  • 1. Data: 2005-06-24 14:21:09
    Temat: PITy ....Pilna sprawa!!!!
    Od: "Kazia" <k...@w...pl>

    witam
    jestem tu nowa :)
    mam taką sprawę - pracowałam w firmie w 2004 roku,
    na podstawie oświadczenia - nie było podpisanej żadnej umowy
    rozliczając się z US za 2004 wskazałam, że ta firma mi nie przysłała PITa,
    a ja podałam US, że dostałam od nich kasę, podałam jaka firma
    i że mi nie przysłali PITa - bo chciałam być fair

    ale teraz US ściaga ta firmę,
    firma ścigała mnie, że chcę od nich wyłudzić kasę itd
    a teraz firma ta prosi mnie o to, żebym anulowała skargę na nich, że nie
    przysłali PITa
    bo oświadczenie nie ma żadnej mocy prawnej i że jeśli tego nie zrobię, to
    US będzie mnie ściagał, że będę musiała jakieś kary płacić
    bo dlaczego tą firmę wskazałam, że nie przysłała PITa, skoro nie było umowy

    mam pytania:
    czy oświadczenie ma jakąś moc prawną ???
    co mam zrobić - anulować ta skargę ???
    co mi doradzicie???

    za wszelkie info dzięki

  • 2. Data: 2005-06-24 14:47:30
    Temat: Re: PITy ....Pilna sprawa!!!!
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Kazia" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > witam
    > jestem tu nowa :)
    > mam taką sprawę - pracowałam w firmie w 2004 roku,
    > na podstawie oświadczenia - nie było podpisanej żadnej umowy

    Kurcze. Pracowac to mozna tylko na umowe o prace. Uuuuuuu. Dzialalas w
    celu uszczuplenia dochodow budzetu, swiadczac prace "na czarno" ? ;-)

    > rozliczając się z US za 2004 wskazałam, że ta firma mi nie przysłała
    > PITa,
    > a ja podałam US, że dostałam od nich kasę, podałam jaka firma
    > i że mi nie przysłali PITa - bo chciałam być fair

    Fair wobec kogo ? Wobec firmy, ktora dala Ci quasi-zatrudnienie ?
    Oryginalny sposob bycia fair wybralas.

> [...]
    > było umowy
    >
    > mam pytania:
    > czy oświadczenie ma jakąś moc prawną ???

    To oswiadczenie ja bym zinterpretowal byc moze jako pomowienie. Chyba
    ze potrafisz udokumentowac, ze pobieralas wynagrodzenie. No to wtedy
    nieco inna sprawa. Dosc skomplikowana dla obu stron. Zapewnie
    kilkadziesiat miesiecy zabawy i przepychanek.

    > co mam zrobić - anulować ta skargę ???

    Twoja sytuacja jest nie do pozazdroszczenia. Takie mam wrazenie.
    "Anulowanie skargi" (to na pewno nie byla "skarga", zlozylas w US
    oswiadczenie o swoim dodatkowych dochodzie i zaplacilas od niego
    podatek dochodowy, tak?) obawiam sie moze juz zbyt wiele nie dac...
    Zalezy na jakim etapie jest to "sciganie".

    > co mi doradzicie???

    Pomyslec czasem zanim sie cos zrobi ? Albo - czy ja wiem - zapytac
    kogos madrego ?

    marekz

  • 3. Data: 2005-06-24 14:51:30
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    MarekZ wrote:

    proponuję przenieść się na pl.soc.prawo, bo będziemy mieli dwie
    dyskusje o tym samym.

  • 4. Data: 2005-06-24 14:57:19
    Od: "Kazia" <k...@w...pl>

    ok zmykam na pl.soc.prawo