  • 1. Data: 2004-01-13 10:21:23
    Temat: PROSZE o wyjasnienie
    Od: "Iza" <i...@w...pl>

    Mam male pytanko. Jako ze dopiero sie ucze prosze o wyrozumialosc.
    Prowadze dzialalnosc - PKPiR. Poki co jestem bezwatowcem,
    tym niemniej za niedlugo bede musiala wejsc w VAT.

    Do tej pory sprawa byla prosta. Ksiegowalam wszelakie koszty
    wedlug cen brutto. Odkad wejde na VAT bede musiala ksiegowac
    kwoty netto.

    I zwiazku z tym pytanie. Co zrobic z rachunkami wystawionymi
    przez osoby prywatne/zwolnione z VATu? Jak je ksiegowac,
    skoro na tych rachunkach jest tylko kwota brutto? (takie
    rachunki na pewno bede dostawala, bo np. wynajmuje lokal
    od osoby prywatnej). Prosze o jasna porade. Dziekuje.

    Iza

  • 2. Data: 2004-01-13 10:21:32
    Temat: Re: PROSZE o wyjasnienie
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Iza napisał:

    > I zwiazku z tym pytanie. Co zrobic z rachunkami wystawionymi
    > przez osoby prywatne/zwolnione z VATu? Jak je ksiegowac,
    > skoro na tych rachunkach jest tylko kwota brutto? (takie

    Dla gwoli scisłości to na tych rachunkach jest tylko kwota NETTO ;-))

    > rachunki na pewno bede dostawala, bo np. wynajmuje lokal
    > od osoby prywatnej). Prosze o jasna porade. Dziekuje.

    W KPIR tak samo jaki dotychczas. W ewidencji VAT nie ujmujesz.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl