  • 1. Data: 2011-03-12 11:44:07
    Temat: PIT36L i PIT36 razem?
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    Witam!
    Miałem kilka transakcji które nie podpadały pod dochód z DG, czy zatem
    mam złożyć i PIT36L - przychody z DG, oraz PIT36 (bo PIT37 jest dla osób
    nie uzyskujących dochodów z DG) czy PIT 36L i PIT37 (z tymi dodatkowymi
    dochodami) czy jakoś inaczej to się wykonuje.

    I drugie pytanie czy -zakładając ze mam dwa PITy złozyc- można dwa
    wysłać elektronicznie czy ta forma rozliczenia tylko jeden PIT przyjmie
    a drugi przy werifikacji zostanie odrzucony ?

    P.

  • 2. Data: 2011-03-12 14:14:00
    Temat: Re: PIT36L i PIT36 razem?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Pendrive" <P...@d...pl> napisał w wiadomości

    > mam złożyć i PIT36L - przychody z DG, oraz PIT36 (bo PIT37 jest dla osób
    > nie uzyskujących dochodów z DG) czy PIT 36L i PIT37 (z tymi dodatkowymi
    > dochodami) czy jakoś inaczej to się wykonuje.

    PIT-37 nie jest dla osob mie uzyskujacych dochodow z DG, tylko dla osob nei
    uzyskujacych dochodow z DG opodatkowanej na zasadach ogolnych wedlug skali.
    Jezeli masz:
    dochody z DG opodatkowanej podatkiem liniowym
    dochody z innych zrodel, gdzie zaliczki na podatek byly odporowadzane przez
    platnika
    skladasz PIT-36L oraz PIT-37

    PIT-36L + PIT-36 bys skladal, gdybys np. mial oprocz dochodow z
    opodatkowenej liniowo DG mial dochody od ktorych platnicy ni ebyli
    obowiazani odprowadzac zaliczek (z pol 34-42 formularzyPIT-8c), dochody z
    najmu opodatkowanego na zasadach odolnych albo inne dochody , od ktorych
    zaliczki powinienes lub ni epowinienes odprowadzac sm (np. sprzedaz
    samochodu uzywanego krocej niz pol roku itp)

    > I drugie pytanie czy -zakładając ze mam dwa PITy złozyc- można dwa wysłać
    > elektronicznie czy ta forma rozliczenia tylko jeden PIT przyjmie a drugi
    > przy werifikacji zostanie odrzucony ?

    A tego nie testowalem, wiec nie wiem.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2011-03-12 14:35:01
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 12 Mar 2011 12:44:07 +0100, Pendrive napisał(a):

    > Miałem kilka transakcji które nie podpadały pod dochód z DG, czy zatem
    > mam złożyć i PIT36L - przychody z DG, oraz PIT36 (bo PIT37 jest dla osób
    > nie uzyskujących dochodów z DG)

    Nieprawda. Nawet na formularzu masz napisane: "nie prowadzili
    pozarolniczej działalności gospodarczej oraz działów specjalnych produkcji
    rolnej opodatkowanych *na ogólnych zasadach przy zastosowaniu skali
    podatkowej*".

    Składasz PIT36L i PIT37.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 4. Data: 2011-03-12 14:48:40
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

> [...]
    > zaliczki powinienes lub ni epowinienes odprowadzac sm (np. sprzedaz
    > samochodu uzywanego krocej niz pol roku itp)

    sprzedawałem telefon komórkowy (kilka sztuk) gdzie abonament byl kupiony
    na firme, faktura nie byla wrzucona w koszty. I teraz tak przy jego
    sprzedazy vat musialem zaplacic bo moglem odliczyc vat (22 grosze) chodz
    nie musialem i nie robilem tego, ale juz dochodowy nie z DG (liniowy) bo
    nie wpisywalem do kosztow.
    Kiedy dzwonilem do US to (po kilku przelaczeniach, az w koncu mnie
    przelaczyli do naczelnika bo nikt nie byl pewien na 100%) okazalo sie
    tak jak mowił Gorfryd ze mam wtedy telefon rozliczyc w rocznym picie po
    za DG jezeli sprzedam go przed uplywem pol roku a vat normalnie.

    Czyli rozumiem ze to ten inny dochod od ktorego nie msuaielam wtedy
    odprowadzac zaliczki, i uwzgledniam go w PIT 36 (bez L) i jezeli wyjdzie
    - a nie wyjdzie na pewno bo bedzie podatek mniejszy niz kwota
    zmniejszajaca podatek- to wtedy dopiero oplacam czy tak ?

    Czyli skladam 36L (dzialalnosc) i 36 te telefony , tak?

    P.