  • 31. Data: 2009-03-16 21:06:04
    Temat: Re: Paragon dzien przed wysylka
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Mar 2009, TomN wrote:

    > Hmmm,
    > Art. 108. Pełnomocnik nie może być drugą stroną czynności prawnej,
    > której dokonywa w imieniu mocodawcy, chyba że co innego wynika z
    > treści pełnomocnictwa albo że ze względu na treść czynności prawnej
    > wyłączona jest możliwość naruszenia interesów mocodawcy.

    Brzmi dobrze.
    Jeszcze nie wiem co mi się w powyższym nie podoba, nie umiem
    sformułować, ale pewnie coś bardziej w związku ze "stanem
    faktycznym"...

    > To już jest Twoje założenie, że wątkotwórca nie sprzedaje towarów
    > oznaczonych np. numerem seryjnym (i nie sa to bilety NBP ;>)

    Przyznaję że tak, uprościłem i nie zaznaczyłem (na 98%++ to
    się mści taką uwagą - słuszną - jak Twoja :)), faktycznie
    np. wystawienie na alledrogo "lodówek o numerach seryjnych
    1325324, 1325325, 1325326, 1325327 i 1325328" (zamiast
    "5 lodówek marki LG GC 051 SS" (wybór losowy) zmienia
    poważnie pole do rozważań :D

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2009-03-16 21:13:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Mar 2009, MarkX wrote:

    > Tak masz racje prowadze ta ksiazke. Chodzilo mi o to, ze nie prowadze
    > deklaracji VAT 7, gdzie te terminy ksiegowania sa dosyc istotne.

    Ale *deklaracja* a *ewidencja* to dwie różne sprawy!

    [...]
    > Na kasie mam wszystko ze stawka ZWL.

    Chyba pomyliłem wątki - byłem przekonany że chodzi o firmę bez kasy.

    > Wiec jaki problem z tym "dzien wczesniej paragon" dla ustawodawcy? Nie moge
    > tego pojac.

    Ja też nie.
    Niejednokroć obrywam (na grupie, tej i .prawo) za to, że piszę o tym
    jak ja rozumiem dany przepis (lub zestaw przepisów), tak jakbym je
    popierał.
    O nie - jest całe mnóstwo bzdur z których zdaję sobie sprawę i NIJAK
    mi się nie podobają.
    Od głupiego pomysłu z "oryginałem faktury" do regulacji ruchu
    drogowego (ze sławnym zakazem "jazdy rowerem obok innego uczestnika
    ruchu" na czele).

    > Ja wiem, ze masz przepisy w jednym paluszku

    Nienienie :)
    Z rzadka zdarza mi się nie poplątać tej gmatwainy... ale raczej tylko
    z rzadka. Nigdy nie wiadomo czy nie występuje jakiś dobrze ukryty przepis,
    jak np. ten o obowiązku dostarczania faktur :> (z prawa telekomunika-
    cyjnego oczywiście)

    > Ile urzad dowali mi kary za wystawianie paragonow dzien wczesniej? Jakis
    > cennik :) ?

    Nie próbowałem, nie wiem :D

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2009-03-16 21:20:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > ?

    > Nie widze zwiazku.

    Mój kiks - wydawało mi się że idzie *również* o zwolnienie z kasy.
    A skoro kasa już jest, to i część problemów odpada.
    Widać źle wykasowałem cache po którymś wątku z paragonem *nie*fiskalnym,
    mea culpa!

    > Przeciez kazdy wplyw rejstruje na kasie. Obojetnie czy kase dostaje na
    > konto, czy do reki.

    Możesz, ale jak ktoś nie ma kasy, to "na konto" nie musi liczyć do
    limitu kasy fiskalnej (po spełnieniu warunków "powiązania").
    Kiks z powodu wyżej - dla "bezkasowca" to ważne.

    > Po kija mi faktura od kuriera jak ja nie moge miec kosztow? Jestem na
    > ryczalcie. Chce kupowac na fakture, sprzedawac wszystko poprzez kase i tyle.
    > Chce miec wszystko maksymalnie uproszczone (na ile to mozliwe).

    Też pomyliłem - siakoś dla odmiany mi ryczałt umknął :(

    > I niby po co mi ta faktura wew. ? Ja nie mam kosztow. ZERO.

    Jak Ci p. Marysia wyśle nieodpłatnie, to kosztów oczywiście
    nie masz. Ale przychód i obrót do opodatkowania jak najbardziej!
    Nawet na ryczałcie.

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2009-03-16 21:39:39
    Od: TomN <s...@i...dyndns.org>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.0903162201330.2256@quad>:

    > Brzmi dobrze.
    > Jeszcze nie wiem co mi się w powyższym nie podoba, nie umiem
    > sformułować, ale pewnie coś bardziej w związku ze "stanem
    > faktycznym"...

    Stan faktyczny umów zawieranych na np. allegro jest taki, że kupujący
    zamawia i płaci sprzedającemu za towar, a dodatkowo płaci za przesyłkę
    więcej niż wynosi taryfa przewoźnika -- dlaczego by tego nie traktować
    jako wynagrodzenie pełnomocnika?

    No ta możliwość naruszenia interesów mocodawcy? Bez pełnomocnictwa
    powinien wysłać, a tym bardziej skoro mu za to płacą :)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 35. Data: 2009-03-16 21:42:55
    Od: "MarkX" <m...@o...pl>

    > Jak Ci p. Marysia wyśle nieodpłatnie, to kosztów oczywiście
    > nie masz. Ale przychód i obrót do opodatkowania jak najbardziej!
    > Nawet na ryczałcie.

    Tu zgoda. Dostaje na konto 200 zl. Za towar 190 i 10 zl wysylka. Oczywiscie
    paragon bije na 200zl ( i do ksiazki tak samo), ale wysylke zlecam Pani
    Marysi, a ona mi to robi za przyslowiowa kawe. Papierku od niej zadnego nie
    potrzebuje. Jest ok? Jezeli tak, to w dalszym ciagu pytanie jest aktualne.
    Jak sie moze urzad do mnie doczepic, ze paragon nabijam 1 dzien przed
    wysylka, jak ja nie bede ewidencjonowal wysylek? Bede trzymal nadanie do np.
    komentarza. Potem do kosza. Jest obowiazek trzymania nadan z poczty?

    Mi chodzi tylko i wylacznie o ksiegowanie 1 dzien przed. Zeby tego nie robic
    zaspanym rano. A chce wysylac rano, zeby klienci mieli priorytety na drugi
    dzien. Cala reszta pozostaje bez zmian. Wysokosc podatku itd.

    MarkX

  • 36. Data: 2009-03-18 12:03:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Sam napisałeś :) niżej:

    > Bez pełnomocnictwa powinien wysłać

    ...właśnie dlatego.
    Skoro wysłanie (przy takiej umowie) jest obowiązkiem sprzedawcy,
    a nie stanowi obowiązku klienta, to nie ma uzasadnienia "pełnomocnictwo"
    klienta.

    pzdr, Gotfryd

  • 37. Data: 2009-03-18 12:13:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > Marysi, a ona mi to robi za przyslowiowa kawe. Papierku od niej zadnego nie

    Jak zgoda, skoro piszesz co innego?
    Zrobiła "za przysłowiową kawę"? - no to masz przychód.
    Z nieodpłatnego świadczenia, pomniejszony o przysłowiową kawę.
    Pierwsze przybliżenie - tyle, ile powinieneś płacić pracownikowi,
    (brutto) który by robił takie wysyłki.
    I to jest (w opisanym przypadku) TWÓJ przychód.
    Kwestia VATu od kawy jest do dalszego rozważenia ;)
    I patrz niżej - to *nie* jest rozważanie "czy da się udowodnić czy
    p. Marysia pakowała".
    To jest literalny wniosek z przepisu.

    > Jak sie moze urzad do mnie doczepic, ze paragon nabijam 1 dzien przed
    > wysylka, jak ja nie bede ewidencjonowal wysylek? Bede trzymal nadanie do np.
    > komentarza. Potem do kosza. Jest obowiazek trzymania nadan z poczty?

    Zaznaczyłem: piszę o przepisie, a nie o tym czy "da się udowodnić".
    Przykładowo jak spytasz "czy można wydrukowaną błędne f-rę wyrzucić,
    starannie niszcząc oryginał i wszystkie kopie a wydrukować nową
    poprawioną i czy to jest OK" to odpowiedź będzie *oczywiście*
    brzmiała "to nie jest OK".
    Przepis nie dopuszcza i tyle.
    A na pytanie czy nie zdarzyło mi się tak zrobić odmawiam odpowiedzi :P

    Co do opisywanego przypadku: wydaje mi się *bardzo* mało prawdopodobne,
    aby komuś chciało się robić śledztwo z pytaniem klientów "czy dostał
    Pan przesyłkę razem z paragonem" oraz sprawdzać daty nadania na
    poczcie (i porównywać z paragonami).

    Ale "OK to nie jest".
    Jak Ci zależy nadaj komisji Palik... no, teraz to on tylko zastępcą
    jest - więc nadaj im taki "temat".
    Zezwolenie na wydanie paragonu przed wysyłką.
    Niech skłonią ministra do wpisania do rozporządzenia albo przymuszą
    przez wpisanie do ustawy.

    pzdr, Gotfryd

  • 38. Data: 2009-03-18 20:12:34
    Od: <k...@o...pl>

    Zobacz na www.pit.pl pytanie nr. 16479

  • 39. Data: 2009-03-18 20:14:42
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-03-2009 o 21:12:34 <k...@o...pl> napisał(a):

    > Zobacz na www.pit.pl pytanie nr. 16479

    Może streścisz żebyśmy mogli się ew. ponabijać :-) ?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 40. Data: 2009-03-18 22:08:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Mar 2009, Tomek wrote:

    > Może streścisz żebyśmy mogli się ew. ponabijać :-) ?

    Nie wiem czy to to pytanie (podmieniłem numer w linku do losowo wybranego
    pytania z "list", wyszukiwanie *nie* znajduje nic na zapytanie o treści
    16479) i przekierowało mnie na (płatną) odpowiedź na pytanie (a ściślej
    stronę autoryzacji), na której jest treść pytania.
    Zakładając że chodzi o odpowiedź na podane tu pytanie:
    http://www.e-porady.pit.pl/pages/i/2263.php
    ...to owo pytanie jest...dziwne.
    Najpierw ZAKŁADA, że paragon jest wystawiony wcześniej, a na deser
    zawiera składową "kiedy powinien być wystawiony" :D
    Ale może się czepiam - mowa o przykładzie z przedpłatą, a tego czy
    rozbili na wszelkie możliwe przypadki nie wiem.
    Potencjalny płacący też nie będzie wiedział :D

    pzdr, Gotfryd