  • 21. Data: 2009-04-20 21:41:56
    Temat: Re: PIT36L - pytania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Apr 2009, Zbigniew Braniecki wrote:

    > Hmm... nie wiedzialem, ze KPiR jest obowiazkowy. Mam arkusz

    To do arkusza dołóż:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/ujednolicone-akty-
    prawne-1.html
    ...i treść ustawy o podatku dochodowym oraz VAT, a tak dla
    porządku jeszcze Ordynację i Kodeks Cywilny (celem klasyfikacji
    zdarzeń cywilnoprawnych, rownież dla celów podatkowych).
    To samo, ładniej podane i co ważniejsze aktualniejsze *oraz*
    obłożone aktualnymi rozporządzeniami (w tym rozp. o prowadzeniu
    KPiR) jest np. tu:
    http://www.przepisy.gofin.pl/
    ...ale z różnicą w formacie - dla większości aktów otwarcie treści
    wymaga albo osobnego okna (wrrrr....) albo wygibasów z ręczną
    edycją linku.
    Można zapisać się (za darmo, spamu niewiele) tu:
    http://podatki.pl/akty/
    ...albo szukać w setce podobnych miejsc.

    Tak, wiem, przepisy są "mało strawne"...
    To i można poradzić przejrzenie najpierw z 3000 albo 4000
    postów z archiwum tej grupy - tak "dla orientacji", wg
    interesujących słów kluczowych :)
    Nie, to NIE JEST żart. Objaśniam że sam tak zaczynałem.

    > jak bylem w urzedzie to mi wytlumaczyli, ze mam im co miesiac wysylac
    > VAT-7 z rubryczkami odpowiednimi z ktorych wynika ze "0". Tyle. Robie
    > tak jak mi w urzedzie panie wytlumaczyly...

    Um... niedawno były malownicze porównania z pytaniem kata o to jak
    głowę położyć czy jakoś tak :)

    > No wlasnie podejrzewalem, ze moze nie wszystko robie perfekcyjnie i
    > planowalem zasiegnac rady ksiegowego, ale nie rozumiem co oznacza
    > "duzo do stracenia" - wszak place podatki, pewnie nawet wiecej niz
    > moglbym,

    No to odpadną kary za zaniżanie podatku i tyle.
    Przykład zastosowania linków powyżej:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-karny-skarb
    owy-1_2_127.html
    +++
    § 21. Księgami sš:
    1) księgi rachunkowe,
    2) podatkowa księga przychodów i rozchodów,
    3) ewidencja,
    4) rejestr,
    5) inne podobne urzšdzenia ewidencyjne, do których prowadzenia zobowišzuje
    ustawa, a w szczególnoœci zapisy kasy rejestrujšcej.
    Art. 60
    § 1. Kto wbrew obowišzkowi nie prowadzi księgi,
    podlega karze grzywny do 240 stawek dziennych.
    ---

    "stawka dzienna" to taki wynalazek, że wysoki sąd patrzy w dane dotyczące
    delikwenta oraz sufit i wychodzi mu, że "tyle się należy za dzień".
    Zapis jest w art.23.

    Uwzględniając podatki i ZUS, 240 stawek dziennych to może być roczny
    dochód netto...

    > Raczej zastanawialem sie, czy jest mozliwe, ze place za duzo, a nie,
    > ze za malo i jakies kontrole mnie beda sciagac. :(

    Ale kara jest za "nieprowadzenie".
    Nic się nie martw - dla wielu bywa zaskoczeniem, że np. za spóźnienie
    we wpłacie *własnego* podatku (bo co innego czyjś, pobrany w roli
    płatnika) bez znamion "uporczywości" kary nie ma, a za spóźnienie
    z deklaracją o dzień (mimo wpłacenia w terminie) owszem, przysługuje.

    > Na razie niestety jutro wyjezdzam do kanady, wiec pewnie albo
    > faktycznie wysle pusty i korekte, albo wysle zgodnie z tym co placilem

    Z pustym bym nie kombinował.
    Mam takie pytanie pomocnicze w roli ciekawostki: a pełnomocnik
    podatkowy odbierze w Twoim imieniu korespondencję z US? ;)
    Bo "pusta" deklaracja niemal na pewno wzbudzi zainteresowanie :D
    (stąd moja uwaga).
    A pełnomocnik tak czy siak ma być jak wyjazd jest na dłużej.
    Art.145 - 147 tu:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ordynacja-podatkow
    a-1_2_129.html

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2009-04-20 21:58:27
    Od: Zbigniew Braniecki <z...@g...com>

    >   Nie, to NIE JEST żart. Objaśniam że sam tak zaczynałem.

    To jest tylko straszne :)

    >   Um... niedawno były malownicze porównania z pytaniem kata o to jak
    > głowę położyć czy jakoś tak :)

    Ale kat powiedzial cobym nie kladl, myslalem, ze moge zaufac

> [...]
    > podatkowy odbierze w Twoim imieniu korespondencję z US? ;)
    >   Bo "pusta" deklaracja niemal na pewno wzbudzi zainteresowanie :D

    Hmmm, a na jaki adres oni ta korespondencje wysla? Bo ja im zadnego
    nie podawalem :)
    Ale rozumiem, wysle poprawny.

    Pomyslalem, ze sprobuje zasiegnac rady "zdalnie" w tym tygodniu a jak
    sie nie uda to wysle z tamtad PITy poczta.

    >   A pełnomocnik tak czy siak ma być jak wyjazd jest na dłużej.
    >   Art.145 - 147 tu:http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ordynacja-podat
    kowa-1_2_129.html

    Wracam 17 maja i wtedy to juz na bank przeswietle wszystko.

    Dzieki wielkie za pomoc z tym! Zlozonosc tego przytlacza :(

    pozdr.
    zibi

  • 23. Data: 2009-04-20 22:09:22
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Zbigniew Braniecki" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości
    .googlegroups.com...

    >Z kosztami krucho... Nie wiem jeszcze tylko na czym ten ryczalt
    polega :)

    Na tym, ze nei uwzglednia sie kosztow - placi si epodatek (ryczlat wlasnie)
    standardowo od przychodu.
    W przypadku wiekszosci uslug jest to 8,5% - zauwaz - osiem i pół zamiast 19!
    Przy Twoich dochodach ponad 100 tys rocznie (zakladam, ze takie masz,
    przeciez w innym przypadku podatek liniowy ewidentnei Ci sie w tym roku nie
    oplaca) to duzo. Zonk polega na tym, ze uslugi doradztwa w zakresie sprzetu
    i oprogramowania maja stawke 17% - no ale to i tak lepiej niz 19%. Podobnie
    zreszta jak uslugi w zakresie pozyskiwania personelu i pare innych.
    Kto wie, moze i socjologia zalapalaby sie na 8,5% - albo i nie... polecam
    lekture "ustawy o zryczaltowanym podatku dochodowym od niektorych przychodow
    osiaganych przez osoby fizyczne" - tam masz opisane co sie lapie na ryczalt,
    co nie i jakie stawki.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 24. Data: 2009-04-20 22:14:23
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

  • 25. Data: 2009-04-20 23:03:05
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Zbigniew Braniecki" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości
    googlegroups.com...
    > Nie, to NIE JEST żart. Objaśniam że sam tak zaczynałem.

    >Pomyslalem, ze sprobuje zasiegnac rady "zdalnie" w tym tygodniu a jak
    sie nie uda to wysle z tamtad PITy poczta.

    oczywiscie jestes swiadom tego, ze tylko data na stemplu *polskiej* poczty
    sie liczy.
    Jesli wyslany z Kanady PIT wplynie do US po 30 kwietnia, to - niewazne
    kiedy go wyslales - masz kare za zlozenie po terminie na bank.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 26. Data: 2009-04-20 23:10:13
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Zbigniew Braniecki" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości
    googlegroups.com...
    > Nie, to NIE JEST żart. Objaśniam że sam tak zaczynałem.

    Bedac w Kanadzie natomiast mozesz dopelnic terminu skladajac PIT w "uzredzie
    konsularnym" (art. 12 par 6 pkt 2 "Ordynacji Podatkowej" (kolejna ustawa do
    przeczytania) - przynajmniej by wiedziec, co w niej jest i gdzi eszukac.

    Pozdrawiam|
    SDD

  • 27. Data: 2009-04-20 23:38:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > To jest tylko straszne :)

    A to już się przyzwyczaiłeś ;|

    W ramach relaksu - co znaczy ten znak:
    http://vivaldiego.wroclaw.pl/~hojnorek/tmp/rowerydwa
    .jpg
    ?
    Nie, to NIE JEST sprzeczność (na to pewnie wpadłeś) :D
    I doskonale pasuje do gościa co to sobie rower wziął aby
    "sobie pojeździć" (tak po prostu) i z lekka mu oczy
    słupka stają :)
    BTW: bardzo dobre rozwiązanie - rozwiązuje przy okazji problem istotnej
    różnicy między jeżdżącymi "użytkowo" (oraz "wycinakami") i jeżdżacymi
    rekreacyjnie z dziećmi i tak dalej.
    Tylko dla "niedzielnego rowerzysty" czytelne niczym ustawa o VAT.

    > Ale kat powiedzial cobym nie kladl, myslalem, ze moge zaufac

    Ta... dopiero później się dowiadujesz że ma - oprócz gilotyny - jeszcze
    inne narzędzia. O łamanie kołem pytałeś? ;)

    > Hmmm, a na jaki adres oni ta korespondencje wysla? Bo ja im zadnego
    > nie podawalem :)

    NIE PODAWAŁEŚ???
    Obawiam się po prostu, że to może być prawda, stąd krzyk :]
    A hasło "NIP-1 NIP-3" kiedyś słyszałeś?
    Takie deklaracje.
    Dla podatników nie prowadzących DG i prowadzących DG.
    Obowiązkowo podaje się m.in. adres zamieszkania oraz AFAIR
    (acz piszę "z głowy czyli z niczego") adres dla korespondencji
    (o ile jest różny).
    Za niepodanie *aktualnego* adresu (w terminie) jest osobny mandat :]

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2009-04-21 00:02:32
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Nie, to NIE JEST sprzeczność (na to pewnie wpadłeś) :D
    > I doskonale pasuje do gościa co to sobie rower wziął aby
    > "sobie pojeździć" (tak po prostu) i z lekka mu oczy
    > słupka stają :)

    A dlaczego nie ma po prostu znaku B-11, ktory w zasadzie znaczylby to samo a
    bylby czytelniejszy wzrokowo?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 29. Data: 2009-04-21 06:08:10
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 20 Apr 2009 09:49:01 -0700, Zbigniew Braniecki napisał(a):

    > Hmm... nie wiedzialem, ze KPiR jest obowiazkowy. Mam arkusz w
    > docs.google.com w ktorym zapisuje wszystkie przychody, podsumowuje na
    > koniec miesiaca i place od nich 19%. Tyle. Nie spodziewalem sie, ze to
    > az tak karygodne.

    I oczywiście nie poinformowałeś urzędu skarbowego, że prowadzisz KPiR?

  • 30. Data: 2009-04-21 06:48:20
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Napisz jeszcze czy:
    1) Zarejestrowałeś działalność w UM?
    2) Uzyskałeś REGON w Statystycznym?
    3) NIP-1 w skarbółce z tego co zrozumjiałem nie złożony?
    4) VAT-R składałeś?
    5) W ZUS ZFA+ZUA złożyłeś?
    6) Płaciłeś co miesiąc składki ZUS i składałeś DRA?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek