  • 1. Data: 2004-03-08 19:25:14
    Temat: PIT5 a koniec roku...
    Od: Mroczek <s...@u...pl>

    Do XII 2002 księgowość prowadziło mi biuro. Kiedy odbierałem dokumenty
    (styczeń 2003) otrzymałem informację, że 2002 mam rozliczony do dna.
    Styczeń i luty rozliczyłem wg. wskazówek biura. Patrzę sobie teraz w
    papierki i widzę:

    - Styczen 2003

    FV-01
    wystawiona: styczeń data sprzedaży: GRUDZIEŃ - 200 zł
    PITu niet.
    Dotąd all OK.

    - Luty 2003

    FV-02 na 300zł
    PIT5 uwzględnia tylko fakturę FV-02 ale w dokumentach za 2002 jest
    obliczenie dochodu w którym uwzględniono FV-01 (styczniową).

    Pytania brzmią:

    1. Czy FV-01 powinna być dodana do pierwszego PITu w 2003 razem z fakturą
    za luty
    2. Czy (ponieważ opiewa za usługę wykonaną w grudniu) powinienem ją
    uwzglednić w zeznaniu rocznym (tak myślę) czego nie zrobiłem.
    3. Jeśli opcja pierwsza to czy czeka mnie korekta PITów za cały 2003 :-(

    Pozdrowienia
    Mroczek

  • 2. Data: 2004-03-09 00:19:05
    Temat: Re: PIT5 a koniec roku...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Mar 2004, Mroczek wrote:
> [...]
    >+ PIT5 uwzględnia tylko fakturę FV-02 ale w dokumentach za 2002 jest
    >+ obliczenie dochodu w którym uwzględniono FV-01 (styczniową).

    +++
    1f. Jeżeli podatnik:

    1) jest podatnikiem podatku od towarów i usług nie korzystającym ze
    zwolnienia od tego podatku oraz

    2) prowadzi podatkową księgę przychodów i rozchodów, oraz

    3) ewidencjonuje przychody w dacie wystawienia faktury, zgodnie z
    odrębnymi przepisami

    - za datę powstania przychodu uważa się dzień wystawienia faktury,
    [...] w przypadku gdy wydanie rzeczy, zbycie praw
    majątkowych, dostarczenie wszelkiej postaci energii, wykonanie usługi lub
    otrzymanie zapłaty za wykonanie świadczenia nastąpiło w grudniu danego
    roku podatkowego, a faktury dotyczące tych zdarzeń, zgodnie z odrębnymi
    przepisami, zostaną wystawione w roku następnym, za datę powstania
    przychodu uważa się ostatni dzień roku podatkowego, w którym miały miejsce
    te zdarzenia.
    ---

    >+ Pytania brzmią:
    >+
    >+ 1. Czy FV-01 powinna być dodana do pierwszego PITu w 2003 razem z fakturą
    >+ za luty

    IMHO brak podstaw. Ale ja jestem tylko szarym podatnikiem :)

    >+ 2. Czy (ponieważ opiewa za usługę wykonaną w grudniu) powinienem ją
    >+ uwzglednić w zeznaniu rocznym (tak myślę) czego nie zrobiłem.

    Myślę że myślisz lepiej niż robisz :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-03-09 08:40:38
    Od: Mroczek <s...@u...pl>

> [...]
    > te zdarzenia.
    > ---

    > IMHO brak podstaw. Ale ja jestem tylko szarym podatnikiem :)

    Też nie zawsze ;-)
    Bardzo wielkie dzieki.

    Pozdrawiam
    Mroczek

  • 4. Data: 2004-03-17 07:07:09
    Temat: korekta pitu
    Od: B.Tokarz<b...@i...pl>

    w 2001 roku nie odliczyłam sobie wydatków na remont, które
    przekroczyłyby mi podatek i byłyby do odliczenia w 2002, czy mogę
    złożyc korektę?

    -> http://usenet.pomocprawna.info