  • 1. Data: 2006-09-21 10:47:44
    Temat: PKWIU - problemik mały
    Od: "LEHKO" <lehko@WYWAL_TO_wp.pl>

    Witam

    Sprzedaję na fakturę komputery dla szkoły, lecz wszystkie części na fakturze
    są wyszczególnione czyli dysk twardy szt. x cena xxx. Stawka VAT jest
    mniejsza niż 22% dlatego muszę wpisać PKWIU znalazłem coś takiego

    30 MASZYNY BIUROWE I KOMPUTERY

    ale znowu

    30.02.17 Komputery oraz ich części i akcesoria

    no i na koniec

    30.02.17-57.00 napędy dysków twardych i dyskietek

    Moje pytanie jest takie czy moge przy każdej pozycji wpisać 30 czy musze
    dogrzebać się do każdego urządzenia czyli dla dysków inny kod dla procesorów
    inny itd.

    Z góry dziękuję za podpowiedzi

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-09-21 15:38:31
    Temat: Re: PKWIU - problemik mały
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 21-09-2006 o 12:47:44 LEHKO <lehko@WYWAL_TO_wp.pl> napisał:

> [...]
    >
    > Moje pytanie jest takie czy moge przy każdej pozycji wpisać 30 czy musze
    > dogrzebać się do każdego urządzenia czyli dla dysków inny kod dla

    30 to nazwa kategorii, 02 to grupowanie itp. Ty zdaje się musisz podać
    ten kod który jest w tabeli określającej stawkę(tabela z ustawy albo
    rozporządzenia).

    Swoją drogą nie jestem pewien ale niepodanie kodu nie skutkuje
    chyba niemożnością stosowania obniżonej stawki a jedynie wadliwoścą
    faktury?

  • 3. Data: 2006-09-21 18:12:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Sep 2006, LEHKO wrote:

    > są wyszczególnione czyli dysk twardy szt. x cena xxx. Stawka VAT jest
    > mniejsza niż 22% dlatego muszę wpisać PKWIU

    Moment.
    Ale stawka wg PKWIU wynosi 22%, zwolnienie wynika z przepisu
    (a nie PKWiU) więc podstawą jest podanie na f-rze przepisu
    z którego wynika stawka, a nie kodu!

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2006-09-22 07:32:01
    Od: "LEHKO" <lehko@WYWAL_TO_wp.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0609212011380.2300@athlon64...

    > Moment.
    > Ale stawka wg PKWIU wynosi 22%, zwolnienie wynika z przepisu
    > (a nie PKWiU) więc podstawą jest podanie na f-rze przepisu
    > z którego wynika stawka, a nie kodu!

    kurde z tego co się orientuje gdy w pozycji stawka jest inna niż 22% trzeba
    wpisać symbol Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU), kiedyś w innej
    firmie cos takiego wystawiałem ale księgowa podała jeden kod do wszystkich
    pozycji, i powiedziała że to właśnie jest do komputerów i urządzeń
    biurowych.

  • 5. Data: 2006-09-22 16:25:05
    Od: "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <www#goldap..net>

> [...]
    > w innej firmie cos takiego wystawiałem ale księgowa podała jeden kod do
    > wszystkich pozycji, i powiedziała że to właśnie jest do komputerów i

    Polecam lekturę artykułu 12 ust. 7 rozporządzenia Ministra Finansów z
    25/05/2005 (Dz.U. nr 95 poz. 797) - tam jest odpowiedź co podajemy na
    fakturze przy stosowaniu obniżonej stawki VAT

  • 6. Data: 2006-09-22 21:43:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Sep 2006, LEHKO wrote:

    > kurde z tego co się orientuje gdy w pozycji stawka jest inna niż 22% trzeba
    > wpisać symbol Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU)

    Jeśli stawka WYNIKA z PKWiU to trzeba wpisać to PKWiU.
    Przejrzyj archiwum, poszukaj postów Maddy - niejednokrotnie grupowicze
    nasłuchali się za ten numer, czyli nierozróżnianie *RÓZNYCH* powodów
    obniżenia stawki (lub zwolnienia) :)

    pzdr, Gotfryd