idea tego przepisu polegała na tym, żeby zgłosić np. 10 kas i zyskać
    odpis od VATu, a potem sobie w miarę upływu czasu je wprowadzać.
    --
    Samotnik

    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
    tylu idiotów." -- Stanisław Lem

  • 15. Data: 2005-11-19 14:43:56
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

> [...]
    >
    > Idea tego przepisu polegała na tym, żeby zgłosić np. 10 kas i zyskać
    > odpis od VATu, a potem sobie w miarę upływu czasu je wprowadzać.

    Ale tez nic nie mowi o tym ze nie mozna takiej sprzedazy prowadzic.

  • 16. Data: 2005-11-19 14:54:58
    Od: "Marcin_P." <n...@o...pl>

> [...]
    >
    > Idea tego przepisu polegała na tym, żeby zgłosić np. 10 kas i zyskać
    > odpis od VATu, a potem sobie w miarę upływu czasu je wprowadzać.

    Dokładnie to samo myślę na ten temat.
    Może właściciel tego sklepu zrozumiałam ten przepis tak jak Darek i łamie
    prawo nie wiedząc nawet o tym.
    Szkoda że dzisiaj US są nieczynne bo bym już tam sobie zadzwonił i
    dowiedział się jak to jest że sprzedażą na niezafiskalizowanej kasie.

    Marcin_p.

  • 17. Data: 2005-11-19 15:24:29
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Marcin_P. napisał:
> [...]

    a mowi,ze nie mozna prowadzic sorzedazy za pomoca kasy nieufiskalnionej?
    za to mowi, ze mozna prowadzic sprzedaz bez kasy
    fakt, ze wrecza paragon, to jego dobra wola
    moglby tego nie robic, skoro nie zdazylby nayc pozostalych kas;>

    no to juz chyba wiadomo jak? do 20 tys. przy rozpoczynaniu dzialalnosci
    w 1 roku, do 40 jesli to juz nastepny rok;>

    idea polegala na tym, zeby zglosoc te 10 kas w odpowiednim terminie, a
    jak ktos wczesniej wyjatkowo dokladnie wyjasnil , akurat 3 kasy w tym
    wypadku sa ufiskalniane tak, jak terminy nakazuja

    > Dokładnie to samo myślę na ten temat.
    > Może właściciel tego sklepu zrozumiałam ten przepis tak jak Darek i łamie
    > prawo nie wiedząc nawet o tym.

    moze wlasciciel tego sklepu nie musial niczego zrozumiec, a jedynie
    posluchac tych, ktorzy sie na tym znaja?

    > Szkoda że dzisiaj US są nieczynne bo bym już tam sobie zadzwonił i
    > dowiedział się jak to jest że sprzedażą na niezafiskalizowanej kasie.

    to jeszcze spytaj sie, jak jest ze sprzedaza bez kasy, szczegolnie jak
    nie ma obowiazku jej posiadania?
    tez jestem ciekawa;>

  • 18. Data: 2005-11-19 15:30:36
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <g...@w...pl> napisal(a):
    > to jeszcze spytaj sie, jak jest ze sprzedaza bez kasy, szczegolnie jak
    > nie ma obowiazku jej posiadania?
    > tez jestem ciekawa;>

    A to ciekawe. Sugerujesz, że jeśli ktoś kupił kasę, potem przekroczył
    limit, to w następnym roku aż do przekroczenia limitu może nie
    ewidencjonować kasą (bo nie ma obowiązku, rozporządzenie mówi o
    przekroczeniu 40k)?

  • 19. Data: 2005-11-19 15:39:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Marcin_P.,

    Saturday, November 19, 2005, 1:13:56 PM, you wrote:

    > No i dobrze w poniedziałek idę do skarbówki i zamykam mu interes. Robi mi za
    > dużą konkurencje na osiedlu.

    " - Chcesz też mieć taką krowę?
    - Nie! Niech mu ta krowa zdechnie!"

    Polskie piekło.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 20. Data: 2005-11-19 15:46:03
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

    Dopoki nie bedzie mial fiskalnych wszystkich kas w danym punkcie sprzedazy
    to bedzie zobowiazany prowadzic reczna ewidencje sprzedazy, ktora US w
    kazdej
    chwili moze skontrolowac.

    To zrobmy jeszcze tak:
    A gdyby te trzy kasy byly w trzech roznych sklepach tego podatnika, to co?

    Wszystkie musialby miec fiskalne w jednym momencie? Nie.

    Jedna fiskalizuje a w dwoch pozostalych skelpach jeszcze przez 2 miechy robi
    'walki'

    To ze w jednym, sklepie sa trzy kasy nie ma zwiazku z tym ze nie moze
    sprzedawac poza
    kasa (czytaj. na kasie niefiskalnej) . Dopiero od 01.01.2006 bedzie mogl
    zrezygnowac z
    recznej ewidencji sprzedazxy.

    Darek