  • 1. Data: 2004-01-30 11:00:56
    Temat: POMOCY - PILNE - PIT11 - rozliczenie wynagrodzen pracownika
    Od: "Adam" <a...@w...pl>

    Nie mam wielkiego doswiadczenia dlatego prosze o pilna
    pomoc. Mala firma - zasady ogolne - pkpir - osoba fizyczna.

    Pracownik na pol etatu - pracuje od dwoch miesiecy.

    I teraz pytanie. Czy wynagrodzenie za GRUDZIEN, ktore
    pracownik otrzymal 10 STYCZNIA (i wtedy tez zostalo to
    zaksiegowane do PKPiR), ewidencjonuje sie w PIT11 za
    rok 2003, czy tylko te, ktore otrzymal fizycznie w 2003 roku ???
    (czyli de facto tylko za listopad - placona pensja 10 grudnia).

    Co zrobic z wynagrodzeniem wyplaconym za Grudzien 10 stycznia?
    Raczej nie wpisywac, ale znowu w deklaracji zus jest 12.2003 (skladka
    placona za grudzien).

    Przepraszam za byc moze glupie pytanie, ale prosilbym o odpowiedz.

    Dziekuje.

    A.

  • 2. Data: 2004-01-30 18:32:36
    Od: "Ryszard G." <rysgar@ SPAM wp.pl>

    Użytkownik "Adam" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > I teraz pytanie. Czy wynagrodzenie za GRUDZIEN, ktore
    > pracownik otrzymal 10 STYCZNIA (i wtedy tez zostalo to

    Jak księgujesz koszty w PKPIR, memorialowo czy kasowo ?
    Jeśli memoriałowo, to wynagrodzenie za grudzień wypłacone w styczniu mogło
    ( powinno ) być zaksiegowane na koniec grudnia.

    >ewidencjonuje sie w PIT11 za
    > rok 2003, czy tylko te, ktore otrzymal fizycznie w 2003 roku ???
    > (czyli de facto tylko za listopad - placona pensja 10 grudnia).

    Tak.
    Do PIT pracownika decydująca jest data wypłaty a nie to, za co ( jaki
    okres ) jest ta wypłata.

    > Co zrobic z wynagrodzeniem wyplaconym za Grudzien 10 stycznia?
    > Raczej nie wpisywac, ale znowu w deklaracji zus jest 12.2003 (skladka
    > placona za grudzien).

    To źle robisz deklarację ZUS. Też decydującą jest data wypłaty.
    Wynagrodzenie za grudzień dokonane w styczniu wykazujesz na deklaracji ZUS
    za styczeń.

    [ ]

    > Dziekuje.

    Proszę :)