  • 1. Data: 2006-03-27 10:10:21
    Temat: PIT11, pracodawca zanizyl koszty uzysk.przychodu.
    Od: j...@u...wp.pl (JG)

    Witam,

    Rozliczam sie sam. Od jednego z pracodawcow dostalem PIT-11, w ktorym
    policzono mi koszty uzyskania przychodu zanizone, niezgodne z adresem
    zamieszkania zawartym w tym samym PIT'cie (i takie tez placono
    zaliczki). Powinny byc o 25% wyzsze.

    Pracodawca twierdzi, ze PIT'u nie poprawi, bo niemozliwym jest bym
    dojezdzal tyle kilometrow do pracy. Przyznaje, faktycznie jest to
    niewiarygodne (dwa krance kraju), ale czy nie jest tak, ze pracodawca
    powinien wypelnic PIT tak, jak to wynika z danych o zamieszkaniu jakie
    mu podalem?

    Jakie moga byc prawdopodobne konsekwencje tego, ze do Urzedu
    Skarbowego przesle PIT, w ktorym policze sobie zwiekszone o 25% koszta
    uzysk. przych. ignorujac dane na PIT'cie od pracodawcy?

    Czy US bedzie chcial korekte od pracodawcy, czy moze przyjrzy sie
    sprawie blizej i wpadne, ze wzgledu na to, ze tylko teoretycznie
    mozliwym jest fakt, bym codziennie dojezdzal do pracy?

    Dzieki za wszelkie wskazowki.

    --
    jg

    ---
    Jacek Grotnik
    jgrotnik@usun_to.wp.pl

  • 2. Data: 2006-03-27 10:38:40
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "JG" <j...@u...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > niewiarygodne (dwa krance kraju), ale czy nie jest tak, ze pracodawca
    > powinien wypelnic PIT tak, jak to wynika z danych o zamieszkaniu jakie

    Pracodawca naliczyl ci standardowe koszty, jesli poniosles wieksze to
    wpisujesz je w swoim rozliczeniu - np ja tak mam gdzie moje koszty uzyskania
    przychodu wynosza 50% :) (prawa autorskie).

    Ale jesli rzeczywiscie jestes zameldowany bardzo daleko, to zaden US Ci nie
    uwierzy ze tyle kilometrow dziennie pokonujesz - i bedziesz uziemiony :) IMO
    nie warto jednak sie tak bawic

    Jacek

  • 3. Data: 2006-03-27 14:03:06
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    JG wrote:

> [...]
    > sprawie blizej i wpadne, ze wzgledu na to, ze tylko teoretycznie
    > mozliwym jest fakt, bym codziennie dojezdzal do pracy?

    Koszty mozna zmienić sobie samemu.
    Z tym, że sam na siebie bić kręcisz.

    Bo po pierwsze liczy się fakt faktycznego zamieszkiwania a nie
    zameldowania, a ty cały czas mówisz o adresie zameldowania.

    Więc jak wpiszesz wyższe koszty, to US ci nie uwierzy i będziesz miał
    kontrolę. Jak ci udowodnią, że nie mieszkasz, tam gdzie twierdzisz, to
    po pierwsze oddasz koszty z odsetkami, po drugie za niezawiadomienie US
    o zmianie danych, które znajdują się na NIP-3 można zarobić do 1000 zł,
    po trzecie jak US będzie świnia, to ci jeszcze dowalą za niedopełnienie
    obowiązku meldunkowego. Pewnie skończy sie na pouczeniu, ale de facto
    zarobić można do 3000 zł.

    Poszkodowany nie jesteś, więc nie kombinuj.